A Gyilkos vágyak két nő rivalizálásából épít egy hátborzongató thrillert.
Brian De Palma 2012-es erotikus thrillere, a Gyilkos vágyak egy reklámcég rámenős vezetőjéről és annak pártfogoltjáról szól. Christine (Rachel McAdams) egy multinacionális reklámcég berlini vezetője, aki pártfogásába vesz egy naiv, de tehetséges lengyel lányt, Isabelle-t (Noomi Rapace).
Mikor Isabelle nagy sikert arat az új marketingtervével, Christine manipulálni kezdi, és végül sajátjaként adja el a lány ötletét.
Brutális hatalmi harc robban ki köztük, amin az sem segít, hogy közös szeretőjük van.
Ezeken változtatott De Palma
A Gyilkos vágyak valójában a 2010-es francia krimi, az Alain Corneau rendezte Szerelmi bűnök remake-je. Hogy miért készült el két évvel az eredeti után a feldolgozás, arról maga a rendező, Brian De Palma így nyilatkozott:
„Szerintem az eredeti filmben sok jó ötlet és karakterábrázolás volt, de a Corneau-féle változatban egy fiatal nő és egy tapasztalt nő állt a középpontban. Nálam egykorúak, és versengenek egymással: van a cég vezetője és az ötletgazda, akit Noomi játszik. Az eredeti verzióban látod, ahogy Isabelle megöli Christine-t, és ha már tudod, hogy ő tette, akkor nincs sok rejtély a film második felében. Alapvetően azt látjuk, hogy beismeri, majd egy csomó nyomot hagy a rendőröknek, amikről végül kiderül, hogy hamisak, és így megússza a dolgot. Az a film azzal ér véget, hogy az asszisztens azt mondja: »Tudom, mi történt«. Ez nekem nem tűnt túl drámainak. Szóval tudtam, hogy miként fogom megváltoztatni a filmet, hogy izgalmasabbá tegyem.”
És még valami: a Gyilkos vágyakból sem hiányozhat De Palma egyik stílusjegye: az osztott képernyő.
Ez is érdekelhet
1987. szeptember 18-án, azaz 35 éve mutatták be az észak-amerikai mozik a Végzetes vonzerő című erotikus thrillert. A jeles évforduló alkalmából összegyűjtöttünk további kilenc alkotást, amin egyszerre kétféleképpen is lehet borzongani.
Lássuk!
(via Collider)