A Magyar Tenger Társasüdülő kiállítás-sorozat az utolsó állomásához érkezik, Boglár, Zamárdi és Mindszentkálla után most a fővárosba. Weiler Péter és Bartha Dorka közös kiállításán fotók és az azok alapján készült képzőművészeti alkotások láthatók.
A balatonboglári nagysikerű tárlat után új képekkel kiegészülve Budapesten folytatódik a kiállítás. Weiler Péter és a balatonoffseason instagram oldal egy izgalmas művészi kollaborációra szövetkeztek. Bartha Dorka, a balatoni épített környezetet dokumentáló fotói alapján Weiler Péter új műalkotásokat készít, ami az 1989-es rendszerváltó nyár eseményeit, és a kor hangulatát idézik meg.
A balatonoffseason instagram oldalt működtető Bartha Dorka a szezonon kívül egy retró Csepel biciklivel járja a tó alvó településeit, hogy téliesített nyaralókat, bezárt lángossütőket, restiket és emberek nélküli strandokat fotózzon. A Balaton ritkán látott, de mégis szép arcát dokumentálja, a nyári zsivajon túli nyugalom és a csend hatja át a képeit.
Weiler egyik központi témája a Balaton, ahol az összes gyerekkori nyarát töltötte. Ez a szerelem a tó és annak emlékei iránt egy kollektív öntudat tükre is, ami minden magyar embert szívből összeköt. A képzőművész gyerekkori nyarai közül is az 1989-es volt a legemlékezetesebb, mert a rendszerváltás, a német újraegyesítés politikai szelét itt a társas üdülőkben, kempingekben, strandokon lehetett a leginkább átérezni. Egy különös egyvelege volt ez egy szokásos balatoni nyárnak és a világtörténelmi fordulópontnak. Az NDK titkosszolgálata még megfigyeli a Balatonon nyaraló állampolgárait, miközben a Páneurópai piknik határ bontást sugalló szórólapok terjednek a kempingekben. Weiler új képeivel a szabadság, mint eszme és a nyár által kínált szabad hétköznapok között keresi a párhuzamot. Az élet megy tovább, a tó vize langyos, a nyár véget ér, de már semmi nem lesz olyan, mint azelőtt.
Hozzászólások