Hülye vígjáték hülye címmel, de nagyon vicces

A Szűzőrség három kétségbeesett szülő története, akik mindenáron meg akarják akadályozni, hogy lányaik elveszítsék a szüzességüket az érettségi bálon – hülyét is csinálnak magukból.  

Nehéz a lányos szülők sorsa, és nem csak a sok csillámos biszbasz, Barbie babák, masni, hajpánt és tiara meg az örök fésülés miatt, hanem azért is, mert ott vannak a fiúk. Már az oviban előkerülnek a kukimutogató kis majmok, akik mindenáron meg akarják csókolni azt a szegény kislányt, aztán később hol az a baj, ha nem figyelnek egy szem kislányunkra, hol az, ha nyomulnak. Könnyű a fiús apukáknak, de okkal vagy sem, az ember félti a lányát, nehogy „illetéktelen kezekbe” kerüljön. Így vannak ezzel a Szűzőrség (2018) hősei is, három teljesen különböző szülő, akik összefognak a szent cél érdekében.

A szövetség tagjai a lányába érzelmileg csimpaszkodó anya (Leslie Mann), egy kigyúrt, de karót nyelt apa (John Cena), és egy világ linkje, elvált, kissé alkesz apuka (Ike Barinholtz), akiről azt beszélik, annak idején megdugta a bébiszittert. Nincs bennük semmi közös, csak az, hogy barátnők a lányaik, akik azt tervezik, hogy az érettségi banketten veszítik el a szüzességüket, egyszerre – mármint külön-külön, de ugyanakkor -, mert attól még jobb barinők lesznek. A szüleik azonban egész mást terveznek, amikor értesülnek a dologról, és a csajok után erednek a nagy büdös amerikai éjszakába. Ez az alaphelyzet már első hallásra is rémesnek hangzik, az sem ígér sokat, hogy ez a Tökéletes hang filmek forgatókönyvírója, Kay Cannon első saját rendezése, de nem szabad mindenre ráfeszülni. Mert producerként ott van az az Evan Goldberg és Seth Rogen páros, akik többek között a Superbadet készítették – ott ugyebár három lúzer srác akar megszabadulni az egyre kínosabb szüzességétől, csak nincsenek gáncsoskodó szülők.

Vígjátékot sokféleképpen lehet csinálni, és nem is mindig kell hozzá tökéletes alapanyag, finoman kidolgozott, okos poénok, szellemes párbeszédek vagy pompásan kitalált karakterek. Aztán lehet rossz vagy gyenge poénokkal is jól dolgozni, ha azokat a megfelelő időben, sorrendben és környezetben sütöd el, és esetleg kicsit kikacsintasz hozzá, hogy igen, tudom, ez gagyi, de attól mi még jól érezhetjük magunkat. És itt az expankrátor, mégis remek komikus Cenát leszámítva mindenki a műfaj veteránja, kezdve Leslie Manntől, - aki nem csak generációjának egyik legjobb komikája, de Judd Apatow felesége is, - Barinholtzig, aki vicces idióták megformálásából csinált karriert. Hozzájuk képest a fiatalok nem különösebben érdekesek – igaz, nem is zavaróak, és szerencsére többnyire nem akartak belőlük sztereotípiákat csinálni.