A szomorúság háromszöge

Triangle of Sadness
16 éven aluliak számára nem ajánlott svéd-amerikai-angol-francia-görög filmdráma, 147 perc, 2022

Értékelés:

171 szavazatból
Szerinted?
Vetítések:
23:20, szombat (november 23.)
Paramount Network
23:20, szerda (november 27.)
Paramount Network
Gazdag turisták nyaralnak egy hatalmas luxus óceánjárón. A szupergazdagok és divatmodellek gondtalan semmittevését előbb megzavarja egy harsányan politizáló kapitány, majd a hajó elsüllyedése után a túlélőknek egy szigeten kell újabb megpróbáltatásokkal szembenézniük.

A szomorúság háromszöge világpremierje a világ legrangosabb ’A’ kategóriás filmfesztiválján, a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt, ahol az alkotás elnyerte a legjobb filmnek járó Arany Pálma-díjat. Ezzel Ruben Östlund egyike lett annak a kiváltságos társaságnak, akik kétszer is elnyerték az Arany Pálma-díjat. A filmet több kategóriában máris Oscar-esélyesnek tartják. Östlund az európai film egyik legelismertebb, legjelentősebb rendezője, aki korábban olyan filmeket rendezett, mint A négyzet, a Lavina, és a Play – Gyerekjáték? A film főbb szerepeiben mások mellett a háromszoros Oscar-jelölt világsztár, Woody Harrelson (Három óriásplakát Ebbing határában, A törvény nevében, Zombieland, Larry Flynt, a provokátor, Venom, Az éhezők viadala, Szemfényvesztők) és Harris Dickinson (King’s Man: A kezdetek, Demona: A sötétség úrnője) látható.
Bemutató dátuma: 2022. október 6. Forgalmazó: Vertigo Média Kft.

Stáblista

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
3/10
Roberto DiCapribogyó nov. 22. 10:15:48 3/10
A film első fele értékelhetetlen: érdektelen műbalhék, amit egy átlagos EQ-jú ember 6-8 mp alatt megoldana. Értem, hogy társadalomkritika, de ha érdektelenül van megvalósítva, akkor csak nem köt le, ahogy a gazdagok balfa**kodnak (pl. fizetés az étteremben).

A szigeten játszódó rész már lényegesen jobb, afféle Tesco-s Legyek Ura... ha ezt mélyebben, feszesebb forgatókönyvben kidolgozták volna az egész filmidőt rááldozva, akkor lehetett volna ebből jó filmet is forgatni.

u.i.: azt hittem, hogy az Egy zuhanás anatómiája idei forgatókönyvírói Oscar-díjához hasonló gyalázatot még nem hozott össze az Akadémia, de tévedtem: ezt már egy évvel korábban jelölték ugyanebben a kategóriában... (Palmface)
10/10
Hegyirabló nov. 21. 20:22:42 10/10 Előzmény sirkka
Egy bizonyos szint alatt mindenképpen.
1/10
sirkka nov. 21. 17:27:59 1/10
Kínlódás feleslegesen.
10/10
Uppsz szept. 28. 00:43:20 10/10
Globális jellemrajz a jelenkorról. Több ilyet! 10/8
DUNAWÖLD szept. 25. 00:13:03
Ez amolyan modern Titanic? Bermuda-∆ àthallással?
A Római Birodalom is hanyatlott egy darabig, ugyebàr. De most mi màsképpen isszuk meg a levét, ha a népek végre nem kezdenek el hódolni egy igazi luxusnak, a gondolkodàsnak.
DUNAWÖLD szept. 25. 00:02:21
Tehát, hànynak egy luxushajón. Voltam több luxushajón, nem hánytak. Sajàt yachton? Ott sem.
Ahhoz, hogy megtudjuk, gazdagêknak is van bajuk, javaslom inkàbb a klasszikus olvasàst. Vagy elszegődni egy milliàrdoshoz személyi asszisztensnek. Vagy mindenki fejlessze, képezze magát, hogy ne legyen ideje másokkal foglalkozni.
10/10
trev márc. 16. 23:44:53 10/10 Előzmény gyereamozibabe
Az idézet első mondatával egyetértek, nekem is a felszínesség jutott eszembe, csak nem így. Még felszínességükben is jellemtelen emberek ugyanolyan jellemtelenek és felszínesek maradnak megváltozott életkörülmények között is, nyomás alatt. Mindenki ugyanazt teszi, amit mindig, nincs jellemfejlődés senkinél, és éppen ez a lényeg. Östlund nem kezdeni nem tud semmit a bemutatott ürességgel, hanem éppen azt teszi vele, amitől kényelmetlenné válik a film társadalomkritikaként: bemutatja, hogy itt nincs progresszió. A tányérra kihányt tintahal nem egyéb, mint tányérra kihányt tintahal, és ez teszi kíméletlenül erőssé a filmet.
3/10
Tigrincs26 febr. 25. 00:25:39 3/10
3/10
1/10
boxevo febr. 04. 08:00:46 1/10
Borzasztóan rossz
4/10
nick név febr. 02. 20:24:42 4/10
Posztmodern kritika a posztmodernizmusról. Nagyjából ilyen érdemei is vannak, ennyire hagy nyomot, vagy ennyire képes lekötni. Ez egy nevezzük úgy felsőközepes film, ami belsős utalásokkal kíván érdekes, releváns lenni a képernyőn, de közben jelentéktelen és unalmas. Elidegenítő, nem azonosulható élmény ez a film, egyáltalán nem működik. Történetében felépítetlen, elvarratlan, teljesen ad hoc. Nem ismerős, nem releváns, viszont elidegenítő. Két lépéssel hátrébbról nézve tipikusan egy a millióból, akár legyen, de minek pazarolna rá időt az ember.
Összes hozzászólás