A második anya

Bakancslistához adom
Que Horas Ela Volta? / The Second Mother
16 éven aluliak számára nem ajánlott brazil vígjáték, 114 perc, 2015

Értékelés:

52 szavazatból
Szerinted?

A keményen dolgozó Val 13 éve él bentlakásos házvezetőnőként egy jómódú Sao Paulo-i család házában. Elégedett életével, de állandó bűntudat kínozza lánya, Jessica miatt, akit annak idején rokonainál hagyott Brazília északi részén. Amikor Jessica váratlanul felbukkan Sao Paulóban, hirtelen felborul a házon belül uralkodó szigorú társadalmi rend. Anna Muylaert brazil rendezőnő nem éles hangú társadalmi kritikát tár elénk, inkább szarkasztikus hangvétellel a szereplők közötti folyton változó, olykor komikus kapcsolatra és Val öntudatra ébredésére koncentrál, amivel ugyan nem kínál semmi újszerűt vagy drámait, de mindezt pontos és finom eszközökkel éri el. Ennek és a főszereplő Regina Casé csodás alakításának tudható be, hogy a film a Berlinale Panorama szekciójában közönségdíjas lett, a Sundance filmfesztiválon pedig a zsűri különdíját kapta.
Bemutató dátuma: 2015. július 9. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
Lanier 2019 okt. 28. - 18:40:27 1/10
dögunalom
6/10
Dr. Classic 2019 aug. 16. - 22:30:39 6/10
Aki ezt a filmet a José Armando féle brazil szappanoperákhoz hasonlítja, az annyira sötét hogy ha elrepül mellett egy varjú azt hiszik vaku villant.
8/10
StJust 2019 febr. 04. - 10:26:43 8/10
Tök másra számítottam, mint ami kikerekedett belőle. Jó film.
5/10
gregga 2019 jan. 08. - 00:51:15 5/10 Előzmény bumbi91
„Que Horas Ela Volta?” = „Mikor tér vissza?” - ezt kérdezi a kislány, miután az anyja rövid látogatás után elhagyja.
tortura 2018 aug. 29. - 14:19:52
Csak egy tanács: aki még nem látta a filmet, az kérem, NE olvassa el az első hozzászóló írását, mert szerintem eléggé tele van SPOILERREL.
Edmond Dantes 2018 aug. 28. - 16:01:21
Brazil vagy más szappanoperákat nem ismerem. Ez a film attól és csak azért érdekes, mert Made in Brasil azaz a couleur locale miatt, bár a kamera alig mozdul ki a felső-középosztálybeli családi házból. Házon belül pedig nem sok újat látunk-hallunk: vagyoni és osztálykülönbségek mindig, mindenhol voltak-lesznek, ott is, mifelénk is. A ház berendezése vagyis a díszlet viszont -a család vagyoni helyzetéhez képest- takarékos.
sexykex 2018 aug. 20. - 12:38:43
Teljesen felesleges tömjénezni ezt a tákolmányt. Az első perctől kezdve brazil szappanoperára hajazott és gyakorlatilag az is volt. Költségvetésben, kivitelezésben, forgatókönyvben, színészi játékban, mindenben.
Persze a szappanoperákból is lehet tanulni. Ha valaki eddig nem tudta volna, most láthatta, hogy az úr nem csak a pokolban, hanem a világ minden részén úr. Azt is, hogy a cselédvilág abszolút nemzetközi jelenség. A születési arisztokrácia helyét mindenütt átveszi a sikeres emberek arisztokráciája, hiszen "akinek nincs semmije, aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér" – gyakorlatilag semmit: csak egy patkány, aki beszennyezi az értékes emberek fürdőmedencéjét.
2/10
Hatton 2018 aug. 19. - 09:35:53 2/10
gyenge színészi játék,rossz szinkron.
Semmi extra.
Xxy92 2018 aug. 11. - 22:01:01
2018. augusztus 12. (vasárnap)
21:25
DUNA Televízió

Örülök,hogy a Duna tévé visszatalált az értékek közvetítéséhez.
10/10
Gollam247 2017 jan. 22. - 14:16:52 10/10
Na végre egy igazán jó kis film!

Csicskáztatni, megfélemlíteni leginkább azokat lehet, akik kellõen ostobák, szolgalelkûek, könnyen manipulálhatóak ehhez, akibe szorult egy kis tehetség, egészséges önbizalom az igen nagy valószínûséggel nem kerül ilyen élethelyzetbe, mint a filmben Val, bár a végén õ is kitör ebbõl.

Illetve az is átjön a filmen, hogy bizony a high society nem igazán örül ezeknek "szegény leány vagy fiú szerencsét próbál azt bejön neki" típusú tündérmeséknek (konkrétan, hogy Jessica-t felveszik az egyetemre), mert akkor nem lesz kit ugráltatni, elnyomni.

És ezt a remek filmet nem szinkronizálják le, érthetetlen.

10/10.
9/10
NADALFAN 2016 júl. 27. - 19:47:04 9/10
Nagyon jó film ,díjazom is a cinemax mûsorpolitikáját ,igazából a mozicsatornáim közül már csak itt találok jó filmeket,mert az hbo az amcsi tömeg trutymókat nyomja. A film kapcsán érdekes felfedezés ,mert nem az elsõ brazil film ahol mintegy az angol grófi idõket idézve ,a cselédség feltámasztását tehát mint az emberi erõ kizsákmányolását fedezhetjük fel. Ez a film is ennek a hátterét boncolgatja,és azért a józan ész csak felülkerekedik. De hogyan-az nézze meg akit ez érdekel-érdemes:)
9/10.
bumbi91 2016 júl. 14. - 19:16:59
Valaki le tudná jól fordítani az eredeti címet? "Que Horas Ela Volta?"
FElepHánt 2015 júl. 27. - 12:43:20
Peti bácsi meséli: "Hét évesen a kertben játszottam. Ötven éves, kunkori bajszos inasunk
feszes vigyázz-ban állt meg mellettem: - A Méltóságos úr kéreti a Fiatalurat! Apám leszólha-
tott volna a tíz méterre levõ verandáról, de magától értetõdõen a szolgáját instruálta: - Já-
nos! - Parancs, Méltóságos úr! - Hívatom a gyereket!" Így volt ez az úri világban, majdhogy-
nem így van ma is Brazíliában. Még a kispolgár kistisztviselõknek is személyzete van, cseléd-
nek lenni életforma, esély a létfenntartásra.
Val, a középkorú, szemüveges asszony húsz éve szolgál az író-menedzser házaspárnál, most
18 éves fiúkat második anyaként, az elsõ helyett neveli. Családtagként kezelik, jól bánnak
vele, a bajok akkor kezdõdnek, amikor hasonló korú lánya átmenetileg hozzá költözik. Mai
fiatalként, az egyetemre készülõ lány nem tudja elfogadni a házirendet. Bizony õ beugrik
az urak medencéjébe, a vendégszobát kéri az anyuka matraca helyett, leül a háziak regge-
lizõ asztalához is. Ráadásul õt felveszik, a fiút pedig nem. A brutáldomina anya végül szeren-
csésen eltávolítja, de a második anya is távozik, végre saját unokáját fogja felnevelni.
Anna Muylaert gondosan kidolgozott forgatókönyvet alkotott a köznapi témából, rendezé-
sét kifinomult pontosság, akkurátus szituáció-formálás, nagyszerû szereplõ-gárda jellemzi.
A konfliktus kialakulása és a megoldás is lassúléptû, könnyed kézzel komolyan realizált.
A jellegzetes, kiválóan játszó karakterek közül is kiemelkedik a címszerepben Regina Casé.
Félelmetes mimika, a helyzetek ösztönös felismerése, a primer egyszerûség imponáló bája.
Grimaszol, maga elé mered, úgy néz az emberre, hogy csak rá lehet figyelni. Játszik, vagy
ilyen? Teljesen mindegy! Zseniális figura, elképesztõ színész. Egyedül miatta meg kell nézni
a filmet, de ha a hazai állapotokra gondolunk, tanulság is akad, hiszen szépen alakul nálunk
is az urak és szolgák, a millió cseléd országa.
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu