1/10
almaszirom 2015 máj. 30. - 14:47:17 1/10
(9/9)
Sajnálom, hogy nem az elõadás elõtt, hanem csak most, utána néztem meg a hozzászólásokat. Kétórányi szenvedést spórolhattam volna meg az életembõl. Csak csatlakozni tudok az elõttem szólókhoz: életem egyik legpocsékabb színházi estéjét töltöttem tegnap a Két úr szolgája c. elõadáson, melynek Goldonihoz csak annyi köze volt, hogy a szinte felismerhetetlenné tett alapsztorit tõle kölcsönözték. Az elõadás leginkább egy rosszul sikerült L'art pour L'art jelenethez hasonlított azzal a különbséggel, hogy vagy négyszer olyan hosszú volt, mint amennyit ebbõl a mûfajból megszoktunk. A már-már gyomorforgatóan szájbarágós, társadalomkritikusnak szánt, lapos poénok között a konfettiesõvel és gagyiságokkal traktált közönség fõként Mozart Varázsfuvolájából kölcsönzött - egyedi, a darabi miliõjéhez illõ - otromba szöveggel ellátott betétdalokat is "élvezhetett". (Mozart nagyságát dicséri, hogy ezek szinte felüdülésként hatottak a katyvaszban.) Hosszan lehetne még ecsetelni az elõadás fonákságait, de kár lenne a fáradságért. Röviden csak annyit mondhatok, hogy az ilyen elõadások közben érzi az ember, hogy milyen kár, hogy a rohadt paradicsom és tojásdobálás már kiment a divatból. A mai közönséggel - sõt úgy tûnik: a színészekkel is - sikerült elhitetni, hogy a színházhoz csak néhány kiváltságos, csúcsintelligens és szupermûvelt rendezõ ért. Mi átlag nézõk pedig csak tapsoljunk kötelességtudóan a darab végén, ahogy azt illik, nehogy kiderüljön, hogy nem értünk fel eme néhány kiváltságos mûvészetéhez!
Kedves Kiváltságos Urak!Biztos van, aki ezt a mûfajt szereti, de az a közönség átverése, ha Önök nagy szerzõk neve mögé bújva próbálják eladni a saját agyrémeiket! Az pedig egyenesen nevetséges, hogy a végletekig türelmes és elnézõ közönséget úgy kényszerítik a darab végignézésére, hogy nem tartanak szünetet. Ez nem színmûvészet, hanem cirkusz.
2/10
Ili65 2015 máj. 29. - 21:55:17 2/10 Előzmény azem
(8/9)
Egyetértek, rémes elõadás.Tökéletes példája, hogyan lehet egy remek darabot teljesen elrontani, (hogy finoman fogalmazzak)Most már tudom, nem nézek meg több Gothár Péter rendezést.
1/10
surviver 2015 ápr. 21. - 17:43:20 1/10 Előzmény azem
(7/9)
Teljesen egyetértek.

Igaz, még a Makrancos hölgyet is A revizor mellé írhattam volna, hogy gyenge rendezés, de ez a Két úr szolgája a pocséknál is pocsékabb, primitív elõadás!
1/10
azem 2015 márc. 23. - 23:52:00 1/10
(6/9)
Sosem voltam Gothár rendezéseinek híve. Az Amphytrion (Nemzeti), A kripli (Radnóti), A mizantróp (Örkény) és a Kutyakeringõ (Katona) tetszettek, de igazából többet unatkoztam a rendezésein, mint a hozzá hasonlóan sokra tartott kollégáinak munkáin. Alkatilag nem az én rendezõm, de jó rendezõnek tartom.

Azt viszont nem gondoltam, hogy ekkora bazári gagyit képes a színpadra állítani. A színészek közül Lengyel Tamás, aki kiváló volt A kripliben, most kritikán aluli stílusban ripacskodik és kántálja a szöveget, mintha nem talált volna rá a figurára és unalmas nem akart lenni. Amit kihoz belõle, az egy nagy blüff. Úgy látszik, hogy Gothár, pályája legnagyobb tévedéseit a Vígben ejti meg, A makrancos hölgy után most ez. Néha olyan érzésem volt, hogy a József Attilában vagyok és nem a Pestiben. Nagyon sajnálom, mert azt hittem, hogy két óra felhõtlen kacagás vár rám, de ez kínos volt. Mészáros Máté nagyon jó választás, de az õ alakítása is nyilván függ a kollégák impulzusaitól. Kerekes József bebizonyította számomra, hogy nem tartozik a tehetséges mûvészek közé, Pindroch Csabához hasonló ripacs, akit a neve miatt szerzõdtetett Eszenyi.
Kozma Zoltán László 2015 febr. 21. - 11:34:36
(5/9)
Ez nem volt semmi elõadás. Szerintem zseniális ötlet volt az operák "átírása": a Varázsfuvola, Sevillai borbély ismert részletei igen csak profán szöveggel. Poénok tömkelege: rúzs helyett méz (persze macis adagolóval). Hajléktalanok szedik össze a lehullott salátaleveleket az emblematikus Kaiser- és Penny Market-szatyorba (ez telitalálat). Bevásárló kosár (természetesen Domestossal). Csokipapír a ruhán, amibõl elõtte Truffi gondosan kiette a csokit (naná, azt nem adta szíve választottjának). Maga a sztori elég gyenge, lehet vitatkozni, hogy a színészek mennyire voltak jók (szerintem jók voltak). Az elõadás eleje kissé unalmasra sikeredett, de azután beindult a gõzhenger. Szünet nem volt (a közönség nem tudta menekülõre fogni a nem létezõ szünetben, mint mondjuk mi a Stuart Mária közben). A végén pedig megvolt a "mondanivaló" is a nagy pukkal: "Ezt nektek!" Lehet persze elmélkedni arról, hogy hogyan tiporta sárba a darab a "nagy érzelmeket", de akit ez nem zavar, és bírja az alpári humort, a groteszket, hogy egy paródiát lát, az nem fog csalódni. Ez nem klasszikus színház, aki erre vágyik, kerülje el messzire ezt az elõadást, mert csak bosszankodni fog, unni fogja és arról fog otthon merengeni, hogy miért tették ezt vele...
Edmond Dantes 2015 febr. 11. - 10:34:19 Előzmény surviver
(4/9)
Kedves surviver, az elõadásról eddig én is csupa rosszat hallottam, de:

- mi köze ehhez a rossz rálátásnak és az elõrehajlásnak?
- mi köze ehhez a nézõtéri incidensnek? és f õ l e g
- mi köze ehhez A revizornak, ami, megengedem: megosztó elõadás, de hogy emlékezetes és szóra igencsak érdemes, az nem lehet vitás és a hszok viszonylag nagy száma is ezt igazolja vissza. De még ha nem tetszett is, sztem olyan nincs h "nincs lejjebb". Mindig van lejjebb és mindig van életünknek-még-annál-is-rosszabb elõadása.

Igazán nem kötözködni akarok, csak A revizor miatt szólaltam meg most.

Ja és az igazgatóváltás dolgot sem szerencsés idecsempészni. Többször megírtam már: nem vagyok Vígszínház-fan, Eszenyi-fan sem, de az utóbbi idõk néhány (Alföldi!, Docekal, Bodó, Eszenyi!) produkciója nagy sõt: kimagasló, igazi 21.szd.-i színházi élményt nyújt(ott)...talán nagyobbat mint az azt megelõzõ negyedszázad megannyi tisztes (?) középszere..
1/10
Dénes Harmath 2015 febr. 11. - 09:49:14 1/10 Előzmény szomi79
(3/9)
Nem sok mûvészi produkcióról vonultam ki életemben, de itt sajnos ez történt. Pedig a szövegkönyvben volt némi nyelvi lelemény... Az elsõ jelenetek annyira szürreálisak voltak, hogy a közönség feszengett, és volt egy mélypont, ahol nem lehetett tovább bírni. Aki nem szeretne rossz színházi élménnyel hazatérni, annak nem ajánlom!
1/10
surviver 2015 jan. 19. - 14:18:43 1/10
(2/9)
Kedves Szomi, teljesen egyetértek veled.
Minõsíthetetlen, primitív, borzalmas elõadás. A Revizor után azt hittem,nincs lejjebb,de azttán jött a szimplán borzalmas Mester és Margarita, de ez a rettenet minden kritikán aluli.
Úgy kezdték meg az elõadást, hogy huszonvalahány nézõ még be sem ért a nézõtérre, mert pontban 15 órakor nyitották ki az ajtókat, hangoskodtak,helyüket keresték.

Életem legrosszabb színházi élménye, pedig, mivel átlagban hetente kétszer megyek színházba,van összehasonlítási alapom.

3600 forintért ráadásul az erkély elsõ sorából is elõre kellett hajolni,ha látni akartunk.
Értékelhetetlen gagyi ez az egész, senkinek nem ajánlom.

Nagyon szeretem Eszenyi Enikõt, de jó néhány félresikerült produkció után már nem biztos,hogy csodálkozni fogok, ha igazgatóváltás.
szomi79 2015 jan. 18. - 21:55:58
(1/9)
Hihetetlen csalódás, nagyon gagyi szöveg, odanemillõ stand up -os "poenok"...zugolodas a nézõtéren. Életem talán legnagyobb szinházi csalódása. Nagyon nagyon erõltetett. Sajnáltam végig a színészeket, hogy ebben részt kell venniük:(
Lakatos Mónika - Romanimo
2019. november 12., 19:30 Lakatos Mónika - Romanimo

Évszázados roma balladák és ritmusos pergetők a Müpában.

Jegyvásárlás