MA’IWA live act
A Ma’iwa két magyar elektronikus zenész MA’AM és AIWA együttműködése. Új közös albumuk, a „Goldfishing” - séta az ismeretlenben. Két kísérletező elme konceptuális ötletelése a spokenword, a dream noise, és különféle elektronikus műfajok világában – sok szintetizátorral. MA’AM (Makay Anna) budapesti énekes, elektronikus zenész és improvizátor. Művei digitális környezetben az ősi nyelvekre összpontosítanak. Első szólólemeze, a Murmur 2018 végén jelent meg az EXILES kiadó gondozásában. Kísérteties gyűjtemény a szorongásos naplókról és a hátborzongató megérzésekről. AZVLM kollektíva és programsorozatok egyik vezetője.
A duó másik fele a budapesti AIWA (Nádházi Lajos). Performaszaira jellemző a műfajokon átívelő electronikus improvizáció. Jellegzetes hangzása ködös dallamokból épül fel, melyeket a túlhajtott dobgépek hajtanak a szakadék felé. A magyar Farbwechsel Records tagja, ahol megjelenései: SEAGRAVE, videogamemusic, Always.
Szemző Tibor: Csoma
Közreműködik a Takarmánybázis zenei laboratóriuma:
Gőz László – fúvós hangszerek, élő elektronika
Kéringer László – ének
Szemző Tibor – narráció
Regenye Zoltán Regi – hangmester
Szemző Tibor: Csoma - Alexander Csoma Arborétum - mozi-koncert
A mű szövegkönyve Duka Tivadar 1885-ben Londonban megjelent Life and Works of Alexander Csoma de Körös címmel megjelent Csoma-biográfiájának felhasználásával készült. A mozi-koncert az Arborétum (2002) c. szvit, illetve Az élet vendége (2006) c. film zenei és képanyagából építkezik.
Hipnotikus mozi-koncert vezet be egy zarándok tudós belső világába, időtlenségbe vesző perspektívából. Szemző Tibor nem először foglalkozik Kőrösi Csoma Sándor életével és alakjával. Az előadás a 2006-ban elkészült, Az élet vendége című film után, melyben a címszereplő népmesei alakot öltött, ezúttal saját szavai alapján idézi meg Kőrösi Csoma Sándort: a mozi-koncert narratívája arra a részletes és kimerítő beszámolóra épül, amelyeket bizonyos Kennedy századosnak, a helyi elöljárónak írt első tibeti útjáról Indiába visszatérve, miután a Brit hatóságok kémkedés gyanúja miatt tartották fogva. Megszólal Gerard doktor is, a brit orvos, aki a Himalájában, Kanam faluban látogatta őt meg. A szövegek forrása Duka Tivadar Life and Works of Alexander Csoma de Körös címmel megjelent Csoma-biográfiája, míg a hindu világ Francis Bain varázslatos elbeszéléseinek töredékeiben szűrődik be az előadás egy-egy jelenetébe. A személyes hangvételű, Szemző hangján megszólaló elbeszélések mellé a két szólista zenei szólamai épülnek, amelyek intimitását azok bensőséges, olykor improvizatív jellege adja. Gőz László fúvós hangszereken, élő elektronikát használva idéz meg kelet-nyugati átjárókat, míg Kéringer László éteri tenorján érezteti meg velünk egy időn túli világ milyenségét. A mozi-koncert huszonhárom zenei és narratív tétele során áll össze az új Csoma-közelítés, amelyhez Szaladják István és Roskó Gábor által létrehozott képi világ adja a látvány-elemet, egyfajta vizualizált cantus firmusként, párhuzamos szólamként a folyamatzene mellett.
További munkatársak:
Ferenczi Gábor - konzultáns
Molnár Eszter, Caroline Bodóczky - nyelvi szakértők
Hortobágyi László - zenei munkatárs
Szaladják Taikyo István – operatőr
Roskó Gábor – festmények
Papp Kása, Kolozsváry Bálint – animáció
Losonczi Teri – vágó
Angelus Iván, Durst György, Bognár Attila – producerek
Binaura – software támogatás
Minka x Bernáthy x Karcis
Három médiaművész, Pátkai Rozina, Bernáthy Zsiga és Karcis Gábor elektronikus zenei kollaborációja. Loopok, huszadik századi magyar költészet, improvizatív live act különleges vetítéssel táncolható formában.