A gyilkos

Bakancslistához adom
Murder!
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott angol thriller, 104 perc, 1930

Értékelés:

15 szavazatból
Szerinted?

A jó nevű színészt felkérik, hogy esküdtként vegyen részt a bíróság munkájában. A gyilkossági per vádlottja egy fiatal színésznő, akinek ártatlanságáról az esküdt szentül meg van győződve, ezért minden eszközzel megkísérli megmenteni a lány életét. A lányét, aki tehát ugyanabban a szakmában dolgozik és persze igen csinos.

Stáblista:

Szereplők

Ted Markham
Sir John Menier
Doucie Markham (Doucebelle Dear)
Gordon Druce
Mrs. Didsome

Hozzászólások

Szerinted?
orgyen 2012 okt. 01. - 03:27:44 Előzmény sarudi
"...hiszen akkoriban még nem indult meg a tömeges színesfilm-gyártás...."
1930-ban? Akkor semmilyen színes film nem volt még.
Az elsõ színes filmet 1939-ben forgatták ("Elfújta a szél")
far vik 2011 jún. 22. - 20:39:45 Előzmény Nyálon lõtt vágy
Ha úgy vesszük, hálásak lehetünk, hogy valaki okosakat ír, ezzel a mûveltségünket építi, de ha máshonnan lopkodott információval kéretlenül elõálló Okos Tojás, az sokak számára irritáló lehet. Az önnön fontosságuk tudatában kéretlenül mindenhová odatolakodókat sokan utálják, amit meg tudok érteni. Ha valakinek film-ügyben információra van szüksége, a Google, vagy az ominózus idézetet tartalmazó "Filmvilág" könnyen elérhetõ. Persze lehet, hogy "szerzõnk" szorgalmas rokkantnyugdíjas, aki így próbálja értelmesen kitölteni napjait, ne bántsuk hát. Bár írás helyett esetleg olvashat még többet...
Ford Mustang 2011 jún. 22. - 13:07:52
Na, a kettes de rá kapott Hitchcock bácsira. ;D
Azért az Észak-Északnyugatot is leadhatnák, ne csak a TCM ismételgesse. :D
De a Meggyónom vagy a Gyilkosság telefonhívásra se lenne utolsó, ezek meg mindig csak a Filmmúzeumon mennek sajnos...
Nyálon lõtt vágy 2010 márc. 19. - 19:58:19 Előzmény Vágyvillamosa
Te aztán tényleg utálhatod ezt a perryt, hogy rendesen bele és utána rúgsz.
Bár, kétségtelen vannak áthallások finoman fogalmazva a hozzászólásaiban.
Guszti2004 2010 márc. 17. - 22:47:51
"nem csupán a trükkök specialistája volt"
ezt érdemes beírni a keresõbe és ott található a kritika amibõl össze vannak dobálva a mondatok.
Persze lehet, hogy Te vagy Pápai Zsolt, viszont a mondatok akkor is más értelemmel lettek összeollózva. Biztos a reggel miatt, meg az ember változik.
perry 2010 márc. 17. - 21:22:31 Előzmény Vágyvillamosa
Bizonyára így van kedves megmondó ember.
perry 2010 márc. 17. - 21:20:09 Előzmény etikett
Nem tudom.
etikett 2010 márc. 17. - 10:56:24 Előzmény perry
Tényleg elég közönséges az adatlapja,miért is nem törlik az ilyet?
Vágyvillamosa 2010 márc. 16. - 16:50:34
Ezek nem ám az õ szavai, hanem különbözõ filkritikákból, filmes szakkönyvekbõl ollózza ki õket "híres" filmkritikusunk (Perry). Ergo nagyon ne essetek seggre tõle, mint azt néhányan teszik. Több helyen is lebuktatja õt a neandervölgyi emberéhez hasonlítható helyesírási szintje, mert még az is feladja neki a leckét, hogy általa gusztustalanul ellopott szavakat helyesen másoljon át.
perry 2008 szept. 10. - 23:39:40
Gzevel zprozva elzentpontzaina zsrudit.
mhunya 2008 szept. 10. - 21:54:40 Előzmény perry
Grétsy.
fekete-fehér Volga? Zmilyenaz?
perry 2008 szept. 10. - 07:54:57
Igazad van, és ezt a tényt adatlapod alpári
szavai is erõsítik kedves Grécsi László.
sarudi 2008 szept. 10. - 07:42:29 Előzmény perry
"Erõsítve ezt a film fekete- fehér volta is."
Ez milyen nyelven van? Mûvészkedünk?
Talán, ha azt vesszük figyelembe, hogy e sorok írója arra gondolt, hogy a képi hatásokat erõsíti az, hogy a film fekete-fehér, akkor jusson eszünkbe, hogy ez az alkotás eleve ebben a képvilágban készült, hiszen akkoriban még nem indult meg a tömeges színesfilm-gyártás.
perry 2008 szept. 06. - 08:26:47
Képi világa sokban hasonlít Eizenstein képi világához pl. a híres fürdõszobás jelenete rokona a Patyomkin lépcsõn történtekkel. Nagy vívmánya a nézõnek a szereplõkkel történõ azonosulás megteremtése.
Bocs reggel van .
perry 2008 szept. 06. - 08:20:50
Hitchcock nem csupán a trükkök specialistája volt, hanem a hagyományos elbeszélésmódok és képszervezési eljárások mestere is.
Képi világa sokban hasonlít Eizenstein képi világához pl. a híres fürdõszobás jelenete nézõnek a szereplõkkel történõ azonosulását próbálta elérni, hanem továbbment, és olyan helyzeteket teremtett, amelyekben a nézõ azonosítja magát a szereplõkkel.
A gyilkos egy a nézõ által közkedvelt gondolatkört dolgoz fel a színész és a közönség viszonyát. Ez a világ mindig érdekes és a civilek számára izgalmas világ.
A történetrõl spoiler gyanú nélkül nem igazán lehet írni, így aztán meg sem kísérlem azt.
Hitchcock ez a korai filme is magán viseli a mester kézjegyeit
bár itt a lélektani és a szereplõk egymáshoz való viszonya az ami megadja a thriller lüktetést. Erõsítve ezt a film fekete- fehér volta is.