Egy isten háta mögötti kunyhóba megy feltöltődni egy kislány a szüleivel, ahol túszul ejti őket négy fegyveres, és elképesztő választásra kényszeríti őket, hogy elkerülhető legyen a végítélet. A külvilágtól távol a családnak el kell döntenie, miben hiszenek, mielőtt minden elveszett.
Bemutató dátuma: 2023. február 2.
Forgalmazó: UIP-Duna Film
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
7/10
buncow
okt. 04. 10:05:55
7/10
Még annyit, hogy talán a legdrámaibb egy Köd-féle végződés lett volna, ahol kidreül, hogy manipulálták a TV-t és
fölöslegesen hal meg a meleg csávó, vagy akár kicsit Fűrészes végkifejlet, valaki szórakozott mindegyikkel, és mindenki fölöslegesen halt meg
Neked is. Semmi jelentősége nem volt. Annak volt jelentősége ki a érzékenyebb, a vallásosabb.
Ha abból indulunk ki, hogy a végén mindketten hittek a dologban, akkor nyilván az fog végül megnyekkenni, amelyik erőszakosabban győzködi a másikat, hogy neki milyen jó lesz ha őt kinyírják, meg van békélve, stb., tehát amelyik meg akar halni és erről meg tudja győzni a másikat. Szerintem sokkal nagyobb dilemma és dráma lett volna egy gyenge, érzékeny nővel a főszerepben, aki arról győzködi az őt egyébként mindig oltalmazó erős párját, hogy nyírja ki, mert készen áll, és minden fsza lesz. Végkifejletben nem sokat számít, mert ugyanúgy kijátszotta volna a gyerek kártyát, hogy látod felnőni, együtt kávéztok meg mittomén, és miközben erről ábrándozik az apa elsüti a fegyvert, de ahogy írtam, drámaibb lett volna látni egy gyengébb karaktert így elmenni.
Miért is? Semmi köze nem volt a nemi identitásuknak a végkifejlethez. A melegség arra volt jó, hogy kitöltse a játékidőt unalmas visszaemlékezésekkel unalmas sztereotíp konfliktusokra, ami lehetett volna bármi más is.
Tisztalelkű folyton áldozat melegJézus és kőkemény meleg barátja, akit a mocskos heterók hátulról leütnek, mert szemtől szembe gyávák, és az ő csupaszeretet, ész és vagányság ázsiai kislányuk. A melegek pedig nem irritáló affektáló szőkített homokosok, nem is kövér izzadt papamacik, hanem mindkettő jól szituált, aránylag jóképű csávó, akik csupa pozitívumok. Annyi plusz pont jár, hogy nem fekete volt a kemény meleg, illetve, hogy a meleg pár is egyből sztereotípiaként látta a rájuk támadó heterókat, pedig nem a melegségük miatt támadták őket. Na szóval, ha ettől, a netflixes low budget utánérzéstől és a sokszor baromi idegesítő, újhullámos, minden hátteret kihomályosítunk és 10 centiről veszünk fel a legolcsóbb "mozis" hatás miatt féle operatőri, rendezői "munkától" eltekintünk, meg az olcsó digitális hatást keltő képi világtól eltekintünk - mintha egy sima boltban beszerezhető kamerával vették volna fel amatőrök, de sajnos ez ma Hollywood 80%-a -, akkor egy élvezhető érdekes filmet kapunk kiszámítható befejezéssel. A Salajamamamamajan filmek mindig addig érdekesek, míg nem tudjuk pontosan miről van szó, utána ellaposodik a dolog az esetek nagy részében. Bautista kicsit hozta a szárnyas fejvadászos karakter lájtosabb verzióját, ami tetszett, jól állnak neki az erős, egyszerű, báránylelkű karakterek, de a többiek játéka is jó volt. A Port értékelés kb. 1 ponttal elmarad a jogostól, ami a meleg karaktereknek köszönhető, tehát kb. 6 pont lenne a korrekt átlag. Személy szerint, én maximum 7 pontot tudnék neki adni, ha nagyon jófej vagyok, de csak a rejtélyes első fele és Bautista miatt.
Sajnálom a homofóbokat, mert ebbe a történetbe csak azért kellett két apa, mert így a végjátéknál nyitott marad, hogy melyiküknek kell feláldoznia magát. Sajnálom, hogy olyanok dobálják rá az egyest, akik meg sem várták a végét, pedig a lényeg akkor történik, minden más csak a dráma felépítése. Sajnálom a horror rajongókat, mert ez a besorolás félrevezette őket. Ez a film az emberi jellemről szól.
Érdekesen indul, majd helyenként unalomba fullad a történet még a véres események ellenére is. Mégis vártam, hogy lesz valami csavar, valami ötlet a végére. Nem lett. Pedig az jelentősen javíthatott volna a film megítélésén. Sajos így csak az maradt, aminek készült: melegpropaganda.
Pedig amúgy egyáltalán nem zavart volna, hogy nem egy hagyományos család áll a középpontban, és még el is hinném, hogy nem propagandának készült a film (mit ki nem találnak már, hogy "eladják" az LMBTQ-t?), ha a flasbackek nem sulykolnák a nézőbe, mit kell gondolnia...
Figyelemfelkeltő volt a címe, érdekes az alapsztori és a feléig még tetszett is, de utána unalomba fulladt, legalábbis számomra. Kihozhattak volna többet is belőle, mondjuk egy másik befejezéssel.
Egyszer ugyan meg lehet nézni, de tele van logikátlanságokkal. A színészek korrektül hozták a karaktereket, de semmi maradandó. Pár hét múlva szerintem az ember simán elfelejti.
Jópofa paródia, ami azt figurázza ki, hogy a vallásos emberek milyen butuskák :)
Egyébként semmilyen meleg propaganda nincs benne.
Legalábbis nem zavaró módon. Teljesen más a probléma a filmmel :) :)
Egy nagyon béna erkölcsi dilemmára épít, és nem is tud belőle többet kihozni, mint néhány spicces gimnazista egy osztálykiránduláson.
Én biztos, hogy lelőttem volna Leonardot. Nyilvánvalóan az önbeteljesítő jóslatuk miatt kezdett összeomlani a világ. A vallásos páromat meg felpofoztam volna egy vizes gumikesztyűvel, hátha helyére billen az esze kereke. A filmet pedig úgy fejeztem volna be, hogy megtalálják a pendrive-ot a TV-be dugva, amiről az előre felvett híradót lejátszotta ez a néhány öngyilkos szektás bugris. A hülye szülők honnan tudták, hogy nem szívatják őket? Megérdemelte volna a végén a fickó, amikor a kocsmába viszi a gyereket, hogy kiderüljön, nincs is semmiféle apokalipszis :D A marha párja meg lelőtte magát, mert látott valami homályos alakot.
SPOILER IS LEHET BENNE!!!
Egyszer teljes mértékben meg lehet nézni, egész jó volt. Shyamalantól a legutóbbi film, amit láttam az a Látogatás, a Széttörve-Üveg-Idő hármast még nem, utóbbi lassan be van tervezve. Elég sok jó filmje volt már, nekem talán a Falu tetszik eddig a legjobban, de a Hatodik érzék-Sebezhetetlen-Jelek-Az esemény-Ördög is egytől-egyig remek filmek - a Lány a vízben és a Föld után is kimaradt még eddig. Elolvastam gyorsban, hogy miről szól a regény, miben változtatott Shyamalan a cselekményben. Az apu-apu felállásról nem igazán kell sokat beszélni, ez a regényben is így van, a hőzöngők meg csak hőzöngjenek, hogy ilyen meg olyan propaganda. A vége pedig akkor sem tetszene a hőzöngőknek, ha az lett volna, mint a könyvben, hogy a kislány hal meg, mert akkor meg az lett volna a probléma és a hőzöngés tárgya. A film a feszültséget egész jól adagolja, nem lesz egy világmegváltó darab, se Shyamalan legjobb filmje, de simán a nézhető kategóriába tartozik. Dave Bautista elég jól hozta Leonard karakterét, Rupert Grint feltűnése pedig üdítő színfolt volt. A zenék és a magyar szinkron is jó lett - Ifj. Jászai László hangja nagyon illik Bautistához.
7/10
Shyamalantól a Jelek és Hatodik érzék abszolút favorit, azokon mindmáig be tudok szrni, az Idő egynek elment, a Sebezhetetlen-trilógia nehézkesen csúszott, A falut pedig képtelen voltam többszöri nekifutásra megnézni. És ez? Valahol a hátsó mezőnyben. Formailag minden megvan, de végig úgy éreztem, hogy rettenetesen erőltetett, pedig szerintem az egy helyszínes filmeket + kivételesen a diverzitás sem zavart. Sótlan és feszültségmentes az egész, Dave Bautista karakterén és színészi játékán kívül egy teljesen felejthető alkotás.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások