Téma: Hurok

9/10
elemes 2017 jan. 17. - 21:54:16 9/10
(40/80)
teszek egy próbát vele, köszi
dr.66 2017 jan. 17. - 21:47:05
(39/80)
Ahogy néztem , az " Idõbûnök " cimû spanyol film járt a fejemben.Az is hasonlóképpen játszik az idõvel.Mindkettõ film nagyon bejött.Ajánlom mindenkinek.
9/10
s143 2017 jan. 13. - 22:49:13 9/10
(38/80)
nem volt rossz,Száraz Dénes nagy színész.
9/10
elemes 2017 jan. 10. - 08:22:12 9/10
(37/80)
Mit jelent az a szó, hogy ratyi?
Mikul 2017 jan. 10. - 06:11:02
(36/80)
Ratyi film,nem estem tõle hanyatt.
9/10
elemes 2017 jan. 09. - 08:50:32 9/10
(35/80)
hasonlóan látom én is.

Igen, Pest, sok minden árulkodik róla, de semmi konkrétum. Olyan forgatási helyszíneket választott a rendezõ, hogy az átlag pesti szinte egyikre sem ismeri fel (kivéve azokat, akik pont azon az úton járnak, pont abban a gyárudvarban dolgoznak), nekem csak egy volt ismerõs, a kelenföldi metró végállomás jellegzetes épülete a záró képsorokban.

Ami a megvalósítást illeti: a közelmúltban láttam néhány ilyen "szinte hibátlan" filmet, amelyeknek volt egy közös vonása. (Vagy közös hibája?) A "nagy" amerikai filmekben van egy olyan munkatárs, akit úgy hívnak, hogy látványtervezõ. Ez az ember foglalkozik azzal, hogy az egyes jelenetek helyszínét gondosan megtervezze, szinte reneszánsz festmény precizitásával. A háttér legyen életszerû, de csupán "-SZERÛ": a valóságos helyszíneknél letisztultabb. Ami a háttérben van, az segítsen minket (nézõket) abban, hogy egy pillantással kontextusba tudjuk helyezni a jelenetet. De a filmekben ez a háttér mégis mûvi: sokkal letisztultabb, homogénebb, nincsenek benne szembetûnõ, de fölösleges, zavaró részletek. A filmbeli háttér legyen életszerûtlenül tiszta, rendezett, vagy leginkább homogén.

A Hurokban ez akkor ugrott be nekem, amikor a fõszereplõ elõször megy le a kórház mélygarázsába. Az amerikai filmekben a mélygarázs homogén, és vagy tök üres, vagy többé-kevésbé egyforma, jellegtelen autók sorakoznak benne, majd a fõszereplõ odamegy az egyik autóhoz és cselekszik. Nincsenek olyan momentumok, amelyek pusztán a létezésükkel, kontrasztjuk révén megzavarnák a figyelmet. Ha nincs hangsúlyos szerepe a mélygarázs lepattantságának, az olajfoltoknak, pocsolyáknak, az ott tébláboló embereknek, feliratoknak, szemet szúró lámpáknak, akkor a mélygarázsban ne legyen málló festék, a világítást rejtett lámpák szórt fényével kell helyettesíteni, a padló legyen tiszta és homogén, és legyen ott sok egyformán jellegtelen autó. Más fontos jelenetekben a lakásban ne legyen "életszerû" tárgyak sokasága: egy igazi lakásban irreális tisztaságot és rendet kell teremteni, majdhogynem ikea áruház-szerû, szimbolikusan minimális berendezéssel, hogy ne kelljen a verekedés közben a szememmel keresni a fõszereplõket. Legyen egy pillantással felmérhetõ: ki hol áll, ül vagy épp fekszik.

A film azonban szép, kellõképpen csavaros, néhány momentumában agyzsibbasztó, és ha nem is eredeti ötletbõl építkezik, azokat jól kombinálta, és sikerült a történetet úgy felépíteni, hogy csak utólag gondoltam a hasonló filmekre. Szóval a fenti (szerintem) gondatlanságok ellenére a rendezõ rengeteg apróságra odafigyelt, hogy segítsen a nézõknek összekötni a párhuzamos síkokat (a gyárudvaron a háttérben kiabáló nõ "ne álljon már oda, csak nem képzeli, hogy itthagyja, nem tud máshova állni, az a mi helyünk" -- egy órával késõbb ugyanezt a mondatot halljuk). Meg még jópár szituáció, ahol az ismétlõdés adta "ismerõs" érzésre ráépít egy váratlam fordulatot, "annyira tudtam", és mi is tudjuk, aztán mégse... egy filmes sablon zseniális alkalmazása).

Szóval az apróbb (korábban felsorolt, megvalósítási) hibák miatt vonnék le egy pontot, egy másikat pedig azért a jelenetért amit nem akarok elrontócozni, arra gondolok, ami film végefelé, a "...csak egy különbség va n köztünk..." mondat után történik, na azt a jelenetet én nagyon másként szerettem volna látni. Szóval ezért jár a második pont levonás.

Ja, és az utolsó fél percben látható két momentum, hát az nagyon üt :-))) igaz, hogy agyoncsapja a film (addigra körvonalazódó) logikáját, mégis nagyon el van találva, teljesen paff lettem tõle, ez annyira ott van, hogy jár plusz egy pont, szóval 9 of 10.

Többször nézõs és még harmadikra is lesznek "aha" pillanatok.
AKG87 2017 jan. 08. - 22:33:37
(34/80)
Végre egy magyar film, ami nem gagyi. Persze az ötlet egyáltalán nem új, a rendezõ meg is említette konkrétan mely filmekbõl jöttek az ötletek, de a megvalósítás szinte hibátlan. Jó az alternatív világ is.. persze tudjuk, hogy Pesten vagyunk, valamikor a 2010-es években, de ennyi, tovább nem érdekel senkit, csak a sztorira figyelünk. 7/10
9/10
elemes 2017 jan. 08. - 18:49:20 9/10
(33/80)
és, mondd, melyik, filmhez, hasonlított,?
5/10
pihes 2017 jan. 08. - 14:50:09 5/10
(32/80)
Már láttam, ilyen filmet. Ez volt, annak, a gyenge másolata. Attól sem ájultam el, de ebben, a színészkedés túljátszása, már túl sok volt.
Jó lenne azt mondani, legalább, jól eljátszották, de nem,.
6/10
kinguci18k 2017 jan. 08. - 12:25:01 6/10
(31/80)
Le sem akartam szedni.És az elején kb 20 perc után ki akartam kapcsolni.De végül nem bántam meg hogy nem tettem.
Magyar film ellenére és amikbe bele lehet kötni.Nem lett rossz film.
6,5/10
Asimov 2016 jún. 17. - 20:10:29 Előzmény gyereamozibabe
(30/80)
Hát pedig pont a Tiszta szívvel volt a jó film, a Hurok pedig egy nagy rakás... zagyvaság, aminek a sztoriját külföldi amcsi filmbõl (De ja vu) lopecolták össze.
Asimov 2016 jún. 17. - 20:08:33 Előzmény Attila Kékesi
(29/80)
come on...
Attila Kékesi 2016 jún. 09. - 11:38:32
(28/80)
Végre egy jó magyar film. Jó a story, jók a színészek. Felveszi a versenyt a nagy költségvetésû amcsi filmekkel. 10/10
5/10
ansifé 2016 máj. 09. - 19:54:05 5/10
(27/80)
érzelmek nélküli technikai film, csalódás
gyereamozibabe 2016 máj. 09. - 01:18:49
(26/80)
Nagyon tetszett. A Liza után végre egy újabb jó magyar film. (a tolókocsis Tiszta szívvel már nem jött be ennyire)
8/10
Asimov 2016 máj. 03. - 14:44:48
(25/80)
Nekem ez a film nagy csalódás volt. Az elõzetes és a szereplõk ismeretében jóval többet vártam.
A sztori alapötletét nagyjából Denzel Washington 2006-os Deja Vu c. filmjébõl lopecolták el, és aztán bontották ki,és ültették át a mai magyar valóság viszonyai közé.
Száraz Dénes nem tetszett: kevés és alacsony színvonalú eddigi színészi "munkásságával" nem lett volna szabad rá osztani ezt a szerepet, egyszerûen erõlködött és nem tudott megbirkózni vele.
A nõi fõszereplõ és Hegedûs D. Géza jó teljesítményt nyújtott. A lányt most volt alkalmam megnézni a Társasjáték c. sorozatban, és megszerettem a játékát.
Anger Zsolt is jó volt, de vele más a probléma: kicsit már unalmas, hogy mindig azt a rosszfiú/bûnözõ karaktert osztják rá (pl. az Aranyélet c. sorozatban is dettó ugyanezt játszott, szívesen megnézném egyszer valamilyen más profilú szerepben is (pl. egy sima vidéki iskolai tanár vagy efféle). Nyilván errõl õ kevéssé tehet, amit kínálnak, valószínûleg elfogadja.
A film pozitívuma a helyszínválasztás (lepattant külváros) volt.

Szerintem nem véletlen, hogy nézettségileg már most óriási bukásnak lehet minõsíteni ezt a "produkciót".
Matyas Lanczinger 2016 ápr. 30. - 17:01:00 Előzmény proklima@freemail.hu
(24/80)
a Slipstream pedig csak 3 különbözõ film címe az imdb szerint
Szabolcs Krizsán 2016 ápr. 28. - 23:55:52
(23/80)
Rajongok a magyar filmekért, nagy várakozással indultam a kritikák alapján a moziba. A film nem volt szórakoztató vagy izgalmas, sokkal inkább egy katyvasz, ami a végére már kimondottan irritálóvá is vált. Ha a filmet egy szóval kellene jellemeznem: gyötrelmes.
1/10
Valentina Papp 2016 ápr. 28. - 09:57:52 1/10
(22/80)
Ez a film a szokásos ultra gagyi, nézhetetlenül idegesítõ magyar film. Viszont a pár online oldalon a napokban megjelent hasonló "na végre egy jó magyar thriller" és ehhez hasonló írások sok embert félrevezetnek és bemennek erre a mozira. Botrány már maga a forgatókönyv is, de a karakterek is nagyon gyengék. Én nem láttam a moziban senkit aki lerágta volna a körmét, viszont hozzám hasomlóan többen is a telefonjukat nézegették 30p után.
proklima@freemail.hu 2016 ápr. 25. - 14:57:46
(21/80)
Azért lehetett volna más címet is választani.
Hurok /Slipstream/ 2005.