A kínos bakinak ezentúl már „csak” az interneten (például milliónyi közösségi médiás bejegyzésben és egy seregnyi mémben és újságcikkben) lesz nyoma.
A hét elején felrobbantotta a netet, hogy a Trónok harca jelenleg futó utolsó, nyolcadik évadának negyedik részében, a The Last of the Starks címűben 17 perc 40 másodpercnél felbukkant egy papírpohár a deresi ütközet után mulatozók asztalán, egészen konkrétan Daenerys előtt.
News from Winterfell.
— Game of Thrones (@GameOfThrones) 2019. május 6.
The latte that appeared in the episode was a mistake. #Daenerys had ordered an herbal tea. pic.twitter.com/ypowxGgQRl
A Starbucks eldobható papírpoharaként azonosított holmi véletlen feltűnésére mind a sorozatot sugárzó HBO, mind a Starbucks viccesen reagált. „Híreink Deresből.
A latte, ami feltűnt az epizódban, tévedésből került oda. Daenerys ugyanis herbateát rendelt”
– olvasható a vicces helyesbítés a Trónok harca hivatalos Twitter oldalán.
A népszerű kávézólánc pedig további ingyenreklámra használta ki a lehetőséget, amikor azt twittelték ki, hogy őket is meglepte, hogy a Sárkányok Anyja nem a Dragon Drink nevű új terméküket kérte. A vasárnapi adás nézőin kívül azonban soha többé nem kell senkinek sem látnia a csúfos bakit, hiszen az HBO kivágta a poharat a szóban forgó jelenetből, így az ismétlésekben és az HBO GO, illetve HBO Now nevű streamelős oldalakon már nem lesz ott a latte Daenerys előtt.
TBH we're surprised she didn't order a Dragon Drink.
— Starbucks Coffee (@Starbucks) 2019. május 6.
A slusszpoén pedig, hogy kiderült: a papírpohár igazából nem is a Starbucksból származott, hanem egyszerűen azé a cateringes cégé volt, amelyik a stáb étkeztetését intézte. A dolog mindenesetre szakértők szerint 2,3 milliárd dolláros ingyenreklámot jelentett a cégnek az online és hagyományos médiában való megjelenések alapján. De mivel mémmé válva most már valószínűleg bekerült az örökkévalóságba, valójában felbecsülhetetlen a reklámértéke.
(via Independent, Index)