10/10
hektor16 2014 febr. 20. - 22:43:01 10/10
(8/8)
Nem volt rossz! Bizony bizony haza kell hozni õket!
9/10
Edmond Dantes 2014 febr. 20. - 14:57:09 9/10
(7/8)
Kedves hektor16, irrrgum és burrrgum:a csúsztatás(a) olyan erõs h szinte serczeg! Port nem a politizáló SZÍNHÁZAT tiltja v a politizáló NÉZÕT, hanem a politizáló port-KOMMENTE(LÕ)T. A különbség (kedves hasonlatommal élve): szezon és fazon. A színháznak és a nézõnak szabad (muszáj?) politizálnia,az itt kommentelõnek (akár nézõ akár nem) meg nem szabad. A különbség számomra elég világos, sztem port számára is. Jómagamat port-on a "nem-politizáló-kommentelõ" kategóriába definiálom és ebben következetes vagyok és maradok, noha kaptam már 1-2 mélyütést akkor, ha valakinek az nem tetszett/nem tetszik h nekem valami vagy valaki tetszett/tetszik.
Sõt,port ez irányú=a kommentelõk, ismétlem: kommentelõk (és NEM a színház/ak!) politizálását tiltó üzletszabályára magam is többször hivatkoztam itt. Hol-mikor? Segítek 1-2 példával: Vitéz lélek (9), (11), (27) vagy Gagarin (14). Azt a nézetemet viszont fenntartom h sterilen politikamentes színház valszeg nincs, több évszázada nincs,de ezt is többször leírtam már, pl. Vitéz lélek (20), Gagarin (14)...Paradoxon tán, de a politikamentes színház (ha lenne ilyen) több mint gyanús, föltéve h igaz a "népi" mondás: "minden politika".
Illaberek: mint írja, "nagyon félek a ma estétõl".Nos,nem kell félni..fájni fog!hogy meg nem nevezett klasszikusunk :) híres mondását idézzem, kissé módosítva. Ha szeretné h még jobban fájjon :) maradjon ott az ea. után Veiszer Alinda beszélgetésén: http://katonajozsefszinhaz.hu/fooldal/41002-illaberek-beszelgetes én is azt tettem.Emberi sorsok, egyéni karrierek, családi életek tanulságos alakulását fogja hallani és fogadok rá, meg fogja érinteni önt is. Nem kicsit, nagyon. (Újabb idézet, brrr!) Akár kampányfórumozó tetszik lenni, akár nem. Jó szórakozást és kiváncsian várom a beszámolót: itt v privát üzenetben v az Illaberek topikban...kommentelést ott kihagytam, csak pontoztam. Még pótolhatom :o)
10/10
hektor16 2014 febr. 20. - 10:54:34 10/10
(6/8)
Nézze Kedves Edmond! Itt balra ezen a lapon mi fel vagyunk szólítva:Ne politizáljunk, mert akkor törölve leszünk a fórumról. Megnyilvánulásainkat, ezért kellõ óvatossággal fogalmazzuk meg, arról a színházról, amely nyiltan politizál, arról a színházról, amelynek többek szerint feladata az ellenzékiség. Az ellenzékiség, tehát a politizálás!!! Megkérdeztem itt a moderátoroktól hogy mi az a határ, amely mellet még nem törölnek. Mivel nem kaptam választ így ma sem tudom. Mindenesetre nem tartanám korrekt eljárásnak, hogy az egyik félnek, a színháznak, megengedik a politizálást, a másik félnek, a nézõnek pedig tiltják. Legalábbis ezen a fórumon, de nem ezért írtam amit irtam, hanem tényleg tetszett "A végítélet napja". Ugyanakkor nagyon félek a ma estétõl, amikor is az "Illaberek"-et fogom megnézni. Tartok tõle hogy ez is "kampányszínház" lesz harsány ordítozással a szinpadon, azt követõen fergeteges kormányt elsöprõ tapssal a nézõtéren,(ld. "A nép ellensége"). Ha nem tiltanak ki innen, akkor majd elmesélem azt is hogyan láttam, végülis egy kampányfórumozónak ez a dolga. Nemde Kedves Edmond?
9/10
Edmond Dantes 2014 febr. 20. - 09:49:39 9/10 Előzmény Edmond Dantes
(5/8)
Még egyszer (mint okt.25.):
"Nem kiemelkedõ mû, kiemelkedõ elõadásban. A realista -hogy ne mondjam: polgári- színjátszás magasiskolája:...gratula Bagossynak és a társulatnak! S persze örök aktualitások: bûn és bûnhõdés, felelõsségvállalás és az elõle való menekülés, de nem menekvés; néphangulat és az õ követhetõ-követhetetlen? változásai, hogy a mához is szóljon a darab, ahogy illik."

Politikamentes színház, tetszik-nem tetszik, (szinte) nincs. Hogy meddig és hogyan "direkt" és honnantól és hogyan "indirekt", az részben egyéni (nézõi) ízlés kérdése is+társulat/igazgató/rendezõ függõ. De NEM dátum függõ=ápr.6-ig is/sem, utána is/sem.

Ajánlom, Katona/Máté, de elég széles pol.színezetû merítésbõl:
http://www.origo.hu/kultura/20110122-a-politika-a-szinhazi-embernek-jatszma-interju-mate-gaborral.html(elég a cím!!)
http://hvg.hu/kultura/20131120_Mate_Gabor_interju
http://inforadio.hu/hir/kultura/hir-607703
http://szinhaz.hu/szinhazi-hirek/54641-mate-gabor-sok-mindent-elfelejtettunk-idejeben-megbeszelni
avagy általánosságban:
http://magyarnarancs.hu/publicisztika/a-szinhaz-mindig-ellenzeki-88675 (elég a cím!)...lehet tagadni, de attól még igaz
10/10
hektor16 2014 febr. 20. - 09:21:37 10/10 Előzmény elszabó
(4/8)
Én csak tegnap láttam! Egyetértek az Ön utolsó mondatával! Sajnos mostanában nem nyerõk! Nem baj, majd április 6 után megnyugszanak a kedélyek és talán az ilyen politikamentes darabokat is megtapsolják a nézõk. Föleg ha ilyen nagyszerû alakítások lellemzik mint a Keresztes Tamásé (nem elõször) és a Pálmai Annáé. Köszönöm az alkotóknak, nagyon jól éreztem magam!
9/10
Edmond Dantes 2013 nov. 13. - 21:27:12 9/10 Előzmény elszabó
(3/8)
Kicsit spoileres az ismertetés...nem nekem, mert én már láttam, ld.lejjebb.
10/10
elszabó 2013 nov. 09. - 15:29:28 10/10
(2/8)
Már a nyitókép is tökéletes: kevés acélszerkezeti elembõl összerakott pályaudvar a lerobbant kisvárosban, ahol a gyors sem áll meg (de robaja nagyon életszerû), ahol Hudetz, a jó Beamter a helyi állomásfõnök (Keresztes Tamás), azaz németes precizitással mûködõ posvány. Ebbe robban bele a dráma: Anna, a vendéglõs lánya (Pálmai Anna) addig csábítja a 13 évvel idõsebb felesége (Fullajtár Andrea) mellett kiszáradt Hudetzet, hogy az elfelejti a szemafort idõben átállítani, minek következtében súlyos vasúti baleset történik. A helyiek és Anna elõbb a felelõsségét tagadó Hudetz pártjára állnak, meg is ünneplik visszatérését a vizsgálati fogságól, ám a sustorgó pletyka kikezdi, és a zemberek egyre jobban ellene fordulnak. Elhatalmasodó õrületében megöli Annát, közeledik a látomásos végítélet. Kiváló alakítások a mellékszerepekben is, nagyszerû rendezés, igazi kispolgári színház! A taps viszont csak átlagos volt. A direkt politizálástól mentes darabok már nem nyerõk?
9/10
Edmond Dantes 2013 okt. 25. - 17:07:37 9/10
(1/8)
Nem kiemelkedõ mû, kiemelkedõ elõadásban. A realista -hogy ne mondjam: polgári- színjátszás magasiskolája: díszlet, jelmezek, világítás, zene, színpadi játék tekintetében egyaránt. A rendezés elvihetné az abszurd irányába, de -nagy örömömre- nem teszi. A transzcendentális, értsd: a realizmustól ellépõ záró jelenet is zökkenõmentesen simul. Minden és mindenki a helyén van, talán a fõszereplõ számára kicsit túlméretes a zakó, átvitt és valós értelemben is. Nem is veszi fel... Egy mostanra tervezett másik produkció helyett ilyen színvonalon megvalósítani egy "beugrót" : gratula Bagossynak és a társulatnak! S persze örök aktualitások: bûn és bûnhõdés, felelõsségvállalás és az elõle való menekülés, de nem menekvés; néphangulat és az õ követhetõ-követhetetlen? változásai, hogy a mához is szóljon a darab, ahogy illik.