vino-et-veritas 2022 jún. 15. - 16:46:47 Előzmény Kit Fisto
(2/2)
Az új technikai szabályokból elsőre csak a RB-nak jött ki jól. A hajtáslánc mostanra kb. elérte a maximumot szinte mindenkinél. Viszont Newey nem felejtett el kocsit tervezni, csak nincs most annyira előtérben.
A Ferrari kb. ott van, ahol a Mercedes-éra előtt - egyelőre csak második, megbízhatatlan, a versenyzői sem elég higgadtak, stb.
A Mercedesnél valószínűleg egy dolog (bár ez összetett kulcskérdés) a gond, az útfekvés. Addig nem derül ki az sem, mennyire jó a hajtás, nincs értelme feljebb tekerni semmit (ezt írtam máshol is).
Minden csapat szenved ettől (legkevésbé a RB), így ez nemcsak technikai kérdés, hanem - ahogyan Hamilton példája is mutatta legutóbb - már egészségügyi és ezzel együtt biztonsági (pl. vezethetőség) is. Tehát nemcsak a Mercedesnek kell lépni, hanem közösen a csapatoknak, illetve a FIA-nak is.
A biztonságra hivatkozva vélhetően sok minden változtatható lenne, amihez normális esetben nem lehetne hozzányúlni (pl. padlólemez, felfüggesztés, stb.).
Kit Fisto 2022 jún. 14. - 14:56:56
(1/2)
A bakui versenyen Hamilton alig tudott kiszállni az autóból. Annyira delfinezett (pattogott), hogy szó szerint fájdalmakat kellett kiállnia versenyzés közben, jól összerrázatta magát. A háta szörnyen fájt már az első körök után. Az egyenesekben, amikor nagy volt a sebesség, saját bevallása szerint félt, hogy nekimegy a falnak, a rázkódás annyira megnehezítette az irányítást. 300-nál ez veszélyes volt számára is, elmondta, hogy először gondolt erre életében. Kezdettől mondom, hogy nem Russell jobb nála, hanem Hamilton autója rosszabb! Ezt Russell is elismeri, és azt mondja, ha újra jó lesz az autója, Hamilton egy "szörnyeteg" lesz a pályán és az élmezőnybe kerül. A FIA is elgondolkozott már a szabálymódosításon a delfinezés miatt, hiszen nekik feladatuk, hogy védjék a pilóták egészségét, és ez a rázkódás már ártalmas lehet a gerincre. Gasly is erre hívta fel a fighyelmet, mondván, hogy nem akar 30 évesen bottal járni. Bár azt mondta, ha nem lesz változás, ő akkor is versenyezni fog. A csapat mindenesetre bekészít egy pótpilótát is Kanadára, ha Hamilton nem tudna indulni. Hamilton azt mondja, menni fog. Sajnos a pálya ugyanúgy előhozza majd a delfinezést, ahogy az Bakuban történt, és a Mercedes nem tud, illetve nem akar tenni ellene. Más csapatok emeltek a padlólemez magasságán, amitől a delfinezés megszűnt. Ugyanakkor csökkent valamennyit a teljesítmény. Emiatt nem akarja a Mercedes is meglépni. Azért egy hétszeres világbajnoknak több tisztelet járna, csak a Mercedesnek is nyert több VB-t. Szerintem lemondtak Hamiltonról, ott van Russell, akinek kisebb a rázkódás, neki jó így is az autó és jól megy vele. Erre nem tudok mást mondani, csak azt, hogy németek.. én nem csodálkozom. Nem az úriemberségükről híresek. Wolff szerint is az autó egy „sz-rkupac” mégsem akar változtatni, állandóan azt mondja, hogy meg kell tudni, hogy ez az autó miért nem jó. Nem mindegy? Én nem a kísérletezéssel foglalkoznék, másik autó kell. Ha csak, nem akarnám én is, hogy Lewisnak ne sikerüljön! Hogy megunja, és kilépjen az F1-ből, és eldobja a nyolcszoros VB címet, amivel megelőzné Michael Schumachert. Hiszen ott van már Russell, elég jó ő is. Csak hogy ehhez Lewisnak is lesz még egy-két szava és nem fogja feladni. Jövőre már nen teheti meg a Mercedes, hogy ilyen rossz autót adjon akár csak egyik versenyzőjének is, és ha Lewis jó autót kap, nem fogja megállítani senki, legfeljebb durva szabálytalansággal, ahogy megszokhattuk - de ez már legyen a versenybírák dolga.