olahmiki1959 2015 jan. 29. - 20:46:40
(4/24)
Errõl jutott eszembe, - meg azért is, mert láthatóan szakértõ vagy - a pilótákat tanítják, képzik a vészhelyzetekben való viselkedésre, pontosabban, a kényszerleszállás gyakorlása, gyakoroltatása - természetesen szimulátorban, - szerepel a képzésben?
(Ha butaságokat kérdezek, nézd el nekem, érdeklõdõ, de a témában teljesen laikus vagyok...:)
Egyáltalán, hogyan lehet képezni, gyakoroltatni azt, hogy különbözõ talajviszonyokra, sivatagi homokra, mezõre, erdõs rész tetejére, vagy akár vízre, tengerre, folyóra hogyan kell(ene) lerakni egy gépet?

És persze, millió egyéb szempont, körülmény is lehet, - a becsapódás, helyesebben a leérkezés szöge, a sebesség, és nem utolsósorban, a pilóták pszichológiai állapota, helyzetfelismerése, - ki lehet-e képezni valakit arra, hogy helytálljon, és a körülményekhez képest helyesen döntsön, amikor a pilótafülke ablakán keresztül látja, hogy rohamosan közeledik a talaj, és TUDJA, hogy pillanatokon belül le fognak zuhanni?.:D

És egyáltalán, a szimulátor mennyire alkalmas arra, hogy minden felmerülõ körülményt gyakorolni lehessen rajta?

Nagyjából ezek lennének a kérdéseim, - meg még annyi minden.:D De hát egy ilyen fórumon nem lehet mindent megbeszélni, - sajnos...:)
offtopic
jani-wan 2015 jan. 29. - 20:08:46
(3/24)
Azért szerintem a légiközlekedés jelentõsen magasabb fokú biztonsága legfõképp attól függ, hogy a gépjármû vezetõkkel ellentétben, nem kapnak jogosítványt az alkalmatlanok, és az alkalmasok de idióták, akik sz@rnak minden értelmes közlekedési szabályra, és mások testi épségére.
Rágondolni is rossz mi lesz ha feltalálják a repülõ autót, és az ilyenek is vezethetnek.
10/10
fourdogs 2015 jan. 29. - 12:48:36 10/10 Előzmény Lau003
(2/24)
Van.
Ezért (is) biztonságosabb a repülés, mint a közúti közlekedés, vagy bármely más.
Lau003 2011 ápr. 19. - 23:18:51
(1/24)
Érdekes volt. Lehetne több ilyen kaliberû pilóta a gépeken...