Utazás két világ között - kamarakoncert

2022. április 25. (hétfő) 19:00 Óbudai Társaskör 1036 Budapest, III. kerület, Kiskorona utca 7.
Kunszeri Márta előadó
Dóczi Áron előadó
Baráti Eszter előadó
Nagy Domonkos előadó
Szilvásy Júlia előadó
Dallos Erika előadó
2022. április 25. (hétfő) 19:00 Óbudai Társaskör 1036 Budapest, III. kerület, Kiskorona utca 7.
Kunszeri Márta előadó
Dóczi Áron előadó
Baráti Eszter előadó
Nagy Domonkos előadó
Szilvásy Júlia előadó
Dallos Erika előadó

Km.: Kunszeri Márta (fuvola), Kovács Judit, Dóczi Áron (hegedű), Kóra Éva (brácsa), Baráti Eszter, Nagy Domonkos (cselló), Szilvásy Júlia (hárfa), Dallos Erika (zongora); a verseket válogatta és előadja: Hámori Ildikó, műsorvezető: Tóth Endre, zenetörténész


J. S. Bach: G-dúr gambaszonáta, BWV 1027
Berthomieu: Öt miniatűr – 1. Pathetico, 3. Idyllico, 5. Dolcissimo
J. S. Bach: G-dúr triószonáta, BWV 1038
Nino Rota: Szonáta fuvolára és hárfára – 1. Allegro molto moderato
Dohnányi Ernő: c-moll zongoraötös, op. 1


Johann Sebastian Bach muzsikája viszonyítási pont, a zenetörténet megkerülhetetlen alfája és ómegája – na, nem mintha bárki is meg szeretné őt kerülni. Ahogyan Dosztojevszkij szerint az orosz írók „valamennyien Gogol Köpönyegéből” bújtak ki, a zeneszerzők hasonlóképp – nemzetiségre való tekintet nélkül – Bachnak köszönhetik a legtöbbet. A Budapesti Filharmóniai Társaság utazásra hívja a közönséget, térben és időben egyaránt, mely során Bach az origó, ahonnan elindulunk és ahová visszatérünk. Egy Bach-gambaszonáta és -triószonáta mellett találkozhatunk ismét a 20. századi francia zeneszerző, Marc Berthomieu muzsikájával, akinek négyfuvolás Macskák című művét megismerhette mindenki, aki eljött legutóbbi, márciusi koncertünkre. A filmzeneszerzőként is tevékeny Berthomieu egy újabb darabja kerül most terítékre, a másik komponista pedig még inkább a filmek világából ismerős: az olasz Nino Rota, akitől egy fuvolás-hárfás szonátatételt hallgathatunk meg. A koncert második részét a fiatal Dohnányi Ernő op. 1-es, energikus, szenvedélyes alkotása, c-moll zongoraötöse teszi ki, az a darab, amelynek kottája annak idején eljutott Johannes Brahmshoz is, aki röviden, de velősen annyit üzent a mű ifjú szerzőjének, hogy „magam sem írhattam volna meg jobban”.