Egy tengerbe nyúló kis sziklán lévő világítótoronyba hosszú gyalogút után érkezik szolgálatra két nem túl bizalomgerjesztő fickó: a tapasztalt öreg (Willem Dafoe), és a korábban favágóként dolgozó újonc segédje (Robert Pattinson). A vágyaik, a félelmeik, a szuggesztív környezet és persze a magány egyre nagyobb hatással lesz az elméjükre, mely katartikus módon determinálja a két férfi viszonyát.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Elég nyomasztó, néhol brutális. Nem értem mi szükség van erre, hogy ilyen jeleneteket lássunk..? Némelyik ilyen film komolyan felér egy traumával. Vannak rossz dolgok, amik elkerülhetetlenek az életben, vagy valakivel történnek borzalmas dolgok, ami ellen nem lehet semmit tenni. De magunktól, ha nem ilyen élethelyzetben vagyunk, miért kell ilyesmit megtapasztalni? memestermastertakavan@gma hozzászólása alapján értettem meg talán a film mondanivalóját, de végignézve nekem nem volt egyértelmű...
Szerettem volna, ha tetszik ez a film, de nem tetszett. Illetve egyes részei tetszettek: a zord, hideg-rideg helyszín, a háborgó tenger, a vihar. Jó volt a folyamatosan szóló kürt is és a rejtélyes, nyomasztó hangulat, ami egészen addig tartott, amíg kvázi
el nem szabadult a pokol az állandó piálás, faszverés, hányás, fingás, részeg hőbörgés, táncolás, asztalcsapkodás és verekedés formájában.
Innentől számomra az egész lejtmenetet vett és a film vége sem volt egyáltalán olyan jó vagy katartikus, hogy kárpótolt volna ezért.
A "mondanivaló" meg megint egy lerágott csont, millió irodalmi alkotás szól már erről, minek kell ebből egy érthetetlen művészfilmet csinálni? Tudjuk, hogy így működik az emberi psziché, köszönjük. (Aki meg nem tudja, az nem ebből a filmből fogja megtanulni.)
Kap tőlem 6 csillagot, mert kb. 40%-a nem tetszett a filmnek, csak az a gond, hogy ez a teljes élményt - meg a film végét is - elrontja.
Komoly film, persze kell hozzá egy fajta lelkület a nyomasztó, lassú lefolyás értékeléséhez. Este, sötétben, egyedül, full fókuszban jó kis flasht ad. Na meg utána egy jó kis elmélkedést, hogy megpróbáljuk átlátni, hogy most akkor mi is történt pontosan, mivel a sztori ennél a filmnél szubjektív. Kicsit lentebb egy kritikus megszakértette, hogy az Igazság ligája jó film, ez meg egy szar. Akinek az a kategória jelenti a filmélményt, az valóban el se kezdje.
2 csont alkoholista képzelgéseit, egymás elleni harcát kell végignéznem fekete-fehérben 4:3 képaránynál 110 percen keresztül csak azért, hogy aztán szimbólumokat képzeljek egyes eseményekbe?? Na és még ha láttam is volna, akkor mi van? Vessem hanyatt magam és hadonásszak a kezeimmel, mint a hátára fordított kritikus... akarom mondani rovar, hogy micsoda csodálatos volt? Annnnyira izgalmas, hogy majdnem elaludtam, és aztán meg annniyra megmondta, de mit is.... Feltétlenül ki kell írni a mozi ajtajára, hogy "felszínes nézőknek nem ajánlott", csak alkoholistáknak és akik bármit képesek beleképzelni bármibe, "rohadt felszínes látásmódúak, akik csupán szórakozni akartok egy film láttán, be ne menjetek", "ez egy eget rengető művészfilm"... valami ilyesmit kötelező lenne kiírni rá, hogy az egyszerű halandó ne töltse vele feleslegesen az idejét
Számomra sem jött be. Szerintem nem egy pszicho-triller film volt, hanem egy fárasztó, zavaros valami. Nem kell ebbe semmi művészi dolgokat belemagyarázni, ez két lökött ember találkozása volt. Az egyiknek bűntudata volt, az öreg meg alapjaiban volt zavaros, a sok magánytól.
Ez a film sz.r! Attól nem lesz jó egy film, hogy fekete-fehér. Önmagában attól sem, hogy jó a fényképezés. És attól meg végképp nem, hogy ha művészieskedni akarunk. Attól se lesz egy film jó, hogy teleb.szom szimbólumokkal, amiket mindenki úgy értelmez, ahogy akar. Ha egyáltalán léteznek ezek a szimbólumok, amiket itt sokan belelátnak. Például az Igazság ligája se lett attól jó film - sőt, film sem lett -, hogy megcsinálták fekete-fehérben és 4:3-as képaránnyal. Attól csak nézhetetlenebb lett. Csináltak egy szórakoztató és nézhető nem filmből egy nem szórakoztató nem filmet. És ott is elhangzott, hogy "művészi koncepció". Hogy oda ne sz.rjak!
Kár, hogy nem lőtték le a poént a végén, mert így magyarázat nélkül is működne a film a hozzám hasonló, egyszerű lelkeknek. Bár közben is volt egy rész, ahol azt gondoltam, hogy
csak egy őrült képzelgés, nem tud kijutni az erdőből (eredetileg favágó) és haláltusa közben elkezdi meggyónni bűneit,
de bevallom a fény megfejtéséig már nem jutott el az agyam. Szomorú, mert nagyon kézenfekvő. Szóval csak magamra lehet mérges. Utólag átgondolva jó film, és így már érthető a vége is.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások