Péterfy-Novák Éva majd minden orvostól azt a diagnózist kapta, hogy kislánya a születés során vált súlyosan mentálisan sérültté. A kislány hét évvel élte túl a diagnózist, édesanyja pedig harminc évvel a történtek után döntött úgy, hogy blogbejegyzésekben megírja együtt töltött éveiket.
Az előadás Euripidész Élektra drámájából inspirálódik. A darab a női tragikum előadása. A megbékélés, a bosszú és a háborgó lelkiismeret által szított őrület feszül egymásnak. A disszonancia egy olyan ógörög mítoszréteggel párosul, amely az emberi tudat legelemibb és legsötétebb rétegeibe hatol. Előadók: Horváth Zita (Recirquel Cirque Danse by Bence Vági), Safranka-Peti Zsófia, Jurák Bettina, Csizmadia Tamás, Nagy Csaba Mátyás, Feledi János és a Kézér Ballée növendékei
A Kippkopp karácsonya előadás a TáncTánci baba-táncszínházi program keretében jött létre a legkisebb korosztálynak. "Kippkopp a havas erdőben sétált, mikor odaröppent hozzá barátja, a cinke…"kezdődik Marék Veronika meséje egy egészen különleges napról, melyben a kis gesztenyefiú ellátogat a városba, hogy megtudja, miért nőtt fenyőfa egy házban, a szoba közepén. Kalandja során megismerkedik a kis Csillaggal, aki végigkalauzolja őt a díszbe öltözött fenyőfán, s végül megtudja ő is mi is az a Karácsony. TÁNCITÁNCI A Győri Balett programjával szeretné bevonni művészetébe a baba korosztályt érzékelésük és mozgásfejlődésük korai szakaszában, mozgásfoglalkozások és specifikus előadás sorozatok útján. A babaszínházi táncelőadásainkon szeretnénk olyan élményekre építeni, amelyek a kicsik mindennapjaiban is megjelennek. Az erős színek mellett dalok, dallamok csendülnek fel. A 20-25 perces színházi projektek persze ügyelnek arra, hogy mind a mozgások, mind a zene hangereje olyan legyen, hogy az ne okozzon félelmet, izgalmat, bizonytalanságot az apróságokban. TánciTánci elnevezésű babaszínházi előadás sorozatunkat tematikus élményekből állítjuk össze, olyan témakörök mentén mint: az állatok, színek-formák, évszakok, kint-bent-fent-lent, vakáció. Az előadásokat közös játék és mozgás egészíti ki. Már megvalósult előadások: Kippkopp és Tipptopp
"A napsütötte őszi erdőt felkavarta a szél. Egy helikopter-falevélen gesztenye-kislány utazott magasban. Fel akarta fedezni a világot. Lassan, óvatosan ereszkedett lefelé. Éppen ott pottyant le, ahol egy sün turkált a tarka levelek között." - veszi kezdetét a mese a gesztenye-kislányról Tipptoppról, aki szeretné megosztani élményeit valakivel, aki olyan mint Ő. Számos kis erdei állattal találkozik szembe, míg rá nem talál igaz társára: Kippkoppra a gesztenyefiúra.Marék Veronika kedves kis hősei arra tanítanak minket, hogy merjünk azok lenni, akik vagyunk!
Egy 93 éves Auschwitz-Birkenau-túlélő és egy fiatal táncosnő duettje.Éva szenvedélyes öröm-kereső, Emese folyton mindenkit meg akar váltani. Éva nem szokott búcsúzkodni, Emese szeret hazajönni. Közös anyanyelvük a tánc. Éva az utolsó tanúk egyike. Gondosan megőrzött fiatalkori ruháit mintha csak Emesére szabták volna. Emese magas, Éva még mindig magasnak hiszi magát. Hasonlítanak.Az előadás tétje és fő kérdése az, hogy van-e átjárás e két világ között, átadható-e a tapasztalat, vagy épp fordítva: meg lehet-e érteni egy mai fiatal problémáit egy olyan súlyú élettel a hátunk mögött, mint amilyen Évának jutott? Lehetséges-e kettejük Nagy Közös Tánca?"Az öregember majdnem úgy tekint vissza az életére, mint a vándor a hegy tetején a lába előtt elterülő tájra. Mindent lát egyszerre, mi közelebb van, mi távolabb. De pont azért, mert egyszerre lát mindent, az idősíkok sem kronologikus rendben sorakoznak lelkében, hanem összefolynak." (Fahidi Éva: A Dolgok Lelke)A Tünet Együttes több mint tíz éve a független táncszínházi szcéna meghatározó szereplője. A társulat nem ismer műfaji határokat, előadásaikban egyenrangú elemként kezelik a szöveget és a mozgást. Fahidi Éva A Dolgok Lelke című memoár szerzője a holokauszt témájú fórumok közkedvelt előadója, elsősorban Németországban. Cuhorka Emese, megrögzött határátlépő, bátor, kísérletező kedvű előadó, aki számos nemzetközileg is sikeres produkció után újra a Tünet Együttessel dolgozik.
Csaba testvér – ahogyan mindenki szólítja – prédikációiban, könyveiben a szeretet erejét és a család fontosságát hangsúlyozza. Vélekedése szerint a szeretet az élet legfontosabb feladata, amely a cselekvésben mutatkozik meg. Ezt a cselekvő szeretetet sugározza és mutatja be kis pártfogoltjainak, a gyermekotthon lakóinak rövid műsorával, akik általában egy-egy szent életét elevenítik meg, példát adva állhatatosságról, tisztaságról és jóságról. A gyerekek ez alkalommal A muzsika hangja című világhírű musical részleteivel kedveskednek a közönségnek.
Mottó:"Miről is beszélek? Hagyom magam sodortatni a szavak által. Egy nagynéném – az úgynevezett nagy családokat nem az apák és anyák teszik, hanem a varázslatos nagynénik, nagybácsik, távoli unokaöcsök, -húgok és kuzinok –, egy ilyen távoli, varázslatos tante mondja: Nem olvasok olyan könyvet, amelyet össze lehet foglalni. Én meg nem szeretnék ilyen könyvet írni. És ilyen beszédet sem tartani. Sodornak a szavak."Esterházy Péter 1950. április tizennegyedikén – ahogyan azt az „Egy nehéz nap éjszakája” c. EP-írásból tudjuk – a nap 4 óra 59 perckor kelt… derűs, biztos volt az élet, jól ment a munka, a Gönczi domborító brigád fej-fej mellett haladt a Pócza domborító brigáddal… Nagykőrösön vetették már az uborkát, s az idő szerint immár 10.500 kataszteri holdon termesztettünk gyapotot, úgy tervezvén, hogy 1954-ben majd 100.000 kataszteri holdon termesztünk gyapotot. 1950 áprilisában Ádám Margit a mezőkövesdi dohánybeváltóban élmunkás és újító lett…Major Tamás elvtárs elszavalta Majakovszkij „Beszélgetés Lenin elvtárssal” című versét… és megtudhattuk, hogy Bakfis melltartónál drágábbat találhatunk, de ha szívünk szakad is belé, jobbat soha.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A bemutató 2014 augusztusában a Szegedi Szabadtéri Játékokon, szeptemberben pedig a Madách Színházban lesz.
Ha tehetném, körbeutaznám az egész világot. Végiglátogatnám a különböző országokat az Egyenlítőn innen és túl, megismerném a sokszínű kultúrák varázslatos lakóit, a változatos épületeket, a színes tájakat és az illatokat, ízeket, mosolyokat. Hallgatnám a tenger hangjait, mert biztosan más a Vörös-tengeré, mint a Feketéé, nem beszélve a Csendes-óceánról. Játszanék a különböző hangszereken a bőrdoboktól az indiai szitáron át, a kínai húros erhuig, és táncolnék az óceán partján a naplementében.Kipróbálnám az összes lehetséges régi utazási eszközt: gőzhajóval utaznék Hongkongba, az Orient expresszről bivalycsordát néznék, elefántháton barangolnék az indiai őserdőben, lóháton pipázgatnék a sziú indiánokkal, és végül léghajóval repülnék vissza Londonba.Útitársnak csakis Phileas Foggot választanám, akitől sokat tanulnék a világ kultúrái iránti odaadó tiszteletről, a felelősségvállalásról és a becsületszó erejéről.Fogad velem valaki? 80 nap alatt a Föld körül? Kuthy Ágnes rendező
Aki egyszer is olvasta soha nem felejti el Tom Sawyert. A cuki, nagyszájú, kedves svihákot mindenki a szívébe zárja. Különösen Becky Thatcher. Aki kislányként ott áll kitartóan Tom mellett, de az olvasói emlékezet mégis a feledésbe szitálja őt. Holott Becky Thatcher mindent elsöprően van. Életben tartja őt az első piroslófülű leányszerelem, ami Tom Sawyerhez köti. Az emberek hálátlanok, megfeledkeznek mindenről, de az első szerelmükre örökké emlékeznek. Az első titkos álmokra, az első érintésre, a véletlen kézfogásokra.Becky Thatcher nagymamakorba érve idézi fel azokat a napokat, amelyek aztán meghatározóak lettek egész életében. Megbékélt a múlttal, megbocsátotta a bántásokat, kisimogatta a gyűrődéseket az emlékein és megértően néz végig a saját életén, amelyet azok a napok tették ünneppé és persze bánattá is, amikor Tom mellett lehetett. Becky élete titkát osztja meg a közönséggel. A gyerekek fogékonyak az őszinteségre, az érzelmekre, a romantikára és nem idegen tőlük a szerelem sem. A gyerekkori szerelmek mesébe illő, pirosló fülű emléke végigkísérheti őket akár az egész életükön. A pedagógusok és a szülők jól tudják, milyen öröm az, amikor a gyerekek tudnak az érzelmeikről beszélni. Ehhez ad segítséget ez az előadás. Az előadást 8 éves kortól ajánlják.
„Ez a színdarab a magányról szól. Az emberi magánynak egy rettenetes és elviselhetetlen fokáról. A nő életébe belép egy jóval fiatalabb, társadalmi rangban alatta lévő férfi, aki mégis azt csinál vele, amit akar. Hogy lehet ez? Mert ő egy másik ember, és így végre nincs egyedül.” A chilei Egon Wolff drámája áldozatok csatája, ahol azonban senkinek sincs esélye a győzelemre. A mű egyszerre rajzolja meg egy pszichotikus személyiség hűvös portréját, miközben az emberi kapcsolatok dinamikáját is vizsgálja. Szól a társadalmi különbségekről, az élet és a halál különböző megközelítéséről, vágyakról, túlélésről és a szánalomról is.
A nyers igazsággal való kényszerű szembesülésen túl, a lelki és érzelmi megtisztuláson át, a végső összetartozás katarzisában lehetséges feloldódás megélésére hívja és várja a fiatal és idősebb generációkat az előadás… Közreműködik: Pingiczer Szilárd és zenekara
Exkluzív kiadás, csak egyszer!Az előadás magában hordozza az Artus ars poeticájának, szellemiségének esszenciáját.A koncert: egy elhangolódott rozoga zongora, egy olvadó jégtömb csepegése és egy 17 tagú kórus hangáradata. A tánc: a Tai Chi Chuan művészete – az áramlás, a nyugalom, az ellentétes minőségek tiszta, éles szembefordítása és kiegyenlítése. A színház: képzeletbeli Hérakleitosz – Goda dialógus – Artus-nyelven. A három műfaj interferenciája: egyetlen mozdulat, egyetlen hang, egyetlen kép folyamatos átalakulásban.Goda Gábor Cseppkánon rendezése 2015. évi legjobb kortárs táncelőadásként Lábán Rudolf díjat nyert.Alkotó előadók: Bakó Tamás, Debreczeni Márton, Mózes Zoltán, Nagy Csilla, Virág MelindaTai Chi Chuan művészek: Gregus László, Izsák Szilvia, Nagy “Sáska” Zoltán.Kórus: Á la cARTe kamarakórus
-árulás szünet nélkül- 1472 január, Magyarország. Mátyás ravaszul leverte az ellene szőtt összeesküvést, melynek vezéralakjai között voltak Vitéz János és Janus Pannonius. Mindkét férfi korábban a király legfőbb bizalmi emberének számított, Mátyásnak köszönhették püspöki vagy érseki hivatalukat, vagyonukat, egzisztenciájukat. Különösen Janus Pannonius árulása volt az, ami a királyt leginkább elkeserítette. Vitéz János elfogása és gyámság alá helyezése után első dolga, hogy Pécsre utazzon, személyesen találkozzon egykori barátjával, pártfogoltjával, és maga járjon utána a valódi okoknak.
Ki ne ismerné a svéd írónő copfos bajkeverőjét, az örök rebellis, neveletlen Pippit? Mellette nem lehet unatkozni, mert ő az, akivel mindig történik valami, de akinek mindig helyén az esze és a szíve.
„Miért szeretünk operettet hallgatni, nézni? Mert minden lehetséges benne, ugyanúgy, mint a mesékben.” A Lili bárónő Huszka Jenő egyik legnépszerűbb operettje. Ki ne ismerné, kedvelné "Az egy kis cigaretta", a "Tündérkirálynő légy a párom" „Egy férfi képe…” és a "Gyere, csókolj meg tubicám" című slágereket. A fiatal Illésházy gróf a birtok adósságát megörökölve és a tartozások rendezése fejében eladja az ősi birtokot, a báróságát pénzen vett Malomszeghynek. A gróf éppen távozni készül a kastélyból, amikor váratlanul megérkezik az új tulajdonos, lányával, Lilivel, és a kissé ütődött-bolondos Frédivel, a férjjelölttel. Malomszeghy inasnak véli a grófot és lánya kérésére felfogadja komornyiknak, aki csak azért megy bele a játékba, mert első látásra beleszeret Lilibe.... A csöndes vidéki kastély ódon falai között lassan szövődik a szerelem.A helyzetet tovább bonyolítja hogy megjelenik Illésházy régi szerelme Clarisse, a színésznő is, hogy visszahódítsa a grófot. Szerencsére Lilinek is van egy vőlegény jelöltje: Frédi, aki a színésznő iránt kibontakozó forró szerelmével és esetlen bájával akaratlanul is megoldja, hogy a szerelmesek többszöri szakítás és bonyodalom után egymásra találjanak. Az örökség hírére érkező Illésházy vénkisasszony grófnők föllobbanó szerelme nem kíméli a kastély új tulajdonosát, báró Malomszeghyt sem.
Nyolckor a bárkán: úgy hangzik, mint ha egy kedves kis baráti találkára vonatkozna. Sajnos, azonban nagy baj van, ha három pingvin csak két jegyet kap Noé bárkájára - amelyre minden állatfajból csupán kettő juthat fel.
A Dinasztiák a világhírű magyar artistaművészet előtt tiszteleg. A február 13. és április 18. között megtekinthető műsorban háromhetente különböző fellépőket és számokat láthat a közönség, összesen pedig több mint 70 kiváló hazai artista lép majd a porondra. Fellép többek között a Porond Ifjú Csillaga-díjas, Guinness-rekorder Richter Kevin és csoportja új deszkaszámával, a Weiss Jr. csoport fliegende produkciójával, a Donnert, Richter és Ádám cirkuszi dinasztiák tagjai pedig közösen adnak elő egy lovasakrobata számot. A műsorban szinte az összes cirkuszművészeti zsáner látható lesz, a levegő-, zsonglőr-,akrobata-, gyorsöltöző-, görkorcsolya-, handstand és illúziószámok mellett pedig az állat és ember közötti feltétlen bizalmat és szeretetet papagáj- és kutya számok mutatják be.A nevetésről tapasztalt bohócaink gondoskodnak. A műsor rendezői, a Silver Power, antik héroszokat idéző emelőszámukkal kápráztatják majd el a közönséget.
Fazekas István monodrámája azt a történelmi pillanatot idézi elénk, amikor a munkácsi vár elárulásának következményeként a császári csapatok parancsnoka, Caraff a generális egy különös vádalkut kínál Zrínyi Ilonának. Ha elfogadja, becstelenné válik, de megmenti a várnép életét, ha elutasítja, a biztos halálba küldi embereit. Mit is tehet egy ilyen helyzetben az a Krisztus-követő ember, akinek Isten után a hazája az első? Van-e ilyenkor lehetőségünk arra, hogy a veszteségeket nyereségre változtassuk át? A színdarab – Bártfay Rita dinamikus rendezésében – megadja a választ. Egy felemelő, hősi pillanat a magyar múltból.
Az ausztrál krimi két fiúról szól, akik unalomból válnak gyilkosssá. Először csak, hogy bizonyítsák egymás előtt bátorságukat, betörnek egy boltba. Kedvük támad felgyújtani egy autót, amikor beindul a riasztó, jön a rendőrség, menekülniük kell. Aztán célba dobó versenyt tartanak egy autópálya feletti hídról, egy kocsi az árokba borul, a vezetője meghal.