Km.: Kokas Katalin (hegedű), Fenyő László (cselló), Borbély László, Fejérvári Zoltán (zongora), Klenyán Csaba (klarinét), Lakatos György (fagott), Boldoczki Gábor (trombita), Mácsai Pál (színművész)
Martinů: La revue de cuisine, H. 161
Kosztolányi Dezső: Hajnali részegség
Beethoven: D-dúr cselló-zongoraszonáta, op. 102/2
A lábos és a fedő házassága veszélyben van, mivel feltűnik a színen az elbűvölő habverő. A lábos lelkileg összeomlik, a konyharuha szemet vet a fedőre, ezért párbajra hívja ki a seprű. Így kezdődik a cseh Bohuslav Martinů 1927-ben komponált, Konyhai revü című balettjének cselekménye. A jazz eszköztárát intenzíven használó, rendkívül szórakoztató darabot néhány évvel a prágai bemutató után Párizsban is játszották, és Martinů elkészítette a darab négytételes szvitváltozatát: ez lesz hallható a koncerten Boldoczki Gábor trombita szólójával, kivételes – valódi „all-stars” – előadógárda produkciójában. A hangverseny második fele időben és karakterben is óriási ugrást fog jelenteni. Beethoven D-dúr cselló–zongora szonátája Beethoven kései, ezoterikus stílusának első képviselői közé tartozik. Az 1815-ös darabot, amelyet Fenyő László és Fejérvári Zoltán előadásában hallhatunk, nehezen tudta követni a korabeli közönség, de tisztában voltak vele, hogy amit hallottak, a jövő zenéje: „Nem sikerült ráhangolódnunk a szonátára – írta egy korabeli kritika –, de talán szükségszerű láncszemről van szó Beethoven életművében, amely oda vezet bennünket, ahová a maestro biztos kezével viszi hallgatóit”.