Km.: Szabó Dániel (zongora, kompozíciók), Modern Art Orchestra; művészeti vezető: Fekete-Kovács Kornél
A Modern Art Orchestra az elkövetkező idényben kitüntetett figyelmet szentel az Art Of Virus elnevezésű zenei kezdeményezésnek. A Fekete-Kovács Kornél által elindított, mostanra már a világ 43 országába eljutott dallam eredeti kilenc hangja a vírus kezdeti alakját jelképezi. Ebből a magból tíz zeneszerző létrehozta azt a tíz ágat, mely egy vírushoz hasonló viselkedést mutatva terjedt el a Földön. A közreműködő komponisták egymás után bővítik a hozzájuk eljutott dallamot, ami így mutációkon megy keresztül. A 2020. május 1-jén útjára indított projekt kezdeti célja az volt, hogy a korlátozások feloldása után hagyományos módon szólaltassák meg a gigászi virtuális művet. A 2021/22-es idényben a közönség élőben is megismerkedhet az AOV szerzőinek munkáival.
A projekt részletes leírását a Phonic Chat honlapján lehet megtekinteni, a következő linken: https://phonicchat.com/aov
A két részből álló koncert első felvonása alatt Mike Garson, David Liebman és Rick Margitza Art Of Virus folyamatában keletkezett műveivel ismerkedhet meg a közönség. A két világhírű szaxofonos-zeneszerző a “vírus” 2-es ágának komponálásában vett részt, amit Mike Garson zongorista indított útjára a Fekete-Kovács Kornél által létrehozott “dallam-infekció” nyomán. Valamennyi ág rendelkezik egy mentorral, aki részt vesz a koordinációban és a művészi munkában. A 2-es ág mentora a jelenleg Los Angelesben élő, nemzetközi elismertséggel rendelkező Szabó Dániel zongorista, akinek szerzői anyagát a koncert második felvonásában hallgathatjuk meg.
Szabó Dániel a Dél-Kaliforniai Egyetemen szerzett doktorátust és a UCLA Herb Alpert School of Music, illetve a PTE Művészeti Karának professzora. „A felkérést követően nagy örömmel kezdtem neki a Modern Art Orchestra számára dedikált műsornak, mert úgy gondoltam, hogy e kiváló zenekar – köszönhetően sokszínűségének és nyitott szemléletének – ragyogóan fogja megvalósítani az általam képviselt interdiszciplináris koncepciót. Ebben a műsorban nagy szerepe van a KAPCSOLATOK-nak. A zenedarabokat általam kedvelt és külön erre az alkalomra választott festmények és fotók ihlették. Ezek a hosszabb-rövidebb karakterdarabok szoros szerkezeti kapcsolatban állnak a képekkel, így a vizuális alkotások színvilága, hangulata és dinamikája is hatott a zeneszerzési folyamatra. A felületes, „vidám képhez vidám zene való” koncepció helyett inkább a szabadon áramló asszociációkra hagyatkoztam a munkában, de a strukturális analógiáknak is nagy szerep jutott. Nem csupán zene és vizualitás között, de a zenén belüli nyelvezet szempontjából is törekedtem az integrációra, és a műfaji kategóriák közötti átjárhatóságra. Továbbá mindegyik képhez írtam néhány sort – aki akarja, tekintse ezt irodalomnak egy amatőr tollából!... Ily módon a zene, a kép és a szöveg ugyanazt a tematikát háromféle, mégis egymáshoz tartozó csatornán keresztül jeleníti meg. Időnként a teljes zenekart, néhol csak az együttes szekcióit használtam a zenei „láttatásra”, ahogy a festő sem mindig használja az összes színt vagy formát... Ebben a mai, COVID és iPhone-ok által uralt világban talán a kapcsolatok helyreállítása és az egészséges kapcsolódás újratanulása a legfontosabb - én ezzel a programmal szerettem volna ehhez hozzátenni valamit...”