>
Film

Julianus barát

magyar-olasz történelmi film, 76 perc, 1991 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

Értékelés:

37 szavazatból
Szerinted?

Az 1200-as évek eleje. A gyermek Györkit végzetesen vonzzák az ősi legendák, mesék, ezért jár el - apja tilalma ellenére - Majs apóhoz, a sámánhoz. Perbált atya felismeri a gyerekben a nagyra hivatottságot, a kolostorba fogadja, taníttatja. Györk érdeklődése a legendák után a régi kódexekbe írott történelem felé fordul. Egyre inkább izgatja őt az őshazában, Magna Hungaricaban maradt magyarok sorsa, a velük való kapcsolat felvételének lehetősége. Pappá szentelik, amikor is Julianus nevet kapja.

Egyéb epizódok:

Stáblista:

Szereplők

Julianus barát
Gerhardus
Desiderius
Ugrin érsek
Fra Domenico
Fra Domenico magyar hangja
Pelbárt atya
Györk apja
magyar asszony
magyar férfi
Francesco d'Assissi
II. Endre
II. Endre magyar hangja

Vélemény:

szavazat: 2/10 2013 aug. 20. - 14:14:50
2013 aug. 20. - 14:14:50

Most látom, hogy a Dunán is Koltay film megy!!! Hát ez már igazán nevetséges!

szavazat: 2/10 2013 aug. 20. - 14:10:06
2013 aug. 20. - 14:10:06

Teljesen egyetértek az elõttem szólókkal.
Ez a film volt az a "momentum", amikor végképp kiderült, hogy Koltay egyszerûen dilettáns. És ezen mit sem változtat az, hogy nemzeti érzelmû. Szomorú, hogy ma két filmjét is láthatnánk a közszolgálati tévéken (ha mazochisták lennénk). Minden Koltayba öntött pénz kidobott pénz, és nem szolgál mást, mint nemzeti értékek lejáratását. Nem igaz, hogy tucatjával nem volnának nála sokkal jobbak!

2013 aug. 20. - 00:27:04
2013 aug. 20. - 00:27:04

... és micsoda pénzekbõl készülhetett, és hány tehetséges rendezõ elõl vette el a lehetõséget!

szavazat: 1/10 2013 aug. 19. - 19:56:26
2013 aug. 19. - 19:56:26

Ez pontosan igy van,tipikus Koltay fércmû.

2013 aug. 13. - 09:59:45
2013 aug. 13. - 09:59:45

Juliska szereti a popószexet: Juli ánuszbarát.Bocsi,de mióta hallottam ezt a viccet,mindig felröhögök ezen a címen.Lehet,hogy ezért lett e "mû" címe mára csak Julianus?

szavazat: 1/10 2013 márc. 30. - 20:29:30
2013 márc. 30. - 20:29:30

Rettenetes gagyi, mint minden Koltay-férc.

szavazat: 4/10 2013 márc. 30. - 09:48:05
2013 márc. 30. - 09:48:05

Francba! Véletlenül 4-est nyomtam. Hogy törne le a kezem...

szavazat: 4/10 2013 márc. 30. - 09:44:46
2013 márc. 30. - 09:44:46

Koltay Gábor nem egyszerûen tehetségtelen, hanem a dilettantizmus megtestesítõje. Sorscsapás a nemzetre, amit filmkészítés címén mûvel. Akadnak olyan (szél)jobber figurák, akiknek megvetem a politikai nézeteit, de kénytelen vagyok elismerni, hogy mûvészileg magas szintet képviselnek. Koltay a legkevésbé sem tartozik közéjük. A bennem lévõ mérhetetlen jóindulatnak köszönhetõen adok 2/10-et. (Már meg is bántam...)

2012 jún. 29. - 20:54:55
2012 jún. 29. - 20:54:55

Nem néztem utána, igazad van.

2012 jún. 29. - 15:32:07
2012 jún. 29. - 15:32:07

"Micsoda különbség van az õ filmjei, meg mondjuk a 70-es évek történelmi regényeket feldolgozó rendezõk filmjei között!"
Szerintem itt van egy aprócska tévedés. Nem igazán lényeges, de mégse maradjon benne a köztudatban.
A magyar történelmi regényeket feldolgozó filmek, - ahogy én emlékszem - gyakorlatilag mindegyike a 60-as években készült.
Az aranyember, az Egy magyar nábob, a Kárpáthy Zoltán, A kõszívû ember fiai, Az egri csillagok mind-mind a 60-as évek elején-közepén készültek. Még A tizedes, meg a többiek, vagy az Örkény-féle Tóték-ból készült Isten hozta, õrnagy úr is, - amelyeket kis jóindulattal szintén történelmi regényfeldolgozásoknak tekinthetünk, - a 60-as évek végének a filmjei.
A magyar filmgyártás nagy adóssága, hogy több mint negyven éve nem készültek történelmi regényeket feldolgozó filmek, a Honfoglalás még egy tv film szintjét is csak nagy jóindulattal üti meg, A hídember pedig nagyszabású ugyan, de súlytalan, nem maradandó, felejthetõ, nagyon hullámzó színvonalú alkotás.
A Sorstalanságban talán benne volt egy igazi "nagy" film lehetõsége, de a rosszul kiválasztott fõszereplõ fiú színészi képességeinek teljes hiánya, a szétesõ dramaturgia, a helyenként csikorgó párbeszédek, drámaiság és feszültség helyett életszerûtlen szituációk, a koncentrációs tábor iszonyatának erõtlen bemutatása, a film szellemiségéhez abszolút oda nem illõ, geil zene, és a film végén a katarzis elmaradása mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy azt mondhassuk, ez a film sajnos nagyon nem sikerült.
Úgyhogy jelenleg itt tartunk.
Ha jó történelmi filmfeldolgozást akarunk látni, kénytelenek vagyunk leemelni a polcról Várkonyi Zoltán valamelyik filmklasszikusát. Azok legalább tele vannak zseniális színészekkel, életszerû párbeszédekkel, és úgy vannak fényképezve, mintha egy színes, csodálatos képekkel illusztrált könyv nyílna ki a szemünk elõtt.

2012 jún. 24. - 10:43:31
2012 jún. 24. - 10:43:31

Forgassák újra a Sandokant!

2012 ápr. 01. - 23:25:37
2012 ápr. 01. - 23:25:37

Most eltekintve attól hogy linked rögtön egy zsidozó fejléccel van ellátva ,ismerem Szolzsenyicin véleményét ,amit õ akkor írt ,amikor akommunisták még nem voltak döglött oroszlánok ,tehát nem utólag mint ez a Pro patria nevû utólag bátor kis senkik,és még nem ismerte Orbán rezsimjét sem.Másrészt gondolom hogy Koltay komcsiságára akartál utalni ezzel a linkkel.

2012 ápr. 01. - 20:27:37
2012 ápr. 01. - 20:27:37

Ezt nem is vitattam. Csak úgy fogalmaztál, mintha mégis az õ dala lenne. Bocs, ha félreértettem!

2012 ápr. 01. - 20:24:59
2012 ápr. 01. - 20:24:59 OFFTOPIC

Nem, de jó szám.

2012 ápr. 01. - 20:21:10
2012 ápr. 01. - 20:21:10 OFFTOPIC

De az már nem Szörényié volt.

2012 ápr. 01. - 15:55:27
2012 ápr. 01. - 15:55:27

Már értem hogy miért van szüksége Koltaynak a nyalásra,mert csak ilyen filmeket tud csinálni.

2012 ápr. 01. - 13:16:11
2012 ápr. 01. - 13:16:11 OFFTOPIC

OFF:
Azért is sajnálatos a filmkultúra hanyatlása, mert sokban segít elválasztani a rengeteg vizuális inger közül az igényesebbet a tucattól vagy a junktól, vagy a szándékos hazugságtól.
Persze a junk, fake lehet jó is, én pl. a smittpali-intejúról az elsõ perctõl kezdve láttam, hogy az az áldokumentumfilmek "természetességét" hozza és legalább annyira szórakoztatónak tartottam, mint szánalmasnak és felháborítónak.

2012 ápr. 01. - 13:12:19
2012 ápr. 01. - 13:12:19

Hú, kedves Port! Pelbárt atya, nerm Perbált. Per az a zekútor, az újrafelvétel meg a mutáció! Bár ezt a filmet az se mentené. Koltay a magyar nyálgyáros. Hajrá! Remélem, Smittpali meghurcoltatásairól is forgat majd, meg a boldogtalan Orván Biktorról...

2012 ápr. 01. - 12:48:17
2012 ápr. 01. - 12:48:17 OFFTOPIC

Azért a dal tényleg szép lett, mármint a film zenéje. Maga a film nekem sem tetszett.

Összes hozzászólás
Angyalok és pásztorok
Angyalok és pásztorok

Sebestyén Márta és Andrejszki Judit adventi koncertje

Jegyvásárlás