10/10
Anonym 2021 ápr. 19. 16:41:41 10/10
(3/3)
Végig egy helyen játszódik a film, zárt térben... És mégsem unalmas egy percig sem, mert annyira erős a történet és a párbeszédek. Ezt sem tudnák sokan utána csinálni. A szereposztás is tökéletes.
csineva-xx 2015 febr. 18. - 14:11:16
(2/3)
Tényleg tökéletes, hidegrázós melodráma, ahogy elõttem Adam írta, de szerintem von Kant asszony elejtett és el nem ejtett keserû könnyei épp nem felfokozott, pláne nem viharos érzelmek kísérõi. Ez az egész sztori sokkal inkább szánalmas játszmák sora.
Kiábrándító az a magányosság, amit Petra teremt magának egoizmusával, hidegségével, gyáva érzelgõsségével…
Nem is tudom, de szerintem nem szerencsés Bergmanhoz hasonlítani ezt a filmet. De ha már felmerült, az ugrott be, hogy Fassbinder a seb, Bergman a balzsam… Õ szerintem sokkal tapintatosabb, óvatosabb, valahogy több megértéssel és elfogadással viszonyul az alakjaihoz, még ha közönyük körül ólálkodik, akkor is, ezzel szemben Fassbinder ezen filmjében erõsen odamond, kíméletlen tükröt tart, merész ítéletet alkot... (…de azt még véletlenül se állítom, hogy jogos lenne nõgyûlölettel vádolni õt ezért…)…
9/10
10/10
adamnagysweetmovie 2011 jan. 15. - 08:28:20 10/10
(1/3)
Az egyik legfeszesebb dramaturgiájú Fassbinder-film, ajánlom azoknak, akik mondjuk a bergmani lélektani drámákat szeretik, és nem riaszja õket a statikus környezetrajz sem. Bár ez utóbbit ellenpontozzák a bravúros kameramozgások, a ruhák és az enteriõr színessége, ami összhangban van a felfokozott érzelmekkel. Tökéletes, hidegrázós melodráma.