A bunker

Bakancslistához adom
The Bunker
16 éven aluliak számára nem ajánlott francia-amerikai háborús filmdráma, 150 perc, 1981

Értékelés:

37 szavazatból
Szerinted?

A film James P. O'Donnell azonos című könyve alapján készült. O'Donnell az amerikai 2. páncéloshadosztály egykori tagja, majd 45 után a Newsweek berlini tudósítója volt az első amerikai, aki Berlin eleste után, az oroszok által mindenki elől elzárt bunkerbe bejutott. 1979-ben kiadott könyvének témája is ez a helyszín, az ott "élők" mindennapjai.
A szerző sok olyan, a Szovjetunióból időközben hazatért hadifogollyal tudott beszélni, akik hosszabb-rövidebb időszakot töltöttek a bunkerben és így tanúi lehettek az ottani eseményeknek. O'Donnell ezen interjúkra alapozva rekonstruálta, hogy miként is halt meg Adolf Hitler.

Egyéb epizódok:

Stáblista:

Szereplők

Eva Braun
Albert Speer
Joseph Goebbels
James O'Donnell
Martin Bormann
Magda Goebbels
Johannes Hentschel

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
Hanyasvagy_teDiszno 2019 júl. 24. - 08:25:46
Ilyen gyenge Hopkins alakítást se láttam még. A szinkron ráadásul még rá is tett egy lapáttal. Ganz és a Bukás fényévekkel jobb.
SpencerBarnes 2014 okt. 11. - 17:26:22
Imádom Hopkinst de a Bukás mellett ez a film ha az 10 akkor ez -1
Hiába készült korábban
Láttam már régen, de csak most írtam, mert azt hittem csak akkor valamiért találtam pocsáknak,
de sajnos most se változott a véleményem
Egy napon nem említhetõ a két film sajnos
dantonb 2012 ápr. 01. - 01:48:17 Előzmény peti2006
Így van sokkal hitelesebb volt ,a mostani szinkronhang meg félemetesen szar volt Hitlernek,az egész hangfekvése inkább Móka Mikinek volt való mint az eredeti utánzásának.
10/10
marvanyos86 2011 júl. 08. - 02:14:40 10/10
Jó film, érdemes megnézni Hopkins és Lonsdale zseniálisak benne!
10/10
peti2006 2010 szept. 18. - 16:27:09 10/10
Való igaz, én is a Bukást láttam elõbb, de Bruno Ganzt hitelesebb volt Hitlernek látni, mint Hopkinst.
Ugyanakkor amikor már Hitler állapota leromlott, azt õ is nagyon jól mutatta be.
Nagyszerû film, csak ajánlani tudom mindenkinek. Ahogyan bemutatják hogy folyamatosan mindenki lemond a gyõzelemrõl, zseniális!
tdk 2010 febr. 08. - 19:00:24
Tényleg, kinek hogy tetszett Terrence Hill magyar hangja mint Bormann? :)
tdk 2010 febr. 08. - 18:58:08
A királyi TV saját magának teremtett konkurenciát azzal, hogy a Sztálingrádot is most adta. Arról átkapcsolva viszont már valamiért nem éreztem annyira komolynak ezt a filmet, az azért mélyebb. Hopkins mondjuk jó volt most is.

SPOILER

A végén a beszéd, amit eljátszott, nagyon jól sikerült, ott is minden a helyén volt, és szinkronizálva is elég hatásos. Viszont úgy éreztem, hogy Göbbelszék halála komolyabb felvezetést és nyomatékot kapott. Hitlerék mintha csak letudták volna a kötelezõt.

Amúgy ebben a titkárnõt (Traudl) alig látni, míg A bukásban leginkább az õ szemszögébõl mutatják az eseményeket.

Fegelein halála egészen máshogy volt ebben, a bunkerben akasztották húskampóra.
tdk 2010 febr. 03. - 18:41:22
Azért Hopkins borostájával csinálhattak volna valamit. :)
10/10
fredi60 2010 febr. 03. - 10:50:57 10/10 Előzmény Dr. Zaius
A bukás megnézését ne halogasd, mert igen jól sikerült film az is. :)
És talán már említettem itt, hogy Bruno Glanz nekem jobban bejött AH-nek, mint Sir AH.
tdk 2010 febr. 02. - 19:49:31
:D

Geronimo!
tdk 2010 febr. 02. - 19:49:05
Igen, azt el is felejtettem, hogy a különbözõ gesztusok megvoltak, fõleg kézmozdulatok, ezek nagyon feltûnõek voltak, és nagyon hitelesen, természetesen adta elõ õket. Mintha maguktól jöttek volna. Biztos sokat gyakorolta elõtte, ez meg is látszik (és azért nem lehetett egyszerû, mert ilyen mozdulatokat általában az emberek nem csinálnak, nem gyakori, hogy ennyire tekergetik a kezüket).

Egy valami még feltûnt. Amikor Speer elõször belép hozzá a filmben, épp egy megbeszélés zajlik. Amikor elhallgat a tiszt, aki a helyzetet vázolja, Hitler csak ennyit mond: "Speer". Úgy emlékszem, ez A bukásban is pont így van, vagyis ez pontosan egy szemtanûi elmondáson alapulhat. (Hatáskeltésnek sem rossz.)
Dr. Zaius 2010 febr. 02. - 18:58:30
Huh!

:) Vigyázz az efféle összeesküvés elméletekkel, mert a végén azon kapod magad pár év múlva, hogy már nem nagyon mozdulsz ki otthonról, és a szobád fala újságcikk kivágásokkal van teleragasztgatva és a számítógépedet is félve kapcsolod be....:)

Félre ne érts!
Nyilvánvaló, hogy csak humoros elmélkedés volt ez részedrõl.
Aztán ki tudja... lehet hogy tényleg ezért kapta Hopkins a szerepet :P
Dr. Zaius 2010 febr. 02. - 18:47:35
Miután tudatosult bennem, hogy itt valóban Hopkinst látom Hitlerként, rögtön elfogadtam a tényt, hogy a két személy közt a külsõ hasonlóság a bajusznál, a frizuránál és az egyenruhánál véget ér. Ezzel nem is volt bajom, hiszen ezen kívül maximum a magasságuk egyezhet meg, de ebben sem vagyok biztos.
Hopkins viszont a nyilvánvaló különbségeket remekül ellensúlyozta játékával, amivel egyszerûen ámulatba ejtett.
Annak ellenére, hogy a fõszereplõ valóban nem teljesen hasonlított a megformált személyre, mégis teljesen hitelesen adta azt elõ, pl: a Hitlerre olyannyira jellemzõ kézmozdulatok stb.
Egyébként nem szokásom, effajta "ömlengésekbe" belemenni, de tényleg hatással volt rám a filmbõl látott utolsó fél óra is.
Na de nem is fûrészelem tovább a fingot.....:)

A Bukásról meg annyit, hogy úgy néz ki, lassan ideje lesz megnéznem azt is!
tdk 2010 febr. 01. - 22:48:29 Előzmény Dr. Zaius
Én úgy vettem észre, hogy AH (Hopkins ;) *)egyre jobban belelendül a szerepbe. Az elején még elég visszafogott. Direkt figyeltem az alakítását, és szerintem csak ezért tûntek fel dolgok. Pl. hogy amikor elõször látjuk, és ül az asztalnál, már akkor is egy roncs, magába van roskadva, szinte csak az egyenruha tartja össze (ami egyébként sajna zsír új, ez nagyon látszik).

A végén már voltak érzelmi kitörések is, és ezeket nagyon jól adta elõ, csak valahogy mégsem jött át annyira. Nem tudom, miért. Talán jobb lett volna közelebbrõl felvenni magát a színészt (mert azért látszott, hogy sokat belead). A szinkron miatt is furcsa lehetett, bár éppenséggel az jónak mondható.

A bukásban erõteljesebbek Hitler õrjöngései, mint ebben (eddig), de persze az is sokat nyomott a latba, hogy azt németül láttam, és Bruno Ganz is jobban hasonlít benne Hitlerre (hiába, Hopkins ott még fiatalabb volt, közel 44 éves). Abban egyébként is többnyire csend van, és nincsenek mozgalmasabb külsö jelenetek, aláfestõ zenék.

Itt az elején, sõt közben is, még humorizáltak is. Szerintem ezeket kihagyhatták volna, ezektõl oldottabb lett ugyanis a légkör. A visszaemlékezések mondjuk jók, de azok is kizökkentenek a bezártságból. Nyilván nem is volt célja a filmnek, hogy ilyen érzetet keltsen, de pont ezért is jobban tetszik a németek alkotása. A moziban (a középsulisoktól eltekintve) néma csend volt anno, végig ott volt a feszültség a levegõben, mert egy csendesebb jelenet is végzõdhetett Ganz tombolásával (SPOILER: pl. amikor az evésnél megtudja, hogy Himmler szervezkedni kezdett Lübeckben /SPOILER).

A titkárnõ viszont nagyon hasonlít arra a lányra, aki a 2004-es filmben játszott.


*: milyen poén, hogy ugyanaz a monogramjuk - lehet, hogy ezért választották õt a szerepre :D
(+ a 44, Hopkins kora is, bizonyos kézírással, olyan, mint az "SS")
tdk 2010 febr. 01. - 22:31:23 Előzmény judybee
Elõször azt hittem, ez most volt, aztán látom, hogy tavaly. Furcsa, hogy akkor lemaradtam róla; de most is majdnem, pedig úgy egy éve olvastam a filmrõl, és egybõl kíváncsi lettem.

Eddig nem rossz, de még kivárom a végkifejletet.
Dr. Zaius 2010 febr. 01. - 14:01:36
Kösz szépen!
Éppen most vettem észre én is, hogy ez az elsõ rész volt.
Ezek szerint nem véletlenül éreztem úgy tegnap, hogy nagyon hirtelen lett vége!
Naivan azt gondoltam, hogy a film készítõi úgy voltak vele, hogy a többit már a történelemkönyvekbõl úgy is ismerjük. :)
10/10
fredi60 2010 febr. 01. - 09:30:09 10/10
Jövõ vasárnap lesz a második része.
Dr. Zaius 2010 febr. 01. - 00:13:37
Sajnos a filmnek csak az utolsó kb. 30 percét csíptem el.
Elsõ pillanatban azt hittem, hogy rosszul látom, és tévesen gondolom, hogy Anthony Hopkins alakítja Hitlert.
Aztán pár perc Múlva rájöttem, hogy nem. Nem tudom, nekem meglepõ volt. Sose jutott volna eszembe, hogy ezt a karaktert alakítsa. Az elsõ öt percben a játéka is úgy tûnt, mintha parodizálni szeretné Hitlert, de hamar rádöbbentem, hogy akkor már valószínûleg maga Hitler is eléggé tragikomikus látvány lehetett. Majd eszembe jutottak a Hitlerrõl látott archív felvételek és el kellett ismernem, hogy Hopkins zseniálisan formálja meg a hisztérikus, összeomlás szélén álló vezért (arcjáték, gesztikulálás stb.)
A bukás címû filmet még nem láttam, de eddig csak jókat hallottam róla. Abban ha jól tudom több részletet bemutattak mint ebben a filmben, pl. több tiszt, katona és Hitler öngyilkossága stb., amikre ebben a filmben csak finoman utaltak, már amennyire ezt a film utolsó 30 percébõl leszûrtem.
emilio 2009 jún. 16. - 10:43:17
Sziasztok.
Nem vette véletlenül fel valaki?
Mert a 2. rész utolsó 10 percérõl lemaradtam.
Keressen meg privátban
10/10
fredi60 2009 jún. 15. - 13:52:31 10/10
Számomra Bruno Ganz jobb volt. Sajnos kevésbé ismert név.... :(
Összes hozzászólás