10/10
Anonym 2021 ápr. 30. 21:21:49 10/10
(61/61)
A film hangulata is nagyon tetszik, meg az egész történet és a kivitelezés érdekes és egyedi. Láttam pár képet a filmből a neten és bár előtte nem hallottam róla, rögtön meg kellett néznem. Jó döntés volt, pont olyan volt a film, amilyenre a képek alapján számítottam.
10/10
Vídiafej 2018 nov. 03. - 09:30:07 10/10
(60/61)
nyilván..
bár az sem mindegy, h mikor és ,h épp milyen hangulatban nézzük..
egy könyv is évtizedenként más élményt nyújt..
és Mozartot sem egyfolytában hallgatunk..
a fim most is akkorát ütött, mint kb 10éve.
csak másképp..
10/10
Vídiafej 2018 nov. 02. - 23:58:23 10/10
(59/61)
ne a csattanót várd homályökör, ez nem a maszturbáció és nem holivúd..
"...úton lenni boldogság, megérkezni: halál..." Jack Kerouac
az El camino-n sem a csattanó a lényeg, hanem maga az út..
a road movie a filmek egy műfaja, melyben a szereplők a film egészében, vagy egy részében hosszú utazáson vesznek részt, helyről helyre vándorolnak.Az út célja sokszor a szabadságvágy, egy álom keresése, a szereplők saját önvalójukat keresik, vagy éppen menekülnek önmaguk elől, de gyakran csak céltalanul vándorolnak.
10/10
szitocs 2018 nov. 02. - 23:33:04 10/10
(58/61)
Nagy film!
A must see!
vino-et-veritas 2017 febr. 02. - 19:25:36
(57/61)
Cooder instrumentális zenéit kedvelem.
Eleve is azokat szeretem általában (pl. jazz, "komolyzene").
Hát, lehet, hogy kissé "feszes", de jöhet.

Wenders?
Azért annyira nem rajongok érte. Ez a film, mint írtam, inkább a korom miatt ragadt bennem...
vino-et-veritas 2017 jan. 31. - 19:09:40
(56/61)
vino-et-veritas 2017 jan. 31. - 07:24:28
(55/61)
Talán pont emiatt, amikor "fiatalon" elõször láttam, nagyon megfogott.
+Ry Cooder zenéje.
vino-et-veritas 2017 jan. 12. - 07:32:38
(54/61)
Persze, mert a sikeresek és gazdagok repülõvel mennek...

Amúgy nagy film.
10/10
fantyoyo 2015 júl. 30. - 20:30:16 10/10
(53/61)
párévente megnézem. iszonyú nagy film.
k11zoltan 2015 febr. 23. - 22:38:58
(52/61)
Nem tetszett, mert túl hosszú.
zaxam 2012 jan. 18. - 09:54:29 Előzmény mmBálint
(50/61)
szerintem meg Robby Müller iszonyatosan jó. Fantasztikus. (Jarmusch-nál szerettem meg, de nagyon; gyakorlatilag tinédzserkorom kedvenc filmjeit õ fényképezte.)
Szerény véleményem szerint nagyon illett a történethez, annak stílusához a képi világ. Eléggé megkomponált, de csöppet sem erõltetett. Vagy csak annyira, mint maga a történet. De az ugye abszolút elõny. (Mármint, hogy így alkalmazkodott a sztori hangulatához...)
Kifejezetten jó filmnek tartom a Paris, Texas-t, bár tudom, hogy ez csak egy vélemény...
mmBálint 2010 ápr. 10. - 22:16:32
(49/61)
Régen láttam ezt a filmet és most újra megnéztem – Wenders filmjeit nagyjából ismerem, de nagy részüket szintén régen láttam, és kíváncsi voltam hogy ennyi idõ után hogy emlékszem majd, és milyen is lesz.

Röviden: hát, nem épp pozitív élmény… Iszonyú lassú, vontatott, érzelgõs – és (pardon moi) felszínes, sok helyen számomra illogikus, nem volt jó nézni.

Hosszabban: a film közben próbáltam követni és átérezni a szereplõk motivációit, de nem nagyon sikerült, Azt éreztem hogy minden szereplõ nagyon tud NÉZNI, hogy mindenki sokat mélázik, de a motivációik?... homályos maradt.

Miért hagyta el a gyerekét az anya – és a végén miért talál rá mégis olyan magától értetõdõ természetességgel? Miért keresi – minden mást hátrahagyva – az apa a feleségét, és amikor találkoznak, miért lép le mégis egy szó nélkül? Miért nem nézett körül az apa a ház leégésekor (hogy túlélte-e a család), és fut el mint egy eszelõs? Mégis: miért nem lepõdik meg, mikor visszatérve a testvére mondja hogy „mi neveltük a fiadat”? Hogy lehetnek a fõhõsöknek olyan finom, visszafogott gesztusai (pl. az apának), akirõl a végére kiderül, hogy csak pár éve is egy indulatos, féltékeny, erõszakos, követelõzõ figura volt?... Miért nem ismerte meg a férfi hangját a nõ, még negyedóra mesélés, az egyértelmûen ismerõs történet után sem, mikor aztán végül mégis, akkor hogyhogy az derült ki, hogy CSAK erre várt, miközben épp MINDEN kapcsolatot megpróbált megszakítani a fiával?...

Lehet hogy az is belejátszott, hogy nagyon rossznak tartottam a hangmérnöki munkát – nem tudom hogy az eredeti is ilyen vagy a magyar szinkronnal vált ilyenné, de iszonyú idegen „hangilag”, mikor a zajos autópálya mellett csendesen, szinte stúdiókörülményekre jellemzõ némasággal suttognak. Más helyeken iszonyú hangosan sziszegett a felvevõszalag – egyszerûen rossz volt hallgatni, ez is eltávolított az egésztõl.

Ehhez járul még az amúgy szépen fényképezett, de (nekem) már bántóan kidekázott, agyon-esztétizált beállításai, ahol mindig PONT egy grafiti, egy szálló szemétkupac, egy színekben pompázó lemenõ nap adta meg a keretet – (nekem) borzasztó mûvi, megcsinált, kimódolt, hatásvadász. Ehhez jön még hogy Ry Cooder ugyanazt a két hangot bírta pengetni végig.. ;-) (Bocs, ez már szurkálódás volt).

De ettõl függetlenül is az egész történet olyan távol van tõlem, hogy borzasztó. Csinált, mûvi, érzelgõs, mint az elején írtam („és rájött a férfi, hogy NAGYON szereti a nõt”). Mintha csak ennyi derült volna ki: mint a gyerekek vagy a tinik, akik azon kívül, hogy NAGYON szeretnek, KÉPTELENEK megélni az érzelmeiket, a másik jelenlétét, az élet gazdagságát. Ehelyett NAGYON szeretnek, aztán NAGYON féltékenyek, aztán NAGYON összeverekszenek, aztán lelépnek, aztán NAGYON akarnak találkozni – aztán mégse.

És ráadásul ilyen hosszan…
bananasjoe2 2010 ápr. 10. - 10:11:46
(48/61)
A kisfiú elment az apjával az anyjaát megtalálni
Houstonba.Hátmár véletlenül az autópályán Houston közelében kiszurják a csajt .Ekezdik követni,egy város széli parkoloban megálnak,ott találják meg a követet
autot.A fiú apja be megy egy házba .ott elkezd keresgélni
kiderül ,hogy az egy peepshow.Egy baárpultnál már majdnem kiszurja a feleságét,de kiküldi az egyik stricci.
Kijövet menet mág bepillant az egyik fülkébe és kér ,1 rövid szõke hajú csajt, Persze õ nem a felesége .Csajt ott is hagyja,majd tesz még egy probát és másodszorra a volt felesége jön be a másik oldlon.Nem árulja elmagát
csak beszélgetnek ,majd ott hagyja és vissza megy a fiához.
NeM mond neki semmit meg szállnak egy szállodában
Majd visszamegy a peeepshowba másnap ,és ugyanúgy kifogja a volt feleségét .El kezdenek beszélgetni ,de most már olyan 5 perc után kiderül ,hogy õ a volt férje és ittvan egy közeli szállodában a kisfiuk is Majd egy parkoloban áll meg autojával fõhösünk és vár .
.A felesége elmegy a szálodában a fiacskája ép játszik a szobában és meglátja az anyját és ezzel vége is.
Aférj még vár a parkoloban meglátja ,hogy a szobában találkozik anya és fia .Beszál az autojába és elmegy.
Tömören ennyi...
zsouzs 2010 ápr. 10. - 08:35:18 Előzmény Obránszky Ármin
(47/61)
"Ha már Stantonnal kezdtem... csak nekem tûnt úgy, h ebben a filmben olyan, mintha Eperjes kiköpött mása lenne? :-)"

Neem, nem csak neked!...percekig gondolkodtam- elõzetesen nem ismertem a szereposztást-, hogy.. hogya bánatba' keveredett ebbe a filmbe a Szamóca..??!:-)
zsouzs 2010 ápr. 10. - 08:22:56
(46/61)
..igen, én is hadd csatlakozzam a kérésedhez: valaki tényleg írja meg a végét..én addig láttam, hogy

SPOILER: a csajszi kéri, hogy igen, szeretne a lányával találkozni..

Nagyon szép film, de sajnos annyira fáradt voltam, hogy elaludtam:-(
Schizoneura 2010 ápr. 10. - 02:41:13
(45/61)
valaki légysz írja meg, hogy mi lett a vége (Spoiler, spoiler)
az utolsó 20 percrõl sajna lemaradtam
:(
offtopic
far vik 2010 ápr. 09. - 22:30:36
(44/61)
Sárvár mellett, Rábapatyon is van egy Texas, úgy mondják: "Tekszas" - az a cigánytelep... :)
10/10
orbsan 2010 ápr. 09. - 22:05:23 10/10
(43/61)
Évente egyszer , kötelezõ megnézni , kell , kell hangulat !
A FILM !
10/10
maszat 2010 ápr. 09. - 22:03:50 10/10
(42/61)
Valahol én is egy Travis vagyok. :)