Tévénézettség: A TV2 falusi-városi vetélkedője vonzotta a katasztrófaturistákat

Megnéztük, mennyien kapcsoltak a TV2-re a Város vs. Vidék című új műsor miatt.

 

Az RTL Klub három hete indította útjára a Keresztanyu legújabb évadát, ezzel kellett felvennie a harcot a TV2 új műsorának, a Város vs. Vidéknek, aminek szerintünk már a címe is elhibázott. (Majdnem kritikánk - mivel szerzőnk nem bírta végignézni a műsort -  itt olvasható.)

 

Város vs. Vidék; Forrás: TV2 Sajtószoba

 


Nos, jelentjük, hogy a Keresztanyura a sokadik évad után is többen kíváncsiak, mint a TV2 vetélkedőjére, ami újdonságnak újdonság, de nem biztos, hogy jó irány, már ami a tévéműsor formátumokat illeti.

A Keresztanyu már harmadik hete nyeri a sávját, nem talál kihívóra a hétköznap esti főműsoridő folyamán.

Sőt, most a 18 és 49 év közöttiek körében meg is nyerte a versenyt: a csütörtöki epizód lett a legnézettebb műsor múlt héten 174 025 nézővel és 18,9 százalékos közönségaránnyal. A második helyet is egy Keresztanyu epizód szerezte meg, a szerdai részt 173 618-an látták, itt 18,4 százalékos volt a közönségarány. A harmadik helyet a TV2 hírműsora, a Tények hétfői adása szerezte meg 158 492 nézővel és elképesztően magas, 27,4 százalékos közönségaránnyal.

Vagyis folytatódik a trend: már a 18 és 49 év közöttiek is a TV2 hírműsorából tájékozódnak, nem beszélve a 4 évnél idősebbek köréről, ahol az első öt helyen egy-egy Tények-adás áll. Az RTL Híradója a fiatalok körében átlagosan 119 905 nézőt vonz, míg a Tények 134 011-et, a közönségarány az RTL-Híradó esetében 19,7 százalék, míg a Tények 22,2 százalékon áll ebben a célcsoportban.

Város vs. Vidék - TV2 vs. RTL Klub

A TV2 új vetélkedőjének legelső adása úgy látszik, még hidegen hagyta a nézőket, vagy nem is tudtak a létezéséről, ugyanis a hétfői adást a fiatalok körében csupán 110 828-an nézték, a közönségarány 12,7 százalékos volt. Ez az eredmény a nézettségi lista 32. helyére volt elég, vagyis borzalmas nézettséget produkált. A keddi adást már 121 879-en nézték, ezzel a nézettségi lista 22. helyéig jutott, aztán a szerdai adás katasztrofális számokat hozott: 93 256 nézőt és a lista 41. helyét. A csütörtöki visszakapaszkodott a 16. helyig, a pénteki a 27. helyen ért célba. Vagyis még a nézők sem tudták eldönteni, hogy akkor most szeressék vagy ne szeressék, hűséges nézők legyenek, vagy csak az internetes fórumokon megjelenő negatív kritikák miatt katasztrófa-turistáskodjanak kicsit.

 

Keresztanyu; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság körében sem sokkal jobb a helyzet, ott az első adás érte el a legjobb helyezést, 474 583 nézővel és 15,2 százalékos közönségaránnyal a hét 22. legnézettebb műsora lett. A hét további részében egyre kevesebb nézőt érdekelt a vetélkedő, ebben a célcsoportban a délutáni műsorsávban helyet foglaló Remények földje is több nézőt vonz, mint a főműsoridős Város vs. Vidék.

Az RTL Klubon a Keresztanyu után következő A mi kis falunk ismétlései is jól futnak, legalábbis jobban, mint a TV2-n sugárzott sorozat, a Rejtélyek az Alpokban, mindezeknek köszönhetően a fiatalok körében mért főműsoridős közönségarányok szempontjából is nagyot nyert az RTL Klub a maga 14 százalékával, szemben a TV2 9,9 százalékával. A TV2 egyedül vasárnap tudta megelőzni az RTL Klubot, akkor is csak egy hajszállal: az Én és a hercegem plusz Baywatch kombó nézőbarátabbnak bizonyult, mint az RTL Klubon sugárzott Cobra 11 és A pláza ásza című filmek (sorozatok). A szombati filmválasztás az RTL Klubé lett, Az Emoji-film megverte a TV2-n sugárzott Napsütötte Toszkánát.