Egyéb

Karmesterjáték

Elmarad
MU Színház
2020. november 20. (péntek) 19:00

Helyszín:

MU Színház
1117 Budapest, XI. kerület, Kőrösy József utca 17.

Mozgás, koncentráció, nyitottság, interakció.
A Karmesterjátékot 2008 óta játsszáuk különböző korú, nemű, nemzetiségű, résztvevőkkel, különböző terekben, technikai feltételekkel. A játék Karmesterverseny néven indult, de hamar kiderült, hogy elképesztő varázsa mely karmesterre, közönségre, és zenészre egyaránt kiterjed, túlmutat a versenyhelyzetbe szorított elme lehetőségein és egyre szabadabb és nyitottabb struktúrát kíván magának. Az elmúlt évek során egyre jobban érezték hogy kincset találtak és azon dolgoztak, hogy hogyan tudnák minél tökéletesebben kiteljesíteni a benne rejlő lehetőségeket.
Azon túl, hogy zenei tudásukat és az együttjátszási képességüket folyamatosan fejlesztették, rájöttek, hogy a legfontosabb a karmesterre való figyelés a karmester bizalmának megszerzése és megtartása. Érezték, ha
igazán jól akarják csinálni akkor nem elég azokat bevonzani a játékba akik egyébként is rendelkeznek kellő bátorsággal, önbizalommal ahhoz, hogy megpróbálják a vezénylést, hanem azokat is meg kell tudniuk szólítani
akik esetleg, félénkebbek, érzékenyebbek.
Ezért olyan nyitottságot, bizalmat, nyugalmat kell sugároznak ami őszinte, mentes minden előítélettől és prekoncepciótól, hogy a játékosok érezzék bármit megtehetnek nem számít, ha hibáznak sőt maga a hibázás
fogalma is kiiktatandó. A pillanatnyi létezésre, a jelenhelyzetre való reflexió az amit adhatnak. Nincs benne kapkodás, teljesítménykényszer. A lényeg a bizalomjáték, a hangkeltés, a koncentrált figyelem és a közös zenélés öröme.
Mozgásos és hang gyakorlatok után a zenészek megszólaltatják hangszereiket, így a közönség és a közönség soraiban helyet foglaló leendő karmesterek képet kapnak a felhasználható hangokról. A második részben a színpadon mindenki kipróbálhatja a hangszereket, kérdezősködhet elkészítésükről, anyagukról, megszólaltatási lehetőségeikről. Ebben a részben lehet feliratkozni a játékra. A harmadik rész a karmestereké. A jelentkezők a felhasználni kívánt hangszerek kiválasztása után előzetes instrukciók nélkül, spontán módon, mozdulataikkal,
testtartásukkal, tekintetükkel, mimikájukkal vehetik rá a zenészeket hangszereik megszólaltatására. Így rövid, improvizatív kompozíciók jönnek létre.
Beszélni nem ér…