Falusi Mariann – Törvénytisztelő tolvajok

2024. december 21. (szombat) 19:30 - 21:00 Magyar Zene Háza - Koncertterem 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3-5

Ár: 9900 Ft
Falusi Mariann előadó
Födő Sándor előadó
Holló Aurél előadó
Mocsári Károly előadó
Cserta Balázs előadó
2024. december 21. (szombat) 19:30 - 21:00 Magyar Zene Háza 1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3-5

Ár: 9900 Ft
Falusi Mariann előadó
Födő Sándor előadó
Holló Aurél előadó
Mocsári Károly előadó
Cserta Balázs előadó

Km.: Falusi Mariann (ének), Födő Sándor, Holló Aurél (ütőhangszerek), Szebényi Dániel (billentyű, ének), Mocsári Károly (zongora), Cserta Balázs (klarinét)


Falusi Mariann új, önálló esttel lép fel a Zene Házában, amelynek Törvénytisztelő tolvajok a címe, és a klasszikus zenéből merítő popdalokat veszi sorra sokszínű zenekarával. Ahogy mondani szokás: nincs könnyű és komoly, csak jó és rossz zene. „Olyan dalok szólalnak meg az este során, amelyek tetten érhetően a komolyzenéből merítettek ihletet, akár konkrét módon a klasszikus zenéből nyúlták a popdalt. Az egész világon számos ilyen dal akad, akarva, vagy akaratlanul. Ez egy nagyon jó játék, felidézni, megkeresni ezeket a műveket” – mondja az estéről Falusi Mariann. A koncert társszerkesztője, Fáy Miklós pedig így járja körbe a koncepciót: "Motoszkál a dallam a szerző fejében, vagy lehet, hogy nem is motoszkál, épp ez a baj, valamit írni kellene, lehetőleg egy nagy slágert, amire ezrek és milliók sírják tele a párnájukat. És nem jön a megoldás, és hiába a telefonos segítség. De ott van az a mérhetetlen dallamkincs, a sok szép zene, amit a komponisták évszázadok alatt felhalmoztak. Abból lehet meríteni. Mielőtt valaki tolvajt kiáltana: nem tilos. Változnak a szabályok, de a szerző halála után néhány évtizeddel a művek köztulajdonba mennek át, egy szépen és jó szöveggel megírt sláger éppenséggel kincsmentés is lehet, írt egy 18 századi komponista egy gyönyörű dallamot, és annak a 21. században is lehet örülni. És azt sem szabad hinni, hogy a folyamat feltétlenül egyirányú, Bach is, Beethoven is, de később Stravinsky vagy Richard Strauss is azt hitte, hogy egy dallam már mindenkié, aztán jöttek a boldog és büszke szerzők, és kérték a részüket az alkotásért járó jogdíjakból. Minket azért inkább a másik irányú kincsmentés és kölcsönzés érdekel. Azt szeretnénk megmutatni, hogyan szivárognak vissza az elfelejtett dallamok a hétköznapjainkba, hogyan lesz Csajkovszkij country-dal, mi köze van Rachmaninovnak Bridget Joneshoz, Tárregának a telefoncsengéshez. Ahogy mondani szokás: nincs könnyű és komoly, csak jó és rossz zene van. De leginkább jó."