Fordítva ül a lovon az RTL, történelmi bukás a vége

Lassan név szerint lehetne említeni az Activity nézőit, annyira kevesen vannak már – úgy tűnik, megint nagyon elszámolta magát az RTL.

2023 nem az RTL éve lesz, ezt már most leírhatjuk (és halkan jegyezzük meg, hogy 2022 sem az övék volt). Vajon mi történhetett a csatorna kreatívjaival, hogy ennyire nem találják el a nézői igényeket? Innen úgy tűnik, hogy fordítva ülnek a lovon, és még véletlenül sem éreznek rá, mit néznének szívesen az emberek egy fáradt nap után.

Activity; Forrás: RTL Sajtóklub

 


Az Activityt például biztosan nem:

a fiatalok körében egy részt átlagosan már csak 70 ezren követnek figyelemmel, ez hihetetlenül alacsony, 9 százalékos közönségarányt eredményez.

Ehhez képest a TV2 ugyanabban az időben sugárzott Szerencsekerék ismétlést ebben a célcsoportban 128 ezren nézik, a közönségarány itt 16,9 százalék. A teljes lakosság körében még hatalmasabb a különbség a két műsor között, természetesen itt is a Szerencsekerék javára. Az Activityt 209 ezren nézik 7,2 százalékos közönségarány mellett, míg a TV2-n Kasza Tibort és játékosait 652 ezren választják, ami nagyon magas, 22,8 százalékos közönségarányt eredményez a csatornának. És itt már el is dől a hétköznapok nézettsége, bár az RTL-nek A mi kis falunk ismétlései most védelmet jelenthetnek a totális megsemmisülés ellen. A fiatalok körében eleve többen nézték a sorozat ismétléseit, mint az Activity vadiúj részeit, és ebben a célcsoportban verik a TV2 Hegyi doktor – Újra rendel című sorozatának új epizódjait is. Ez a teljes lakosság körében már nem mondható el, az idősebbek körében inkább a TV2-n vetített osztrák-német sorozat a népszerűbb.

Szerencsekerék; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A mi kis falunk ismétlései egyébként annyira tartják magukat, hogy a kereskedelmi célcsoportban a pénteket meg is nyerte az RTL-nek, az Activity borzasztó nézettségének dacára. A csatorna még egy megnyert nappal, a szombattal büszkélkedhet, amikor a Megint 17 című amerikai vígjátékot sugározta főműsoridőben, és ezzel a fiatalokat maga mellé is állította: 90 ezren nézték a filmet ebben a célcsoportban, míg a TV2 a James Bond: A világ nem eléggel szállt be a versenybe, és maradt alul 46 ezer nézővel. A teljes lakosság körében azonban ezen a napon is a TV2 került ki győztesen a Bond-mozival: 210 ezren voltak rá kíváncsiak ebben a célcsoportban, míg az RTL vígjátékára csak 207 ezren kapcsoltak.

És most nézzük a múlt heti toplistát a legnézettebb tévéműsorokról!

A fiatalok körében a hét első helyezettje a Forma 1 Magyar Nagydíj közvetítése lett 210 206 nézővel és eszméletlenül magas, 33 százalékos közönségaránnyal,

ami azt jelenti, hogy az éppen tévé előtt ülők közül minden harmadik ember a Forma 1-et nézte. Második helyezett lett a hét legnézettebb Szerencsekerék epizódja 151 802 nézővel és 19,3 százalékos közönségaránnyal, a harmadikként végzett a keddi Tények-adás 144 885 nézővel és 25,6 százalékos közönségaránnyal. Az első tíz helyezett között most már inkább Tények adások szerepelnek, és a Szerencsekerék-ismétlések egy kicsit hátrébb sorolódtak, de még így is előkelő helyen vannak a listán, a hét legnézettebb RTL-es műsora a pénteki Híradó lett, és a 12. helyen végzett 123 014 nézővel és 20 százalékos közönségaránnyal. Az Activityt olyannyira nem nézik ebben a célcsoportban (sem), hogy az első 50 helyezett közé egyetlen adása sem tudott bekerülni. Ami azért valljuk be, elég nagy érvágás lehet a csatornának, hiszen a hétköznapjait erre a műsorra építette fel pár hétig, de végül A mi kis falunk ismétlései húzták ki őket a szószból.

A teljes lakosság körében egyértelmű a TV2 elsősége, a toplista első tíz helyén a Szerencsekerék és a Tények adásai váltogatják egymást:

a képzeletbeli aranyérmet a szerdai Szerencsekerék szerezte meg 700 366 nézővel és 23,7 százalékos közönségaránnyal, második lett a pénteki Tények 681 705 nézővel és 29,4 százalékos közönségaránnyal, a harmadik pediga pénteki Szerencsekerék 664 373 nézővel és 23,1 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a legnézettebb RTL-es műsor a pénteki Híradó lett 515 ezer nézővel, de ez az eredmény csupán a 16. helyezéshez volt elég. Az Activitynek természetesen ebben a célcsoportban sincs híre-hamva sem a top 50-es listán, vagyis tényleg elszámította magát az RTL.

Az a szerencséje a csatornának, hogy viszonylag rövid kifutást tervezett az Activitynek, összesen négy hetet kapott az RTL-től, és az eredményekből kiindulva nem hisszük, hogy kapna egy következő évadot a műsor. A csatorna a héten mutatta be legújabb reményét, a Celebrandit, ami az Activity helyén kerül adásba egy darabig, de természetesen meghagyták A mi kis falunk ismétléseit is, ami pillanatnyilag a csatorna megmentője – még ismétlésekkel is.

ez is érdekelhet

A lehető legunalmasabb résszel indított a Celebrandi

Az RTL új napi társkereső realityje bemutatkozásával felmondta a társkereső műsorok összes közhelyét: mindenki csalódott már, de nyitott egy új kapcsolatra. Ehhez Puskás Petiék játszották el a randigurut, de semmi érdemleges nem történt.

Tovább