Koncert

Jose Cura: Requiem Aeternam

Nemzeti Énekkar előadó
José Cura karmester
Kolonits Klára előadó
Fodor Bernadett előadó
Pataky Dániel előadó
Bakonyi Marcell előadó
Pad Zoltán karigazgató
Somos Csaba karigazgató
Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
2022. május 09. (hétfő) 19:30 - 23:59
Ár: 2000, 3000, 4000, 5000, 6000 Ft

Helyszín:

Müpa (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem)
1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.

Km.: Kolonits Klára (szoprán), Fodor Bernadett (alt), Pataky Dániel (tenor), Bakonyi Marcell (basszus), Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba), Magyar Rádió Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán), Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara; vez.: José Cura


José Cura: Requiem Aeternam


„Zeneszerző és karmester vagyok, akit jelentős énekhanggal áldott meg a sors” - nyilatkozta magáról néhány évvel ezelőtt José Cura. A koncerten egy eredetileg 1984-ben komponált műve, a Requiem Aeternam hangzik el, mely a két évvel korábbi, Argentína és Anglia között zajló Falkland-szigeteki háború áldozatairól emlékezik meg. A darabot a szerző két kórusra komponálta, azzal a céllal, hogy mintegy a béke jeleként a művet egy argentin és egy angol kórus adja elő. Ezúttal két nagyszerű magyar együttes, a Magyar Rádió Énekkara és a Nemzeti Énekkar szólaltatja meg.


„Nehéz feladat stilisztikai szempontból meghatározni José Cura zenéjét - írja Mario De Rose -, amely egyszerre személyes és egyetemes. Cura nem alapozza zenéjét előre meghatározott elemekre a párbeszéd létrehozása érdekében. Épp ellenkezőleg, a párbeszéd a kifejezés igényének köszönhetően jön létre: nem az eszköz határozza meg a zenét, a zene használja az eszközt. A különböző kompozíciós technikák használata a kifejezés igényétől függ, és ez teszi José Cura zenéjét új, mégis ismerős élménnyé, amely a pátoszon át megindítja a hallgatót.” Maga Cura a modern zenével kapcsolatban úgy véli, hogy általában „félreértjük a kortárs szót, és csak azzal a zenei forradalommal azonosítjuk, amely mintegy száz évvel ezelőtt kezdődött, és így azt gondoljuk, hogy minden, ami 1900 óta íródott, csakis erőszakos, atonális, politonális, dodekafon, minimalista, experimentális vagy elektronikus lehet, más nem.”