Salieri: Horatiusok - nyitány
Haydn: D-dúr („Az óra”) szimfónia, Hob. I:101
Cherubini: Démophoon - nyitány
Haydn: G-dúr („Katona”) szimfónia, Hob. I:100
A londoni szimfóniák komponálása idején hatalmas zenekar állt Haydn rendelkezésére, csaknem kétszer nagyobb, mint ami manapság megszokott e repertoár esetében. Az Orfeo Zenekar és a Le Concert de la Loge közös produkciójában Julien Chauvin vezetésével egyesülnek a két együttes zenészei - a Haydneum így az eredeti hangzásbeli élményt kívánja feleleveníteni közönsége számára a jól ismert műveknek ebben a rendkívüli formában való tolmácsolásával.
Joseph Haydn Johann Peter Salomon impresszárió meghívására érkezett Londonba, és itt komponálta tizenkét utolsó szimfóniáját, életművének monumentális darabjait, az úgynevezett londoni szimfóniákat (No. 93-104; 1791-1795). Ezek a művek nemcsak szimfonikus zenéjének csúcsát jelentik, hanem a kor nyilvános koncertjeinek törekvéseit is kifejezik: hatalmas zenekar állt Haydn rendelkezésére, e repertoár esetén a manapság megszokottnál csaknem kétszer nagyobb, a fúvósok számát például megduplázták. A Haydneum ezt a hangzásbeli élményt kívánja feleleveníteni, amikor a jól ismert műveket egészen rendkívüli előadásban tolmácsolja. A 100. („Katona”) és a 101. („Óra”) szimfónia mellett két operanyitány is szerepel a programban, mindkettő a Párizsi Opera megrendelésére készült, az egyik Salieri Horatiusok (1786), a másik Cherubini Démophoon (1788) című operájából való. Mindkét itáliai születésű művésznek - egyikük Bécsben, másikuk Párizsban telepedett le - alkalma nyílt találkozni Haydnnel, akinek a zenéjéből inspirációt merítettek.