elemes 2022 febr. 02. - 06:53:22
(8/8)
hát, jó volt, de nem látok mélyebbre a karikírozva ábrázolt jellemhibáknál. az ovációt így nem értem. talán túlságosan beszükűlt vagyok...?

jólesett volna, ha a darab végén, amikor előrejönnek a színészek, legalább pár másodpercig csend van a tapsvihar előtt. passzolt volna a darab utolsó pillanataihoz.

(thúróczy szabolcs a bűnös városban a szivembe lopta magát, fáj a szivem, hogy csak húszperces lett a film.)
8/10
itsme1 2018 márc. 07. - 08:04:17 8/10
(7/8)
Nulla díszlet, idióta smink, kijön Pintér, mint vezérlõtábornok és elkezd rímelve beszélni.
Jézusom, mi lesz ebbõl?
Életem egyik legjobb színházi élménye lett belõle!
Figyelni kell, hogy minden poént megérts, de ha csak a felét érted, már akkor is szórakoztató. Van benne mondanivaló bõséggel, a túlkarikírozott emberábrázolás elõször fura, de nem éreztem erõltetettnek. Az áthallásos poénok is szofisztikáltak, nem is vagyok benne biztos, hogy mindegyik leesett-e nekem.
2/10
rumci 2013 szept. 04. - 23:15:11 2/10
(6/8)
Rövid lesz a véleményem, úgy érzem, ennél többet erre a vékonka izére nem érdemes vesztegetni: Undokló középszar...
10/10
Mandzsi 2012 márc. 03. - 12:31:59 10/10
(5/8)
Az elsõ 10 percben azt hittem életem legborzasztóbb színházi élménye lesz......és úgy álltam fel, hogy talán a legjobb darab volt, amit valaha láttam.

MINDENKINEK CSAK AJÁNLANI TUDOM!!
deltoid43 2011 ápr. 10. - 19:20:52
(4/8)
Katartikus este, szerény eleganciával, bõséges öniróniával. Minden - a történetrõl eszünkbe ötlõ - gondolatfoszlányra reflektál és nem akar remekmû lenni. Ennek ellenére véletlenül az lett.
10/10
FElepHánt 2010 dec. 24. - 18:12:10 10/10
(3/8)
r ElepHánt Kulturális Ajánló Portál------- www.toptipp.hu----------------- TÜNDÖKLÕ KÖZÉPSZER---------------- Pintér Béla---------------------- Szkéné --------------- A paraszt-horror, a karrier-bulvár, a démon-show után a jeles szerzõ most az alternatív kulisszák mögötti, látszólag békésebb világba vezet, ahol a kisebb koncért folyik az ádáz pozi-cióharc. Szerencsére a Pintér Béla Társulat-re nem ez jellemzõ, hiszen az alkotóereje tel-jében tomboló író-rendezõ, avignoni elõdjéhez méltóan, színész-karaktereire komponálja darabjait. Szalontay Tünde bármikor képes bárkit elcsábítani, végzetes vonzerejét most türelmes taktikával tetézi. Quitt lászló menedzseri agresszivitása is megfeneklik bájainál, melyek kék/piros?/-harisnya ellenpontját formálja meg késõbb, a fotóspróba-felületességû kritikessza alakjában. Friedenthál Zoltán pozsgás porcelánarca kiköpött parlamenti patkó-betyárt takar, elementáris humorával Thúróczy Szabolcs rövidesen éppen olyan húzónév lesz, mint többször is ruhátlanná leplezett, darabbéli sztárszínésze. Szamosi Zsófia hangjában néha még kisért legendás lelence, de biztos, következõ feladatában már nem fog ráte- lepedni a múlt fogatlan árnya. A dramaturgiában is oroszlánrészt vállaló Enyedi Éva, ki tudja hányadik extrém szerepében egészséges ösztönnel jár az arányosság mezsgyéin, jeltolmácsi kvalitásai nemsokára a Parlamentben is fõszerephez juttatják. Szerencsére már nem biceg: pantomimikus virtuozitással alkotja meg alkoholista rémbanyáját: Roszik Hella kifinomult deklamációja, átszellemült arca mégis inkább együttérzést vált ki. Ne feledkezzünk meg a szintén kifacsart derekú Pinczér Géza társulatvezetõrõl sem, aki szúrós szemeivel, bohócorrával, sûrûn rágcsált Hitler-bajuszkájával, na meg az ájtatos diktátori kinyilatkoztatásokkal újabb zseniális figura Pintér Béla szerep-panoptikumában. Ismerjük a háttérbe nyomott kórista-lány esetét, akit egy váratlan beugrás röpít az élvonalba, a szerzõ-rendezõ jóval mélyebbre ás, rafinált fordulatokkal mutatja meg a rivalizálás élet-halál harcait. A szolid Juci asszisztensé fokozódik le, deus ex machinaként egy hangszálgyulladás véletlene hozza meg számára a mindenkit meglepõ operai kiugrást. Az introvertált visszahúzódást a színészi erényekben is bõvelkedõ Herczenik Anna a hitelesség ritka tisztaságával jeleníti meg, ahogy adekvát eszközöket talál a sikereihez dörgölõzni akaró hízelgõk tapintatos visszautasításához is. Kéménczy Antal nagyzenekari zongora-kíséretével könnyedén teremti meg az opera-áriák mennyei légkörét, alakítása kiemelkedõ példája az igazi crossover produkciónak. Kevesebb napi aktualitás, szelídebb hangvétel, kimunkáltságában, teljességében, az együttes összeforrott munkájával, újabb százszázalékos telitalálat.
elszabó 2010 dec. 22. - 00:14:13
(2/8)
Amit a színházról, a színészekrõl,az emberi gyarlóságról és a magyar jellemnek a tehetség kiemelkedését el nem viselõ mivoltáról tudni lehet, az mind benne van a darabban. Ragyogó elõadás, nagyszerû színház és professzionális zene zseniális szövegekkel. Mindenki nagyon jó, de Enyedi Éva (Szücsi)kis kínaija és Herczenik Anna (Juci)énekesnõje még ebbõl a kiváló szereposztásból is kiemelkedik. Pintér Bélának most is van mondanivalója. És bátorsága önnön kifigurázásához is. (Magamat kigúnyolom, ha kell, de másnak ezt nem tûröm el.) Életmûvének csak a Parasztoperához mérhetõ opusa. Ilyenkor jó budapestinek lenni.
8/10
oszizambo 2010 dec. 20. - 13:07:17 8/10
(1/8)
Majdnem hibátlan, de 10 perccel hosszabb mint amennyi eddig szokot volt.