Kiállítás

Jean-François Lepage: ZOMBIE

Elmarad
TOBE Gallery
2020. március 04. (szerda) - 2020. április 30.

Helyszín:

TOBE Gallery
1088 Budapest, VIII. kerület, Bródy Sándor utca 36

Árnyékból fénybe, fényből árnyékba.
A zombi, halott ember, akit feltámasztott és rabszolgájává tett egy varázsló.
"Ahogy Isten megteremtette az embert, úgy az ember is megteremtette a zombit saját képére."
Isten (az emberhez)
Nézz tükörbe, és meglátod ki vagyok!
A tükörkép (Istenhez)
Aaaaaaaaaa!!!
Isten
Átkozott!
Az ember (Istenhez)
Aaaaaaaaaa!!!!
Isten
Aaaaaaaaaa!!!


"A Prelude (2014-2017) után, a Zombi a Recycle című projektem második opusza. Figurálistól az absztrakcióig, az emberi testtel való kísérletezéseimet az archívumomban található C-print es zselatinos ezüst nyomataim átdolgozásával folytatom. A Zombi sorozat képei teremtésről, manipulációról, erőszakról, pusztításról és ujjászületésről szólnak."


Jean-François Lepage első Magyarországon látható kiállítása a TOBE Gallery művészeként valósul meg. A művész a 80-as évek óta elismert divatfotósként építi karrierjét, majd a kilencvenes évektől a festészet is nagy hangsúlyt kapott vizuális nyelvezetében. Képzőművészeti munkássága végig a festészet és a fotográfia határvonalán mozgott.

Saját bevallása szerint képeinek „feltámasztása”, divatfotográfiai anyagának manipulálása, szerves része a művészethez való hozzáállásának. A kiállítás címét is adó ZOMBIE sorozata, a 2014-ben elkezdett Recycle Project második fejezete, ahol archívumának részleges feldolgozásával, fotográfiáit egyedi, vegyes technikájú képekké alakítja. Az eredeti, színes Fujicolor Crystal Archive HR papírra előhívott nyomatokba, melyeket 2001 és 2006 között készített, saját kezűleg rajzolt és festett bele. Míg a legtöbb fekete-fehér képe esetében, pedig a 80-as és 90-es évekből származó vintage nyomatait használta, ugyanazt a technikát alkalmazva.


Egyrészt, fotóinak egyéni címadása árulkodik a reneszánsz portréfestészet témáihoz való visszanyúlásról. Címválasztásaiban néhol maga a kifejezés is megjelenik, több jelentéstartalommal, illetve a portréfestészetből ismert alanyokat nemesi testtartásokkal egyaránt felruházza, a hozzájuk tartozó örök jelzőkkel. Másrészt, az eldeformált, az emberi anatómia jegyeket csak kevéssé viselő figurák hozzákapcsolhatóak a posztmodernből ismert testkép fogalmához. Ahol a fluiditás és a hibrid szerepek vizuálisan is visszaköszönnek a korporealitás formavilágának összetettségében. Kettősségével egyszerre teremt harmonikus és felkavaró hatást; az ismertre szorosan felfűzött uncanny nem csak fotói eredeti narratíváinak ad új jelentést, de egyszerre köti őket a figurális portréfestészet virágkorához - egyben magához a festészet történetéhez - és a legaktuálisabb testábrázolás tendenciáihoz. Azáltal, hogy évtizedeket és virtuálisan évszázadokat átívelően nyújtja el az alkotás folyamatát, nem csak képeit hanem az időről alkotott általános felfogást is újraértelmezi.

Jean-François Lepage Párizsban született, 1960-ban. Jelenleg Nantes-ban él és alkot. Első fotográfiái 1981-ben jelentek meg a Depeche Mode magazinban, majd 1983-ban nyílt első önálló kiállítása. A 90-es évek folyamán fotómunkássága mellett festészettel is foglalkozott, ami a későbbiekben meghatározta művészeti gyakorlatát. Európa-szerte kiállított művész. Több mint harminc éven keresztül készített divatfotókat, melyeket többek között a Vogue-ban, a Harpers Bazaarban, a GQ-ban és a Wallpaperben is publikáltak. 2015-ben a Prestel kiadó megjelentette Moonlight Zoo című monográfiáját, ami divatfotói mellett rajzait és manipulált képeit is tartalmazta. A TOBE Gallery művészeként először az UNSEEN Amsterdam vásáron mutatkozott be 2019-ben.

Hozzászólások