A történet Lady Raven koncertjén játszódik, ahol azonban nem a felhőtlen szórakozásé lesz a főszerep, ugyanis a rendezvényen egy sorozatgyilkos garázdálkodik, áldozatokra vadászva.
Bemutató dátuma: 2024. augusztus 1.
Forgalmazó: InterCom
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Nem volt annyira rossz, az eleje tetszett és a vége. A koncertnek alig vártam, hogy vége legyen, számomra hallgathatatlan az a fajta zene. A rendező nagyon tolni akarja a lánya karrierjét. SPOILER
SPOILER: Amikor a zongoránál énekelt el is tekertem. Kicsit tényleg hihetetlen volt, hogy mindent elmondtak neki az eljén, minden "hadi" titkot, jelszavakat stb. A vége egy picit a Ted Bundy végére emlékeztetett, ott is a barátnőről derült ki, hogy gyanakodott és feladta. A nagy lányát megölelte a kisfiával nem is foglalkozott. A vége cliffhanger volt, gondolom lesz 2. része. SPOILER VÉGE
Ja még annyit az előző írásomhoz,hogy a film nézése közben egy dolog végig ott motoszkált a fejemben. Mégpedig az,hogy ezen alkotás létrejöttének legfőbb oka,valójában az,hogy M. Night Shyamalan futassa a lánya ( Lady Raven) Saleka karrierjét. Na mindegy is.
Ez egy újabb film a rendezőtől,amiben ott a potenciál,de sajnos,ha nem is tragikusan,de félrecsúszott.
A film első fele egészen jó és feszült.
Amiben ugyan némileg a tingli-tangli Raven dalocskák belerondítanak (bár ez végképp ízlés dolga).De még így is elviszi a hátán az érdekes alapötlet.
Hogy sajnos a film második felére, meglehetősen erőltetett csavarra,és összeségében egy az átlagnál alíg jobb thrillerre fusson ki az alkotás.
Számomra amolyan tipikus, "Nem bántam meg,hogy megnéztem,de többször nem fogom" kategória.
Ez annyira horror, mint a Micimackó. Egy igazi fos. Végig vártam a gyilkosságot, akciót, de semmi. Jaa és tényleg tele van irrealisztikus marhaságokkal.
Hangulata tényleg volt a filmnek, de feszültsége?! Az nem igazán. Érdekes volt az első harmada. Aztán elkezdődtek a marhaságok. Végül megunta írni a forgatókönyvet Shyamalan és rábízta a 12 éves unokaöccsére. Így lett belőle egy német tvfilm a '80-as évekből, amin mindenki csak elalszik, és megmosolyogja, hogy milyen bénácska.
Aludtam rá egyet, inkább 3 csillag. Húzna a szívem a 2 csillag felé is, de azért azt tényleg el kell ismerni, hogy megvolt a hangulata és feszültsége a filmnek, még ha orbitális és irreális baromságokkal volt is tele.
Lehetett volna jó film, ha nincs tele képtelen történésekkel, mozzanatokkal, olyan szituációkkal, amik a valóságban így biztosan nem történhettek volna meg. Furcsa, hogy többen is írták, hogy nem tudnak belekötni. Én szerintem legalább 20-30 olyan dolgot össze tudnék szedni, ami miatt egy komolyan vehetetlen hülyeség lett a film. Most ami hirtelen eszembe jut:
- Eleve már a kislány kiválasztásánál simán átengedik a fatert minden ellenőrzés nélkül. Egy ilyen készültségi helyzetben ez biztosan nem fordulhatna elő.
- Vagy még előtte a jópofiskodó árus, aki a teljes rendőrségi tervet elmeséli egy noname vadidegennek, aki ráadásul simán lehet az az ember, aki miatt az egész felhajtás történik
- Ugyanez az árus nem felejti el megmondani ennek a potenciális célpontnak a titkos jelszót sem
- De még a raktárba is beengedi, mert miért ne?
- Pontenciális célpontunknak - miután kiszaladt a tetőre - készségesen válaszolnak a fegyveresek olyan kérdésekre, hogy mégis ki az a nő, aki kérdéseket tesz fel, meg utasításokat osztogat? Miért ne árulnák el egy random - még mindig poncenciális célpontnak -, hogy ő a profilozó?
- Potenciális célpontunkat minden ellenőrzés nélkül a - film elején még legalább 3 testőr által kísérgetett - sztár közelébe engedik (színpad, backstage)
- Azt is hagyják, hogy kettesben maradjon a sztárral - testőr nélkül és még mindig ellenőrzés nélkül, miközben mindenki tudja, hogy egy sorozatgyilkost keresnek a koncerten résztvevő férfiak között
- Ahol aztán a csaj - jól tudva, hogy egy hadseregnyi fegyveres campel az ajtaja előtt - szépen csendben, kiabálás, jelzés és segítségkérés nélkül végighallgatja, ahogy a fickó bevallja neki, hogy őt keresik, ő a gyilkos - itt kellett volna kiabálni, mert itt még nem volt megzsarolva azzal, hogy ki lesz nyírva a fogságban tartott csávó - majd meghallgatja a zsarolást és a teljes mestertervet is a gyilkos kiszöktetéséről
- Mely mesterterv: a csaj vigye ki őket a limuzinjában, amibe természetesen szintén beülhet a potenciális célpont minden kérdés, gyanú és ellenrőzés nélkül
- És testőrök nélkül természetesen, hiszen miért ne engedhetnék el a koncert előadóját, a hírességet, az ünnepelt sztárt testőrök nélkül egy vadidegennel, aki ráadásul az egész rendőrségi művelet potenciális célpontja egy olyan készültségi állapot közepette, ahová egy hadseregnyi fegyverest és FBI-ost kivezényeltek? Miért ne?!
- De egyébként ha a katonasor előtt elhaladva hirtelen rámutat a csávóra és azt kiabálja, hogy "Fogják el! Ő az!" az is jó megoldás lett volna, mert egy pillanat alatt ártalmatlanították volna a fazont, akinek nem lett volna se ideje, se lehetősége elővenni a telefonját és kinyírni a csávót. (Nem, nem volt a kezében a telefon.)
És ez még csak a film nézhetőbb része volt. Innentől indult a lejtmenet. 4/10, mert azért az alapötlet jó lett volna és megvolt a hangulata a filmnek.
Ezt a fost! Amilyen ígéretesen indul, a felétől annyira nézhetetlen katyvasz lesz, tele illogikus, valószínűtlen mozzanatokkal. Ami viszont nem a rendező hibája: már a besorolás is nevetséges - mitől horror ez a szemét?
Én azon akadtam fel, hogy a nyugta alapján hogy nem tudták beazonosítani, hogy melyik széken ül. Ha üzértől vette volna a jegyet, úgy hihetőbb lett volna a vadásszák vakon a gyilkost sztori, mert akkor csak annyi fülesük lett volna az asszonytól, hogy ott lesz.
Shyamalan minden filmjében feltűnik ez a védjegye. A film első fele izgalmas volt a második fele nagyon vacak.
Ha a felesége sejtette hogy ő a gyilkos, és ő nyomta fel a zsaruknál hogy ott lesz a koncerten akkor miért nem árulta el kit keressenek? Ettől agyfaszt kaptam.
Csak én láttam Shyamalant a filmben? Az énekesnő nagybátyja nem maga a rendező volt? Ahogy Spielberg és Tarantino is időnként feltűnt a saját filmjeiben.
Csak a rendező miatt néztem meg, mert különlegesek Shyamalan filmjei. Ez azonban igazi amerikai tucatfilm lett. Csak fordult a kocka. Nála is a fehér amcsi a gyilkos, az ázsiaiak meg a segítőkész hősök. A gyarmatosítottak végre visszavágnak... Új korszak kezdődött a hősök piacán.
Pár dolog, ami benyomásként megmaradt:
- Lehet, hogy az énekesnő nem a legjobb színésznek, énekesnek viszont szerintem egész jó és a dalok is tetszettek.
- Nagyon tanulságos film olyan szempontból, hogy mennyire a sémák és a társadalmi berögződés mentén gondolkodunk. Gondolok itt arra, hogy aki a lányával jelenik meg egy eseményen, az csak kedves, tisztességes apuka lehet. Vagy, ha van rajtad egy csíptetős tábla, akkor te már bennfentes vagy.
- A faszi annyira jó apa, hogy végig a lánya volt az eszköz a meneküléshez. Pajzsként tartotta maga előtt, amint bekapcsolt a túlélési ösztöne.
- Szerintem három főszereplője van a filmnek (gyilkos-énekesnő-feleség), mindenki megkapta a maga részét és mindegyik remek volt.
A koncertes talán valóban lehetett volna picit rövidebb rész, de összességében egy remek, végig izgalmas és figyelmet lekötő filmet láttunk, amiből haza is lehet vinni pár gondolatot.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások