Koncert

Budafoki Dohnányi Zenekar: Webber/Bernstein

Sáfár Orsolya előadó
Guido Mancusi előadó
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
2024. március 17. (vasárnap) 19:30
Ár: 4900, 5900, 6900, 7900, 9900 Ft

Helyszín:

Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Km.: Sáfár Orsolya (szoprán), László Boldizsár (tenor), Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Balassa Ildikó), vezényel: Guido Mancusi


Bernstein: Szimfonikus táncok a West Side Storyból
Webber: Requiem

A Budafoki Dohnányi Zenekar soron következő koncertje a 20. század második felének két kiemelkedő alkotását kínálja a közönségnek - a Budapesti Akadémiai Kórustársaság közreműködésével, a karmesteri pulpituson pedig a BDZ első vendégkarmesterével, Guido Mancusival.


A West Side Storyt nem kell bemutatni senkinek. A kultikus musical az 1950-es években, New Yorkban játszódik az Upper West Side-on. A történet Shakespeare Rómeó és Júlia című drámája nyomán született: a középpontban két viszálykodó család áll, itt azonban két különböző etnikai hátterű utcai tinédzserbanda között feszül az ellentét. A koncert keretei nem adnak lehetőséget arra, hogy Leonard Bernstein musicalje teljes egészében elhangozzék, de a Szimfonikus táncok a West Side Storyból című virtuóz zenekari szvit teljes képet ad az eredeti mű valamennyi zenei rétegéről. Felcsendül majd a cool jazztől a latin-amerikai társastáncokon át a szinte Stravinskyra emlékeztető klasszikus zenéig számos ismerős hangvétel a West Side Story közkedvelt részleteinek köszönhetően. A hangverseny második felében az elsősorban musicalszerzőként ismert Andrew Lloyd Webber Requiem című műve szólal meg, amelyet édesapja emlékére komponált. A zeneszerző, aki nem a 20. század modernista vonulatát kívánta folytatni, hanem az angol egyházzenei hagyományból, továbbá Fauré Requiemjéből és Orff Carmina Buranájából merített ihletet, ezzel a művével is bebizonyította sokoldalú tehetségét. A Requiem természetes dallamvilága, színpompás hangszerelése és élénk ritmikája nem igényel részletes kommentárt. Külön ki kell azonban emelni a Pie Jesu tételt, a női és a fiúszoprán duettjét, amelybe a kórus is bekapcsolódik, és amely a kompozícióból kiragadva, önmagában is sikerszámmá vált.