Columbo: Gyilkosság receptre

Bakancslistához adom
Columbo: Prescription: Murder
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai krimi, 99 perc, 1968

Értékelés:

39 szavazatból
Szerinted?

A pszichiáter Dr. Ray Flemming és felesége Carol tizedik házassági évfordulójuk alkalmából partit rendeznek barátaiknak. Nem sokkal később egy telefonhívás elszólítja Roy Fleminget, aki azt állítja, hogy egy betegéhez kell sürgősen elmennie. A férfi azonban szertőjéhez, Susan Hudsonhoz megy, akivel már elhatározták, hogy megszabadulnak Caroltól. A gyilkosságra egy igen ravasz és szinte majdnem tökéletes tervet eszelnek ki, amit végre is hajtanak. Nem sokkal később azonban Roy Columbo hadnaggyal találja magát szembe, aki - úgy tűnik - talált hibát a pszichiáter és szeretője tettében. Roy Fleming azonban felveszi a versenyt találékonyságban a nyomozóval, s ez igen nehéz helyzetbe hozza Columbot.

Stáblista:

Szereplők

Columbo
Dr. Ray Flemming
Carol Flemming
Burt Gordon

Hozzászólások

Szerinted?
9/10
danek87 2022 jún. 04. - 17:08:04 9/10
A Columbo sorozat első epizódja, aminek címében (Prescription Murder/Gyilkosság receptre) nem is jelenik meg a hadnagy neve,mivel egy egyszeri krimi filmnek készült,viszont a film sikere előrevetítette a sorozat későbbi megalkotását.Ez a Pilot az alapokban hasonló ugyanakkor mégis sokban más mint a sorozat epizódjai.Columbo karaktere még kiforratlan.Itt egy jól fésült,csavaros észjárású de kevésbé teszetosza és slampos hadnagy mint a későbbi részekben.Ballonkabát és feleség említése már van,ugyanakkor kutya és kocsi még nincs.A gyilkos személyében Gene Barry egy pszichológust alakít,aki az egyik legkarizmatikusabb és legintelligensebb Columbo-s gyilkos.Megfontolt ,higgadt...a hadnagynak nehéz megszorongatnia. A jelenet amiben a gyilkos a pszichológusi rendelőjében italozgatás közben kielemzi a hadnagy taktikáját (tetteti a butát közben nagyon is intelligens és ravasz)az egész sorozat koncepciójára ráhúzható.A lebuktatás se csak egyedül Columbo-n múlott.Nem is csoda hát ,hogy egy ilyen erős pilot útjára indította a sorozatot.A későbbi részek között nálam mindössze egy rész tudta túlszárnyalni a színvonalát.8,5/10
Helena25 2021 okt. 11. - 15:38:54
A végén felesleges volt szerintem a másik nő, aki a vízbefullt alakította, játszhatta volna a cinkostársa is, végül is színésznő. Így is becsaphatták volna a férfit, hirtelen felpattan a hordágyról, milyen lett volna már. Egyébként a színésznő háza valami mesés helyen lehetett, micsoda kilátás volt a nappaliból, nem semmi. Valahol Beverly Hillsben lehetett, a hegyekben, gyönyörű.
Olsvay Endre 2021 aug. 12. - 10:10:19 Előzmény nikato
Gabestónak igaza vanI A 2. magyar szinkron (mert volt egy első, amivel 1972-ben adták a tévében, s ahol még Garas Dezső P. Falk hangja!!) során következetesen Dave, ill. Susan és Claire hangzik el. (Magam tegnap láttam, míg az eredeti szinkronnal nem volt részem benne, pedig érdekes lehet)!
8/10
nikato 2020 máj. 27. - 11:42:57 8/10
SPOILER: Tényleg Joan volt a gyenge láncszem, nagyon egy bugyuta valaki volt. Ráadásul, ha figyelik a lakását, lehallgathatják a telefonját is. SPOILER VÉGE Ebben a részben Peter Falk hasonlított a fiatal Michael Landonra.
8/10
nikato 2020 máj. 27. - 11:37:44 8/10 Előzmény Gabesto
Ezt, honnan veszed? Jól mondják a neveket.

Gene Barry - Dr. Ray Flemming
Katherine Justice- Joan Hudson
William Windom- Burt Gordon
Nina Foch Nina Foch- Carol Flemming
10/10
olahmiki1959 2019 okt. 02. - 19:27:11 10/10
Ez volt a legelső Columbo film, amit Magyarországon a televízióban vetítettek.
Én ezt a filmet annak idején, a 70-es évek legelején láttam - nem tudom, a mostani nézők közül hányan mondhatják ezt el... - amikor még híre-hamva sem volt színes adásnak, minden fekete-fehérben ment.
Már akkor is nagyon tetszett a film, Columbo figurája pedig - talán a fekete-fehér adás miatt - valahogy úgy tűnt, mintha egy latin-amerikai színész játszotta volna a felügyelőt.
Ez nagyon érdekes, a mai napig igazából nem tudom, miért volt ez a benyomásunk. Talán a göndör fekete haja miatt, vagy az arcvonásai miatt...
De már akkor is borzasztóan szimpatikus volt, és ez az évek alatt csak fokozódott...:)
Caffe 2015 aug. 07. - 12:52:08
Milyen fiatal volt itt Peter Falk.
Elég gyengécske rész volt, inkább pszichológiai csatát, mint bravuros nyomozást láttunk. A gyilkos csak félig analizálta jól Columbot, amennyiben felismerte, hogy C. bravurosan okos, csak alakitja a hülyét, de hogy rosszulöltözöttségét, kinézetét kompenzálná, már nem igazán igaz szerintem. Saját módszerével csalta csapdába Columbo, õ is felületesen, sztereotipiában gondolkozva vette tudomásul a szeretõje öngyilkosságát, ahelyett, hogy megnézte volna, ki a halott.
Gabesto 2015 jún. 11. - 20:50:52
Érdekes, hogy a szinkronban mások a keresztnevek, mint eredetileg:
A gyilkost Dave-nek hívják Ray helyett, a bûntársát Susan-nak Joan helyett, illetve az áldozatot Claire-nek Carol helyett. Na ennek vajon mi lehetett az oka?
proskit 2015 máj. 01. - 23:05:41
A fõcím (zene és képsor) olyan, mint egy 60-as évekbeli James Bond filmben.
-greghouse- 2015 jan. 26. - 22:05:00
Olvasom, Columbo szerepét eredetileg Bing Crosbynak ajánlották fel....nem fogadta el, mert a forgatás ütközött a golf meccseivel. Isten áldja a golfmeccseket, de jó, hogy nem fogadta el!!!!
(Bár akkor ez még nem is "pilot" volt, szó sem volt sorozatról, sorozatra váltva változnak a színészek gyakran).
proskit 2014 okt. 23. - 18:25:42
Azt mondja a csajom:
az, hogy ebbõl a hadnagyból végül az a hadnagy lett, az a Darwin-i evoluciós elmélet valódiságát vonja kétségbe.
(Nem értek vele egyet, de merek én vitatkozni?...)
proskit 2014 okt. 23. - 18:16:20
Ez a rész minden kiforratlanságával együtt is zseniális. Az a legszebb, hogy errõl a tõrõl akár még egy macsó irányba is el lehetett volna vinni a figurát. De aztán a macsón felül kerekedett a joviális, topis, görnyedt hátú, tutyimutyi handnagy, a többi pedig történelem.
-greghouse- 2014 júl. 17. - 23:28:12
Mindjárt megüt a guta, 10 perc után "elszállt" a csatorna, nem látom (még sosem láttam) az abszolút elsõ Columbot (ami eredetileg színdarab volt). Itt sincs keresztneve (majd a 3. részben villantja fel az igazolványát, amin kikockázva látható a Frank név-aláírás, sem elõtte, sem utána)... Ez a méreg... :-(
(Az 1. évad 3. epizódjában:
ad mala 2014 máj. 21. - 12:12:12 Előzmény csabaga
"Senki, nem kövez meg senkit, amíg azt nem mondja Jehova":D.

Hát igen, ez jobban beillik a megszokott kemény zsaruszerepek és krimik sorába, de végül is pont azért lett egyedi és ettõl olyan népszerû, hogy õ olyan kis "ari":).
csabaga 2014 máj. 20. - 16:47:23
Kövezzenek meg,de nekem ez a Columbo jobban tetszett,mint a késõbbiek.:)

Se a kocsi,se a kutya nem hiányzik és az sem baj,ha keményebben odateszi magát.Késõbb már túlzottan is jól játszotta a "hülyét" és gyakran valóban kétbalkezes volt.
ad mala 2014 máj. 19. - 22:40:59
Avagy szebb fordításban az elsõ rész címe: "Ahogy a könyvben meg van írva"
ad mala 2014 máj. 19. - 22:37:24 Előzmény csabaga
Így van, a Váltságdíj egy halottért az elsõ évad nulladik epizódja (avagy pilot) és aztán az elsõ rész a Gyilkosság könyv szerint személyesen Spielberg papától.
http://www.imdb.com/title/tt0066933/?ref_=nm_flmg_act_91
http://www.imdb.com/title/tt0066932/?ref_=tt_ep_nx

És igen, kell pár rész amíg magára talál a figura. Itt még nem olyan a személyisége sem, a kocsi is késõbb jön, a kutya meg pláne.
csabaga 2014 ápr. 12. - 15:43:59
Ez voltaképpen nem pilot,hanem egy tévéfilm.

Az igazi pilot három év múlva jött,mikor a sorozat elindítása mellett döntöttek.Váltságdíj egy halottért címmel.
proskit 2014 ápr. 12. - 00:49:21
Ez a leges-legelsõ pilot epizód. Columbo figurája még kiforratlan. Hiányoznak a jellgezetes szórakozott gesztusok. A ballonkabát ugyan meg van már, de kedvenc hadnagyunk az idõ többségében még csak egy szürke öltönyben szerepel. Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a Peugeot sem tûnik fel a filmben. Columbo szokatlanul erõszakos a gyanusítottal, különösképpen a bûntárs leányzóval.
Attila G. 2014 jan. 07. - 02:23:05
Mielõtt még valaki belekötne, szeretnék kicsit helyesbíteni. Ugyanis kicsit összezavarodtam, de azóta utánanéztem a dolgoknak.

Szóval az a meghatározásom, hogy "egy korábbi rész" nem állja meg a helyét; mert ha minden igaz, ez a legelsõ.
Szóval úgy helyesbítenék, hogy egy másik korai rész...

- S most ez a 2 sorom a korábban említett jellegtelen részletekkel, elvarratlan szálakkal kapcsolatos.
Összes hozzászólás