Téma: Megasztár

Ezüstliliom 2012 ápr. 16. - 17:15:34
(483/1363)
Ez a zsûri? Ugyan! Miben különbözik ez a zsûri az elõzõektõl? És miben különbözik ez az évad az összes többitõl? Szerintem semmiben. Eddig is ugyanez ment.
1/10
pneklara 2012 ápr. 16. - 07:26:41 1/10
(482/1363)
Talán most tudatosult bennem, hogy EZ a zsûri meggondolatlanul merész - világszámokkal dobja a mélyvízbe a gyerekeket-, és felelõtlenül könnyelmû - szuperlatívuszokban beszél a gyengécske produkciókról is.
Ezüstliliom 2012 ápr. 15. - 22:16:02
(481/1363)
De, igazad van. De ezt csak most veszed észre? A Megasztárt már rég nem azért nézem, mert olyan fene magas színvonalú mûsor, ízléses, szakmailag korrekt, és a legjobbak jutnak tovább, illetve gyõznek benne, hanem mert vak tyúk is talál szemet alapon olykor van a produkciók között pár felemelõ, lehengerlõ, és nem szeretnék lemaradni róluk. Meg arról a pár tehetséges fiatalról sem, akikre késõbb érdemes lesz figyelni, akiknek a munkáit érdemes meghallgatni.
1/10
pneklara 2012 ápr. 15. - 21:09:10 1/10 Előzmény Ezüstliliom
(480/1363)
És szerinted ezzel nem járatják le a mûvészeteket, mûvészeket? Hogy "utcáról szalajtottak" úgy énekelnek már, mint a világsztárok? Legalább is a zsûri ezt próbálja elhitetni, az átlagnézõ meg hisz nekik, hogy nekünk is van Wh. Houstonunk, meg Fr. Sinatránk.Pedig épp azok a pluszok hiányoznak ezekbõl a mûkedvelõ elõadásokból, amitõl mûvészet a mûvészet, és amibe évtizedek kemény munkáját kellett beletenni, hogy úgy szólaljon meg, ahogy szól. Ez olyan kész átverés.
Lehet énekben nem olyan könnyen érzékelhetõ, de ha mondjuk Aleszja Popova Júlia szerepét táncoltatnák a Mici néni balettstúdió 14 éves üdvöskéjével, s párhuzamot próbálnának vonni kettejük produkciója között.
Még akkor is, ha egy énekes elõadását technikai eszközökkel fel lehet a tökéletesre javítani,mire CD-re kerül.
Ezzel nem vonom kétségbe, hogy Gigi tehetséges, szorgalmas, s feltételezem, hogy nem is hiszi el felét sem annak, hogy a zsûri már kész, kiforrott mûvésznek titulálja. Amit Vajna mond, az meg egyenesen nevetséges.
3/10
Semprini 2012 ápr. 15. - 20:58:48 3/10 Előzmény olahmiki1959
(479/1363)
"Radics Gigi és Szakos Andi mellett még Farkas Jenzer Balázst említettem meg, mint aki egyáltalán szóba jöhet a fiúk közül, mint döntõs. A többiek mehetnek a levesbe."

Igen, ebbõl a katasztrofális fiú mezõnybõl még tényleg valamennyire Jenser említésre méltó, de szigorúan csak "vakok közt félszemû a király alapon", de Gigihez és Szakoshoz nem mérhetõ semmilyen szempontból. ehhez képest a zsûri Talánt meg Bozontot tolja rettenetesen - no comment.
olahmiki1959 2012 ápr. 15. - 20:36:25
(478/1363)
Ha elolvasod az 508-as írásomat, - kicsit hosszúnak tûnik, de nagyon élvezetes stílusban írtam, (haha!), - abban, fõleg a végén, azt láthatod, hogy egyetértünk. Én Radics Gigi és Szakos Andi mellett még Farkas Jenzer Balázst említettem meg, mint aki egyáltalán szóba jöhet a fiúk közül, mint döntõs.
A többiek mehetnek a levesbe.
Ezüstliliom 2012 ápr. 15. - 20:35:34
(477/1363)
Nálam biztos nem húzod ki a gyufát. Egyetértek Veled. Én is ezt írtam, amit most Te.
Akosh 2012 ápr. 15. - 19:28:06 Előzmény Semprini
(476/1363)
Véleményem szerint a mostani hétvége mûsorát tekintve kettõ ember lenne méltó a végsõ döntõre, Radics Gigi és Szakos Andrea. Andi utolsó háromban létét meg nem is értem. Süketek az emberek?
offtopic
Marcipáncica_ 2012 ápr. 15. - 19:11:39
(475/1363)
Kicsit off, bár végül is tehetségkutató!!! Láttátok ezt?? :))))
http://www.metropol.hu/cikk/873300
Magyar srácok angliában!
1/10
pneklara 2012 ápr. 15. - 11:56:13 1/10
(473/1363)
Megnéztem Gigit - és elszomorodtam.
Most biztos kihúzom itt a gyufát, de engem riaszt, hogy a felnõttek mit csinálnak egy ilyen gyereklánnyal.
Pedagógus volnék eredetileg, tehát tudom, hogy mit jelent az életkori adottság, a szellemi- érzelmi érettség, meg egyéb neveléslélektani elvek.
Ha egy 15 éves kis legényembernek az irodalmi szakkörben odaadnák mondjuk az Elbocsátó szép üzenet verset, hogy lépjen fel vele, hallgatná Bitskey CD-jét százszor, az irodalomtanár beszélne neki a szerelemrõl, a csalódásról, a szemrehányásról, az elküldésrõl - és áll az a gyerek a színpadon, kifejezõ eszközei tökéletesen visszaadják Bitskey technikáját, akkor a szakértõ zsûri lemegy hídba az élvezettõl, hogy mire képes ez a gyerek?
Nekem annyira nem tetszett Gigi elõadása: technikailag megold dolgokat, de az érzelmi érettség hiánya mindenütt hallható volt, ami W.H. elõadásában utánozhatatlan.
Így én a zsûrit felelõtlennek tartom. Meg már megint az a sajátos magyar elbizakodottság: világsztár. Na persze, attól lett valaki világsztár, hogy leállt énekelni a metró mozgólépcsõje elé.
Azért nagyon kíváncsi volnék, mit mondanának errõl érett, felelõs szakemberek. Mert ez a kislány gyerek, és hisz a felnõttekben, akik néha meggondolatlanok.
1/10
pneklara 2012 ápr. 15. - 07:47:25 1/10
(472/1363)
Megfordult az én fejemben is, hogy járnak-e beszédtanárhoz a tv-k üdvöskéi, vagy csak ruhapróbákra kell menniük. Liptai Klaudia sem tud végigvinni egy sorozatot hangproblémák nélkül, emlékezetes marad annak a Nórának a tragikusan gyenge hangképzése, aki váltotta Klaudiát: szinte rikácsolt egy természetellenes hangfekvésen - az utolsó adást már Tilla vitte végig. Peller Mariann is idegesítõen kezelte a hangját. Horváth Évának kérdezõ technikája volt olyan, mint amilyennel a buta szõke nõket jelenítik meg - felviszi a dallamívet, nyomatékot ad az utolsó szótagra.Az igazi bemondók tudták gondozni, ápolni a munkaeszközüket - a gyorsan jött mûsorvezetõk talán nem is gondolnak erre. Ebbõl is látszik, hogy fogyóeszközök: van másik! - ha problémájuk lesz. És csak a külcsín a meghatározó.
Majd visszanézem a mûsort,kb 1 percet láttam csak, nekem úgy tûnt, hogy Mariann erõt követelt a gyerektõl, õ is beénekelt, nekem visszatetszõ volt abban a percben, hisz olyan volt, mint ha helybõl magasugrást gyakoroltatott volna. De biztos volt rávezetése. Majd megnézem:)
tompika74 2012 ápr. 15. - 07:01:28
(471/1363)
Nem véletlenül hagyják a Gigit mindig a mûsor végére. Õ a csúcspont, nem is vitás. Utána a sztárvendég langyos kis levezetésnek tûnik.
Nem kell félni a félprofi énekesektõl a mezõnyben. Tudnak õk (is) hamisan énekelni :)
Ezüstliliom 2012 ápr. 15. - 01:26:09
(470/1363)
És minden más, sok beszédet igénylõ munkakörben is tanítani kellene a hangképzést. Kezdõ tanárok pl. sokszor berekednek.
olahmiki1959 2012 ápr. 15. - 01:10:38 Előzmény pneklara
(469/1363)
Teljesen igazad van, a hangképzés problémáját illetõen is. Gondolj bele, és idézd fel magadban különbözõ világhírû énekesek arcát, láthatsz lehunyt szemû, átszellemült arcot, vidáman, erotikusan, csábosan mosolygót, vagy agresszíven mutogató, handabandázó rappert, üvöltõ, az izzadtságtól csatakos rockert, viszont kétségbeesetten erõlködõ arcot vágó énekest soha. Ott ugyanis megtanítják nekik a helyes énektechnikát, és kiabálás helyett énekelnek.
Freddie Mercury, Whitney Houston, George Michael, vagy Barbra Streisand úgy énekelt és énekel a mai napig, hogy csak úgy "dõl belõle a hang". Amit persze évekig tartó gyakorlás elõz meg, viszont a végeredmény lenyûgözõ.
A rossz hangképzésre egy másik nagyon jó példa a mûsorvezetõ Tilla, aki az állandó, sokszor indokolatlan üvöltése miatt idõnként be szokott rekedni, ami az elképzelhetõ legnagyobb szégyen egy rutinos mûsorvezetõ, vagy tv kommentátor esetében, ugyanis azt jelzi, hogy az illetõ a legelemibb dolgokkal sincs tisztában, ami a beszédtechnikát illeti.
A versenyzõk esetében természetes, hogy a zsûri, illetve a felkészítõ ember megpróbál mindent kihozni belõlük, sokszor erõn felül, hiszen máskülönben kiderülne, hogy milyen rosszul végezték a dolgukat a válogatások során. Ami persze így is kiderült, méghozzá nagyon régóta.
Ezüstliliom 2012 ápr. 14. - 23:19:14
(468/1363)
Nem azt mondta, hogy ordítson, csak hogy engedje el magát, és merjen kicsit improvizálni. Szerintem. De általánosságban egyetértek Veled. Túlerõltetik a hangszálaikat.:( Lovaknál azt mondanánk erre, hogy agyonhajszolják õket.
Ezüstliliom 2012 ápr. 14. - 23:15:56
(467/1363)
Abszolút egyetértünk.:)

Két megjegyzés: nem csak Bocskor, de Mester is negatív elõjellel emlegette a táncdalfesztiválokat.

"Természetesen letûnt korok mára talán elavult stílusú számait nem kell szeretni, de a zenei értéküket megkérdõjelezni nem szerencsés..."

Szerintem nincs olyan, hogy elavult zene, csak jó vagy rossz. A fanyalgóknak pedig üzenem, hogy egyszer, nem is olyan soká, az õ mostani kedvenceik sem lesznek már divatosak.
1/10
pneklara 2012 ápr. 14. - 19:39:25 1/10
(466/1363)
Nem láttam a tegnapi adást, elcsábultam egy film kedvéért.
De kedves olahmiki - látszik, hogy zenei szakember lehetsz-megkérdezem Tõled, hogy sportban például elõfordulhatna olyan edzõi felelõtlenség, hogy a nem kellõen felkészült, edzett versenyzõtõl szintjét meghaladó tevékenységet követeljen a verseny kedvéért, és esetleg súlyos károkat okozzon ezzel a tanítványának?
Bár némelyik versenyzõ évek óta énekel, de tanár nélkül, rossz a hangképzése, technikája, s most hajtják õket, mint a lovakat,órákon át gyakorolnak, testi-lelki fáradtságuk kihat a hangra, szinte mindegyiknél kijön a hangszalagok megbetegedése. Az énekhang képzése óriási felelõsség, nem lehet beugrani, és "megvárni" a végeredményt. Azért mondom, mert átkapcsoltam pár pillanatra, s Mariann a lakásán istápolt egy srácot, s arra biztatta, hogy engedje ki a hangját, tomboljon. Szerintem ez meggondolatlanság egy szakembertõl.Gondolnak erre a szervezõk, amikor kiadják a jelszót: a shownak mennie kell?
olahmiki1959 2012 ápr. 14. - 19:19:54
(465/1363)
Bochkor Gábor tegnap jót akart mondani, de nagyon rosszkor szólalt meg ezzel a táncdalfesztiválos hasonlattal. Szakos Andrea a magyar könnyûzenei irodalom technikailag és érzelmileg is egyik legnehezebben elõadható számát énekelte, nagyon jól, idõnként elérve a Cserháti Zsuzsa által felállított nagyon magas mércét.
"A boldogság és én" c. szám szerzõje, Bágya András olyan szerzõ volt, akinek a számai bõven megütik a világszínvonalat, dallamai, és fõleg akkordmenetei olyan nehézségûek, hogy képzett zenészeknek is komoly feladatot jelent a lejátszásuk. Bochkor Gábor örülhetne, ha a mai számok színvonala akár csak megközelítené az általa lenézett Táncdalfesztiválok zenei színvonalát.
Természetesen letûnt korok mára talán elavult stílusú számait nem kell szeretni, de a zenei értéküket megkérdõjelezni nem szerencsés, pláne nem egy olyan embertõl, aki annyit ért a dologhoz szakmailag, hogy hosszú ideje egy könnyûzenei rádió munkatársa.
Radics Gigi most is csodálatosan énekelt, de ennél a Whitney Houston számnál azért elõjött, hogy habár technikailag szinte tökéletesen adta elõ, de mégiscsak egy 15 éves kislányról van szó, aki ennek a dalnak az érzelmi világát, mélységeit még nem tudja igazán átérezni. Életkoránál fogva ez természetes is.
Az õ esetében félõ, hogy - miután szinte biztos, hogy õ fogja a versenyt megnyerni, teljesen megérdemelten, - el fogja kapni a gépszíj, a média és a család is úgy fogja gondolni, hogy ezt az aranybányát ki kell aknáznia a végletekig, minden fellépést el kell majd vállalnia, fõként anyagi okokból, és lehet, hogy néhány év múlva egy kiégett, rutinból dolgozó, minden mûvészi ambícióját pénzért feladó tucat-énekesnõ lesz belõle.
Én azért imádkozom, hogy ne ez történjen vele, és a szakma ne hagyjon elkallódni egy ilyen csodálatos tehetséget.
Szegény Bihal Roland tegnap - talán Falusi Mariann dalválasztásával - megásta a saját sírját, ugyanis a Queen együttestõl bármilyen számot csak olyan énekesnek szabadna bevállalnia, aki abszolút stabil, bivalyerõs hanggal, kristálytisztán, lehengerlõ stílusban tud énekelni.
Magyarországon talán ketten, vagy hárman vannak ilyenek, Bihal Roland nem tartozik közéjük. Tabáni István vagy mondjuk Kocsis Tibor igen.
Roland a szám elején hamisan, erõtlenül, késõbb kidagadó nyaki erekkel üvöltve próbálta meg kiénekelni a magasabb hangokat, szinte megsajnáltam. Az igazi tehetséget onnan is felismerhetjük, hogy tisztában van a saját korlátaival, és csak olyan feladatot vállal el, amit meg is tud csinálni. Lehet, hogy nem õ a felelõs, de jogosan esett ki.
Burgess Benji egy helyes, lányos arcú, szolíd fiú, biztosan sok lánynak tetszik, kellemesen énekel, de õszintén megmondom, önkéntelenül is felnevettem, mikor meghallottam, hogy egy esetleges külföldi karrierben gondolkodik. Egy gimnáziumi zenés buliban megfelelõ ez az éneklés, komolyabb szinten viccnek is rossz.
Amikor az Imagine c. világslágert tökéletes angol kiejtéssel, ugyanakkor a dallamot nem pontosan ismerve énekli el valaki, akkor ott nagy baj van. Benjit még jó darabig bent fogják tartani az sms-ezõ lányok, hála a zsûrinek, amelyik egyáltalán a 24-be beválogatta ezt a fiút.
Talán Attila ma jó volt, kiderült, hogy nagy hangterjedelme van, õbelõle - a nevéhez méltóan - talán lehet még valaki, ha okosan kézbeveszi egy stáb, és "megcsinálják".
Adri most hiba nélkül énekelt, kár, hogy Amy Winehouse-nak ezt a számát életemben nem hallottam, de ez az én hiányosságom.
Bozont érthetetlen szövegmondással eldörmögte a "My way" c. számot, egy-két helyen nem stimmelt a dallam, de összességében nem volt rossz, viszont kiderült, hogy neki nem állnak jól ezek a lassú örökzöld számok.
Balázs végre magyarul énekelt, nagyon tisztán, a halk és a hangosabb részeknél egyaránt magabiztosan, a fiúk közül magasan õ volt a legjobb. Egy picivel több érzelmet, kitörést, dinamikai sokszínûséget tõle is elvártam volna, de összességében kulturáltan, letisztultan, szépen énekelt.
Ha Radics Gigi, Szakos Andrea, és Farkas Jenzer Balázs lenne a finálé utolsó három résztvevõje, akkor végül is elégedettek lehetnének a nézõk, hogy a zsûri rengeteg melléfogása, rossz döntése ellenére azok kerültek a döntõbe, akik megérdemelik, hogy ott legyenek.
Ez persze csak egy vágyálom. Hogy az sms-ezõ kiscsajok addig kiket fognak még kiejteni, és kiket fognak érdemtelenül benntartani, - a zsûri segítségével, - az a jövõ zenéje.
Ezüstliliom 2012 ápr. 14. - 18:52:40
(464/1363)
Azt hagyjuk még a jövõre, hogy befut-e vagy sem.

Ha késõbb esett volna ki, akkor még párszor élvezhettem volna az éneklését.