Ez csak a világ vége

Bakancslistához adom
Juste la fin du monde / It's Only the End of the World
16 éven aluliak számára nem ajánlott kanadai-francia dráma, 97 perc, 2016

Értékelés:

57 szavazatból
Szerinted?

Tizenkét év távollét után az író, Louis visszatér szülővárosába, hogy elmondja családjának: haldoklik. Hamarosan felszínre törnek az elfojtott indulatok, és kibukik a sok év alatt felhalmozódott keserűség. Hiába próbálnak meg empátiával közelíteni egymás felé, az egymásra figyelni már képtelen családtagok csak saját sérelmeiket és magányukat képesek előtérbe helyezni, ami még több konfliktust és fájdalmat szül.
Bemutató dátuma: 2017. január 19. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
FilmExpert máj. 21. 13:48:08 Előzmény Xxy92
Nézd, a kereskedelmi tv-ket fölösleges ekézni ez ügyben. Ők az "amíg lószar van, veréb is van" elv szerint készítik a műsoraikat és adják adásba a számukra legkedvezőbb műsorsávban, vagyis a nézettség a minden, az emberek zöme meg síkidióta, ez az origo náluk.
Ugyanakkor a közszolgálatin lehetne picit több "magasművészet" is, ennek talán lehetne első lépése ma este a Jules és Jim Truffaut-tól, vagy akár ez a film is.
Amen.
10/10
offtopic
Xxy92 máj. 21. 13:19:17 10/10
Május 23. - Vasárnap
00:30 m2 / Petőfi TV

Sokat elárul a magyar televíziózásról, hogy egy ilyen színvonalú filmre csak ekkor jut idő. Mindeközben pedig havi rendszerességgel ismétlik a semmitmondó szuperhősös akciófilmeket és a hasonlóan megkérdőjelezhető létjogosultságú, nyálban úszó romantikus vígjátékokat. Filmeket, melyeknek semmi köze a valódi élethez. A birka nép képzelt világokba menekül, ahol kiélheti elfojtott agresszióját, vagy épp átélheti a soha meg nem valósuló szociális boldogságot. Mindehhez hozzájárulnak még a tökéletes testű emberekkel teli, forgatókönyvszerű érzelmi viharokkal tűzdelt sportreality-k, valamint az átlagemberek pénztárcájából soha el nem készíthető ételek díszletei mögé rejtett, valójában viszont csak mások megalázására kihegyezett gasztroreality-k. Aztán ott vannak még a valósággal köszönőviszonyban sem lévő politikai-gazdasági híreket szajkózó hírműsorok, ahol gyengébb történésű napokon tíz perces riport készül arról, hogy májusban zivatarok vannak, vagy épp arról, hogy utódot ellett a budapesti állatkert egy tevéje. Az olyan filmeknek, mint ez, viszont nem jut hely. Miért? Mert görbe tükröt mutatnak az ember elé, és a modern világban már nincs helye olyan gondolatoknak, mint csalódás, magány vagy fájdalom. Mert ma minden és mindenki boldog, szuper és tökéletes. Ami/aki nem ilyen, annak nincs létjogosultsága: a szőnyeg alá söprik az újságok, a politikusok, a tévécsatornák, a munkatársak, a családtagok. Ez a film más: ez a film maga az élet. Fájdalmas, gonosz és csalárd. De legalább valódi.
Edmond Dantes 2020 júl. 24. - 09:52:37
Végig az volt az érzésem, hogy színpadon talán (talán!) ütősebb lenne. Utána olvastam, hogy eredetileg színdarab. Vannak jól megfilmesíthető színdarabok, ez nekem nem jött be. Az egykori "új hullámra" emlékeztető világa, sehonnan sehová nem vezető történet, végeérhetetlen és gyakran értelmetlen dialógusok, hóóósszúúú semmibe nézések filmje ez. A kínos eseménytelenséget időről-időre a báty (V. Cassel) mérsékelten méltányolható dühkitörései, egy kb 70-es IQ-jú kisiparos kisebbrendűségi érzésének folytonos felszínre törései próbálják ellensúlyozni, csekély sikerrel. A film címe így jobb lenne: "Ezért ugyan kár volt hazajönni!" Cotillard a számára szokatlan szerepben is kiemelkedő.
5/10
offtopic
Blasius Biagio 2020 márc. 10. - 03:30:20 5/10
Ebben a filmben hol van internet? Azt írtad: "netre menekül".
5/10
Blasius Biagio 2020 márc. 08. - 03:57:54 5/10
Az M2 csatornán tekintettem meg magyar szinkronnal. Erősen kezdődik a zenés intróval, majd leül, helyenként rövid ideig úgy gondolom ripacskodásba megy át (pl. egy kacaj, ami már messze sok ott). Néhol a veszekedős dialógusok már-már szappanoperába akarnak átcsapni, talán még éppen nem történik meg. A zenés betétek viszont megmentik és továbbviszik az egészet. Így nem hagytam ott. A második felétől jobb lett úgy éreztem, a készítők az eleinte vontatott, majd egyre gyorsuló ritmussal is ki akarták vélhetően fejezni azt, ami az alaptörténet. Az elején ez talán túl lassúvá és helyenként üressé teszi.

A történet nem annyira életszerű, 22 évesen megszakítja a kapcsolatot szüleivel, testvéreivel, de az egyébként nagyjából egy címen élő családtagjainak egyenként és gyakran küldözget képeslapokat, amiket mindenki külön-külön gyűjt magának titokban. Általában kevéssé elridegült kapcsolatok esetén sem szoktak lapokat küldözgetni. Ill. véleményem szerint a főszereplő jelleme sem tökéletes -erre vannak utalások a filmben-, csupán őt és a tragédiáját közelebbről látjuk.
Én először fel akartam állni és otthagyni az egészet, mondván, micsoda narkós, antiszociális, helyenként már-már aszociális alkotás ez.


Viszont a második felében vannak olyan részek, ahol annyira jó a felvétel, a vágás és a zene együtt, hogy szavak nélkül érzi az ember azt, amit a szereplők nem mondanak ki.
Azt gondolom, ugyan nem nagy film, de meg lehet még egyszer nézni -öt csillag-, lehet róla beszélgetni is és pont ezért néztem végig.
Tomi9046 2020 márc. 08. - 02:41:25

De miért kell így véget érnie a filmnek, hogy nem derül ki a lényeg? Nem mondja el a családnak.
Plusz ezek szerint Antoine tudta? Mivel így viselkedett a végén.


Gollam24 2020 febr. 24. - 11:04:02 Előzmény Jerryka Bond
Általában, ha valaki nem beszél valamelyik családtagjával X egynéhány éve/évig, akkor annak elég jelentős oka lehet (pl. nem tud szót érteni velük, nincs bennük kellő empátia, kőbuták stb.), erre próbált rávilágítani a rendező.
Jerryka Bond 2020 febr. 22. - 21:57:58
Bármilyen furcsa, a valóság pont ilyen, az utőlső pillanatig nem akarják hallani még a rokonok sem a kényelmetlen igazságokat, és arra a személyre se kiváncsiak, aki nem volt rájuk kiváncsi, mikor a rossz útra tért. Miért is sajnálná bárki azt, aki azt hitte magánügy amit tesz, az ő teste, az ő élete.....
6/10
pihes 2020 febr. 02. - 10:08:56 6/10
Kínos pillanatok követik egymást, nem egy családi "idill".
Érdekes ezt így látni, de átélni még rosszabb.
Nem túl kellemes élmény a film, de megteszi a hatását!

6/10
7/10
dandelion83 2019 okt. 06. - 15:36:00 7/10
Megosztó film. Még én magam sem tudom egyértelműen azt mondani, hogy zseniális-e vagy inkább csak elénk tettek valami mély, erős érzelmi hatású filmet, amelyből pont a lényeg maradt ki. Tetszett, de nem vagyok maradéktalanul elégedett még a szuper szereplőgárda miatt sem.
8/10
feketekave 2019 okt. 03. - 21:13:23 8/10
Úgy örülök, hogy ennyi ember meglátta ebben a filmben azt a kis csodát, amit elénk tett.
Vincent Cassel és Nathalie Baye egyszerűen varázsolnak. A főszereplő fiú nem kapott nagy hangsúlyt, de a többiek zseniálisak.
1/10
funfun 2019 jún. 23. - 11:29:43 1/10
Egyáltalán nem fogott meg a film. Megnézés után olvastam csak kritikákat, melyből kiderült, a rendező tudatos szándéka lehetett az előmagyarázat nélküli ábrázolása a pár órának, ám így semmi nem érthető számomra, motivációk, viselkedések stb. A szereplők is csak erősen felskiccelt karikatúrák. Nem, nem az anya erősen sminkelt arcára gondolok, hanem a bárgyún mosolygó sógornőre, a befelé néző, kifelé félmosolygó főhősre, a szinte mindig háttal álló bátyra. A főhőst pont nem érdekelte a családja, de most mindenképpen el akarja mondani, hogy meg fog halni, de aztán mégsem mondja el.

Természetesen a filmből nem maradt el a haldoklásukat titkoló betegek kötelező hányása, hogy a néző lássa, tényleg nagy a baj.

Szerintem a vízbe markolás tipikus esete.

Talán az is elvonta a figyelmem attól, hogy megértsem, mit is akart mondani a rendező, hogy a mellettem ketten is folyamatosan a mobiljukat nézegették, pötyögtek rajta. - Nem, ezt poénnak szántam, csak jelezni akartam, nem voltam egyedül, akit nem kötött le a film.

1 pont, hiába többszörös díjnyertes film.
10/10
Xxy92 2017 júl. 02. - 22:50:07 10/10
Meglehetõsen fiatal kora ellenére, a nézõ lelkére végzetesen ráülõ filmet hozott össze a rendezõ. Egyáltalán nem javaslom gyenge lelkiállapotban lévõknek, depressziósoknak, pánikbetegeknek. Ettõl függetlenül nekem elképesztõen tetszett (már ha lehet ezt a szót használni egy ilyen filmre), és gazdagabban léptem ki a moziterembõl, mint mikor bementem. (Ezúton is köszönet a Cinema City-nek, hogy ha csak két hétig is, de legalább egy ilyen értékes filmet is mûsorra tûzött!)

10/9
10/10
aser10 2017 jún. 06. - 13:10:49 10/10
Nálam ez a film 10/10 (leszámítva egy-két apró hibát). A lényeg itt is az, ami a Mommy-ban: a kommunikációképtelenség (és nemcsak verbálisan, hanem minden szinten), csak ennél kibõvül a képlet, az anya-gyerek viszonyt már a tágabb család váltja fel egy ötfõs kamara-darabbá válva. Ugyanaz a frusztráció, elfojtás, szeretet ambivalencia és düh a lelkekben és a fejekben, persze mindenki áldozat és bûnös is egyben ebben az érzelmi zûrzavarban. A Louis-t megformáló színész nagy érzékenységgel játszik, minden az arcára van írva. Gazdagabbak lettünk egy újabb dolan-i varázslattal. Köszönjük neki.
10/10
Gollam247 2017 márc. 29. - 13:40:53 10/10
Vannak olyan emberek, akikkel korlátolt, beszûkült, primtív gondolkodásuk miatt vagy az összeférhetetlen, kooperációra képtelen viselkedésük miatt nem lehet és talán nem is érdemes emberi kapcsolatokat kialakítani vagy ápolni, .......szomorú, amikor a saját családunkban vannak ilyen emberek, mint a film fõszereplõjének a családjában is.
Nem véletlen, hogy a srác 12 éve nem látta családtagjait.
10/10.

Mondjuk a Dragostea din Tei-t igazán kihagyhatta volna belõle Xavier Dolan, de a Moby még mindig király zene.
10/10
4427-28 2017 márc. 27. - 22:04:12 10/10 Előzmény aser10
Igen, elképesztõen nagy film! És mily' meglepõ, a családi konfliktusok a távoli országban sem nagyon különböznek a hazaitól.
Remek forgatókönyv, ragyogó színészek (igazi sztárparádé!), szép képek, baromi jó zenék!
Gajho Dhar 2017 márc. 23. - 20:53:26
Szerintem jó film. Nem mindennel értek egyet, nem mindent így csinálnék, és ennek ellenére azt kell hogy mondjam, hogy tetszik.
10/10
aser10 2017 febr. 22. - 15:10:16 10/10
Nálam ez a film 10/10 (leszámítva egy-két apró hibát). A lényeg itt is az, ami a Mommy-ban: a kommunikációképtelenség (és nemcsak verbálisan, hanem minden szinten), csak ennél kibõvül a képlet, az anya-gyerek viszonyt már a tágabb család váltja fel egy ötfõs kamara-darabbá válva. Ugyanaz a frusztráció, elfojtás, szeretet ambivalencia és düh a lelkekben és a fejekben, persze mindenki áldozat és bûnös is egyben ebben az érzelmi zûrzavarban. A Louis-t megformáló színész nagy érzékenységgel játszik, minden az arcára van írva. Gazdagabbak lettünk egy újabb dolan-i varázslattal. Köszönjük neki.
1/10
kadimre 2017 febr. 20. - 23:54:17 1/10
Ez egy tipikus fesztival film - vagyis, vontatott, unalmas, hosszu, es szenvelgo. A szereplok dialogusai szinte teljesen semmitmondoak, semmi erdemlegeset nem mondanak egymasnak, helyette hosszu perceking neznek szomoruan a kozeptavolba, vagy teljesen ertelmetlenul es oktalanul uvoltoznek egymassal. Persze, ertjuk, a csaladokban evek alatt felgyulemlet frusztracio es fajdalom neha igy is kifejezesre jut - de csak igy? A felvetelek szinte kizarolag sotet, elmosodott kepekbol, vagy szuper close-up arcokbol allnak. Majdnem elejetol vegig az volt a benyomasom hogy egy felszines, hatasvadasz, muveszieskedo de alapjaban ures es unalmas filmet nezek. Oszinten szolva, ez meglehetosen irritalt. Ebben a mufajban az Ernellaek Tamaseknal tobb klasszissal jobb. Ha ez a film Cannes-ban nagydijat nyerhet, akkor valami nagyon nincs rendben a modern filmmuveszettel... vagy csak a filmkritikusokkal?
2/10
szjuci65 2017 febr. 18. - 22:11:59 2/10
Elfojtós család, ezt bemutatandó semmitmondó \"párbeszédek\", titokban szívott cigaretták, hosszú, sokat sejtetõ, de sehová sem vezetõ nézések. A lelki nyomor, mint téma és a jó operatõri munka nem volt elég egy jó filmhez, még egy közepeshez sem.
Összes hozzászólás
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu