Koncert

Tabula Rasa #2 – Kurátor: Pozsár Máté

Pozsár Máté előadó, előadó
Nagy Emma előadó
Magyar Zene Háza (Előadóterem)
2022. október 25. (kedd) 20:00
Ár: 2000 Ft

Helyszín:

Magyar Zene Háza (Előadóterem)
1146 Budapest, XIV. kerület, Olof Palme sétány 3-5

Km.: Pozsár Máté (zongora), Nagy Emma (ének), Kováts Gergő (basszusklarinét, szaxofon, elektronika)


A Zene Háza a tavasz folyamán Tabula Rasa néven megkezdett sorozatában a címnek megfelelően üres lappal, a nulláról indít három zenész, akik másfél nap próbafolyamat után a második estéjén adnak egy improvizatív koncertet. A Tabula Rasa nem titkolt célja, hogy friss zenei kifejezésmódok feltárására, műfajoktól független improvizációra, megszólalásra ösztönözze különböző zenei színterek erre nyitott képviselőit. Minden alkalommal egy kurátor hívja a zenészeket, találja ki a koncepciót és vezeti a kizárólag az adott alkalomra összeálló formációt, amelynek műsorát a Zene Háza lemezen is kiadja. A második ilyen alkalmon Pozsár Máté zongorista a kurátor, és Nagy Emma énekes, valamint Kováts Gergő basszusklarinétos, szaxofonos, elektronikát is hozó zenészek alkotják a triót.


Pozsár Máté zongorista a magyar free jazz szcéna egyik prominens alakja, szeptembertől a Bartók Konzervatórium tanszékvezetője. A fiatal muzsikus tanárként nagy hatást gyakorol az elkövetkezendő zenész generációkra, eredeti látásmódja és kiemelkedően érzékeny zeneisége örökké friss fejlődéstant eredményez. Az Ajtai Péterrel, Kováts Gergővel és társaikkal kialakult szellemi körök a hazai művészeti élet önálló és szerves részét képezik, és megkerülhetetlenek hazánk kortárs zenei kultúrájában.


Nagy Emma tizenkilenc éves korában alakult saját formációjával harmadik lemezét készítette el idén. A lengyel, svájci és olasz színtéren mozgó Nagy Emma Quintet milyenségét a zenekar egyedi hangvétele és egységes kompozíciói alkotják. Ez a zeneszerzői látószög határozza meg, és foglalja össze Emma jelenlétét a klasszikus és jazz zenei világban.


Kováts Gergő budapesti jazztanulmányai alatt a jazz felől fokozatosan a free jazz majd a szabad improvizácó felé fordult. Stabil tagja a hazai kicsiny, de kitartó (és növekvő) szabadzenei közösségnek, minden korosztállyal együttműködve. A szimplanádas hangszercsaláddal való kísérletezés közben felmerült benne az igény egy sokkal komplexebb hangszer-zenész viszonyra, így került Hágába elektronikuszenét tanulni. Legújabban azon munkálkodik, hogy zenészpartnereivel együtt addig nem tapasztalt területre evezzenek, ezáltal egyre többet megismerve az improvizáció lényegéről.