Km.: Miriam Helms Ålien (hegedű), Szabó Ildikó (cselló), Lajkó István (zongora)
Haydn: 39. (G-dúr) zongoratrió, Hob. XV:25
Piazzolla: Négy évszak Buenos Airesben (Jose Bragato átirata)
Dvořák: 4. (e-moll „Dumky”) zongoratrió, op. 90
Nem túlzás azt állítani, hogy ezen a kamaraesten a fiatal muzsikusok három teljesen különböző világba kalauzolják közönségüket, hiszen a műsoron szereplő három mű markánsan eltérő stílust képvisel – a zongorás triók keletkezési dátuma is három különböző évszázadra esik. Ám a darabokat mégis összeköti, hogy a zene eszközeivel mindegyik egy-egy nemzeti karaktert jelenít meg. Haydn Londonban komponált, klasszikus triójának sziporkázó zárótétele magyaros, verbunkos témákat dolgoz fel, Piazzolla szenvedélyes és magával ragadó darabja Argentína kulturális szimbólumának, a tangónak állít emléket. A műsor zárószámában Dvořák egy ukrán eredetű siratót (dumka) idéz meg, mely a 19. század második felében melankolikus, keserédes hangulatú hangszeres darabként a pánszlávizmus egyik zenei jelképévé vált. Muszorgszkij, Csajkovszkij, Moniuszko és Janáček egyaránt komponáltak dumkát, de a műfaj legismertebb és legnépszerűbb darabja alighanem mégis Dvořák ezen az estén elhangzó, különleges formában megfogalmazott „Dumky”-triója.