Katalin Till Dobai 2017 dec. 03. - 09:52:05 Előzmény Agol
(25/65)
Szívembõl szóltál.
10/10
kaa 2017 nov. 22. - 02:51:08 10/10
(24/65)
Könnyû volt elmerülni a filmben. A teremben hamar elült az izgés-mozgás, popcorn zörgés, kóla sziszegés. Némán nézte a közönség a filmvásznat és csak a vége felé hallatszott egyre több szipogás és a zsebkendõ utáni kotorászás hangja. A férfikönnyek miatt sem kellett szégyenkezni, mert a végefõcímet mindenki végigülte. Ilyen moziélmény ritkán adódik.
7/10
NN1532 2017 nov. 19. - 23:04:27 7/10
(23/65)
Jó színészek, több idõsíkon zajló cselekmény, történelmi érdekességek. De valahogy untam.
andrisi 2017 nov. 18. - 22:10:25
(22/65)
Érdekes történet, csavar meg nagyon minden, de mesterkélt film és szövegek és rendezés. Az anyakönyvben üres az \"apja\" mezõ, naná hogy a szereplõnek ki kell mondani hogy \"apja ismeretlen\". Az egész film tele ilyen szájbarágásokkal.
9/10
litvan 2017 nov. 13. - 16:10:46 9/10
(21/65)
Az elején nekem sem derült ki, de a film végérevilágos lett.

<<<<<<SPOILER>>>>>>

Rabosítási papír Edithrõl, melynek segítségével Olga be tudta lõni hol keresse az igazi anyját.
GATT 2017 nov. 13. - 06:22:18
(20/65)
Nekem, nekünk tetszett a film. Nem vagyok magyar film rajongó. A témaválasztás nagyon jó, tényleg rengeteg emberben ül ez a probléma még a mai napig, nem csak Ausztriában, Magyarországon. És még ez a mai napig problémát jelent a háborús övezetekben, mert nem tûnt el! :( Sajnos tényleg csak a jóindulaton múlott anno, hogy lett-e belõle erõszak vagy sem. Ahogy feleségem nagyanyja szerencséjére megúszta, úgy sajnos sok százezer fiatal lány, asszony nem. Kb. húsz nézõ volt velünk a vasárnap délutáni elõadáson, de a film végén csak ültünk, és néztünk ki a fejünkbõl. Azóta is ezen kattog az agyunk. Nekem pl. tetszett Tóth Ildikó és Törõcsik Mari. Az olasz férjjel való kapcsolata tényleg kidolgozatlan maradt, de a film is véges, nem lehet mindent ennyi idõ alatt megmutatni. Arra ott vannak a könyvek, ahol van idõ, hely minden karaktert kidolgozni.
shy62 2017 nov. 09. - 22:45:56
(19/65)
Meg tudná mondani valaki, mi volt az Oroszországból érkezõ levél tartalma a film elején?
Agol 2017 nov. 07. - 22:39:15
(18/65)
Ez egy fontos témát feldolgozó, de gyenge film. Egyszerûen nem mûködnek benne a drámák, részben az erõltetett színészi játék, részben a kidolgozatlan karakterek miatt. Tóth Ildikó játéka szerintem kifejezetten erõltetett, azonosulhatatlan. Az unoka szerepe kizárólag azért élhetõ át helyenként, mert a színész annyira amatõr, hogy már természetesnek hat, de összességében az õ szereplése is inkább kínos, ahogy a teljesen kidolgozatlan férj szerepének sincs semmi érvénye a történetben. Az egész film pátoszoskodó, közhelyes, helyenként kínos. Ritkán igazán drámai, pedig a téma drámai. De talán pont ez is a hibája: folyamatos a drámaiságra törekvés, és ebbe egy idõ után belefárad a nézõ, az ingerküszöbe fölé kerül, és már csak ásítozik a záró képsoroknál.
Érzõdik rajta, hogy sokba került, és szépnek is mondanám, unalmasan szépnek, nagyszerû világítással, legfeljebb közepes (unalmas) operatõri munkával. Egyedül Törõcsik Mari tud igazán átélhetõ alakítást nyújtani, õ sem mindig egyenletesen, de többnyire felsõfokon, olykor zseniálisan.
kambekk 2017 nov. 05. - 15:32:35
(17/65)
Jó hogy elkészült ez a meséje is Mészáronak. De filmjei valahogy nem tudnak kilépni a - hol jól, hol rosszabul ekészített - tablófilmek kategórájából. Ha most beszédtéma lesz az szülõk-gyereke elhallgatott félmúltja, akkor persze megéri. Egyéb szempontból a film egy erõs közesepesre vartt alkotás. Amin nem ment Töröcsi Mari kiváló alakítása, vagy a képek szép megkomponálása - mert ez kevés a gyõzemelhez. Zavaróan lassú a filem elsõ fele, anakronisztikus a lányt játszó nõ kora - Tóth Ildikó karaktere elvileg egy 62 éves nõ volna, ehhez képest egy jó karban lévõ 50-es Milf játsza. Törõcsik Francisak iskolás játéka néhol inkább groteszk mint sem katartikus, és nincs kibontva Pogány Mária szüleitõl való elszökésének traumája és a kényszerférjhez fûzõdõ viszonya sem.

De ha a filmnek ettõl függtenül (vagy ennek ellenére) sikerül beemelie a közbeszédbe a félmúlt hazugságainak drámai témáját, akkor megbocsájthatóak lehetnek majd ezek a hiányosságok. Egyébként csak egy film az albumban.

5/10
9/10
Debug 2017 nov. 04. - 07:58:10 9/10
(16/65)
A Filmalap egyik vezetõ munkatársa ajánlotta a figyelmembe, halkan megjegyezve, hogy szerinte az összes most moziba kerülõ nagyköltségvetésû magyar filmet (Budapest Noir, Viszkis) üti. Ilyen szemmel ültem rá be a moziba, s noha valóban van egy-két nem megfelelõen kidolgozott szál, amit alább már leírtak, összességében valóban egy remek, és nagyon fontos témát feldolgozó filmnek tartom, amely mind Mészáros Mártának, mind Törõcsik Marinak méltó a pályafutásához, vélhetõen utolsó mozifilmükként. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Nézzünk magyar filmeket!
9/10
mummy1 2017 nov. 03. - 08:49:38 9/10
(15/65)
Az unoka Mészáros Márta unokája, nyilván ez egy szubjektív döntés volt, hogy neki adta a szerepet. A szereplõk közül õ a leggyengébb láncszem, gyakorlatilag alakításnak nem nevezhetõ amit csinált. A film megrázó és témája miatt is fontos, hiánypótló alkotás. A férj teljesen felesleges szereplõ volt, nem hiányzott volna, ha kihagyják.
Gabi1980 2017 nov. 02. - 21:44:24
(14/65)
Nagy várakozással mentem a moziba a jó értékelések miatt. Én annyira nem vagyok elájulva, mint sokan mások.
Az elsõ fél óra elég unalmas volt. Az unoka nem volt profi színész, nem tudom hogy kerülhetett be a filmbe. A fõszereplõ nõ férje pedig teljesen felesleges szál volt a történet szempontjából. Inkább csak zavaró volt.
A történet mindenesetre érdekes volt, egyszer nézhetõ film.
nimrod666 2017 okt. 30. - 19:22:41
(13/65)
Ladányi Jákob(a filmben Róbert az unoka) Jancsó Miklós és Mészáros Márta unokája. :)
zsoka67@velvet.hu 2017 okt. 30. - 14:41:02
(12/65)
Nagyon tetszett ! Köszönet a téma feldolgozásáért! Gratulálok a rendezõnek , színészeknek! Igazi maradandó alkotás.
Megríkatott. Micsoda sorsok vannak. Hogy lehet/lehetett ezt kibírni!
jn 2017 okt. 30. - 01:12:05
(11/65)
Voltak benne azért suta jelenetek, meg felesleges giccs, el kell ismerni, körülöttem volt, akinek nagyon nem tetszett emiatt. De azért alapvetõen egy jó, elgondolkoztató film, érdemes megnézni.
10/10
bgergo9494 2017 okt. 27. - 21:15:07 10/10
(10/65)
Gyönyörû volt, többen sírtak körülöttünk a végén a moziban. Megrázó, megható és elgondolkoztató film.
LajtaJ 2017 okt. 25. - 14:30:28
(9/65)
Ugyanerrõl a témáról szól a 2008-ban készített Egy berlini nõ - Anonyma c. német film is (részben orosz színészek közremûködésével).
Érthetetlen okokból ez a film a mai napi került bemutatásra Magyarországon egyetlen moziban, TV csatornán sem!
Miért nem?
Greta21 2017 okt. 25. - 11:58:48
(8/65)
Gyönyörû film. Biztos megnézem még egyszer. 10/10
10/10
Zsomika 2017 okt. 24. - 19:14:44 10/10
(7/65)
Nagy várakozással mentem a moziba. Nem csalódtam. Az az igazi katarzis, amikor megszûnik a film, a színész, csak a torokszorító dráma van. Szívem szerint többször is zokogni lett volna kedvem. Hangosan, vigasztalhatatlanul azon, hogy mit képes kibírni az ember.
Két dolog zavart. A dupla feliratozás, és az unokát játszó fiú. Hálás vagyok Mészáros Mártáért, Törõcsik Mariért, és az egészért.
Birgi Zorgony 2017 okt. 24. - 01:08:12
(6/65)
Kiemelkedõ, nagy hatású, megrendítõ film. Ugyan vannak hibái (az unoka iskolás ízû játéka), de ezek eltörpülnek a film egészének - na és Törõcsik Mari eszköztelen "játékának" - fényében. Kevés rendezõnek adatik meg - különösen nyolcvan fölött -, hogy ilyen súlyú történetet vigyen vászonra. Az emberi sors olyan mélységeit járja meg ez film, amely a modern kori filmmûvészetben szinte ismeretlen, és amelyre csak a görög tragédiák voltak képesek. Ha a fõhõs zsidóként ment volna keresztül hasonló megpróbáltatásokon (nem lett volna nehéz megoldania a rendezõnek), egy újabb Oscar születhetett volna. Így "csak" egy kiváló film született, amelynek a mai (film)ideológiai trendek számára nincsen mondanivalója, mert - úgymond - egyszerûen leporolása egy avítt témának, melynek már a történelmi múlt süllyesztõjében volna a helye. Ez a film azonban végsõ soron éppúgy nem történelmi vagy politikai, mint ahogy az Antigoné vagy az Oidipusz király sem az. Mészáros Márta megcsinálta azt, amit Martin Scorsese is megcsinált az utolsó filmjével ("Némaság"): nem a szakmának rendezett. S ahogy Scorsesének örök értékû alkotása született (függetlenül attól, hogy a szakma feltûnõen nem vesz róla tudomást), éppúgy lesz örök értékû alkotás az "Aurora Borealis" is, függetlenül attól, hogy jelölik-e majd díjakra vagy sem.