A korábban színházzal és kísérleti videóval foglalkozó Nico Krijno (sz. 1981, Dél-Afrika) a fotográfia, a kollázs, a festészet, a szobrászat és a performansz határterületein alkot. Miközben ezeknek a műfajoknak a határait vizsgálja, munkái egyedülálló, színes absztrakciók sorában öltenek testet, amelyek nemcsak önálló műalkotásokként működnek, hanem együttesen is rávilágítanak a fényképek észlelésének ambivalenciáira. Krijno a közvetlen környezetében talált kidobott anyagokat értelmezi újra, hogy az általa létrehozott alternatív struktúrákon keresztül kérdezzen rá a képek jelentéstartalmára és témájára.
A test elhagyása sorozat egyszerre játékos és gondosan felépített munka, amelynek létrehozása nem egy lineáris folyamat eredménye. Nico Krijno a kidobott anyagokból először szobrokat készít, amelyeket újra és újra elrendez és a fotográfia segítségével végig dokumentálja a folyamatot. E fotókat aztán további eljárásoknak veti alá, a Photoshopot, festéket és/vagy kollázstechnikát használva új formát ad nekik, amivel új narratívákat és jelentésrétegeket hoz létre. Vizsgálatai során a tárgyak észlelt valóságaival, a fotográfia médiumával és történetével kísérletezik. Miközben képei a hagyományos csendéletekre hasonlítanak, tele vannak humoros vizuális információkkal. Művei a folyton változó háttérnek köszönhetően megkérdőjelezik az állókép határait. Ezeknek – az ő szavaival – efemer struktúráknak a fényképezése privát, fizikai performansz, ahol a kamera válik a művész közönségévé.
Hozzászólások