Mi történne ha...: Hirtelen megöregedne a Nap?

Bakancslistához adom
Aftermath: Betrayed By The Sun
ismeretterjesztő film

Értékelés:

14 szavazatból
Szerinted?

A Nap, hasonlóan az általa éltetett földi élőlényekhez, folyamatosan öregszik, lassan, de biztosan araszolva a végső pusztulás felé. De mi történne, ha ez a csupán geológiai mércével mérhető folyamat hirtelen felgyorsulna, s következményei egyszeriben számunkra is érzékelhetővé válnának? Mi történne a földi élővilággal - s benne az emberrel -, ha a Nap tíz, sőt negyven százalékkal fényesebbé válna? És ha - életciklusa végéhez érve - mindent elnyelő vörös óriássá nőné ki magát?

Hozzászólások

Szerinted?
tombenko 2010 okt. 10. - 22:35:03 Előzmény 7szünyü
De, meg fogja nézni egy részük, és talán, pont az említett látványvilág miatt, valami meg is ragad a tudatában. Utána talán még kérdezni, esetleg érdeklõdni is fog. (Mert nem egy példát tudok is rá mondani.) Tény, hogy lehetne másképpen is csinálni, pl. Öveges professzor módjára, de az a probléma, hogy a mai kor embere már ezt várja el. Sajnos vagy nem sajnos.
2/10
offtopic
7szünyü 2010 okt. 10. - 10:28:32 2/10
(Jut eszembe: a Fészkes fenevadak c. filmben ábrázolt marketingpolitika, csak hogy pontosabban lássátok, mire is gondolok.
http://port.hu/feszkes_fenevadak_fierce_creatures/pls/fi/films.film_page?i_topic_id=2&i_film_id=796&i_city_id=-1&i_county_id=-1
)
2/10
offtopic
7szünyü 2010 okt. 10. - 10:05:07 2/10
(off)
Elnézést, hogy összevonok, de összevonok:

tombenko:
Persze, hogy van ismeretterjesztõ értéke - de jórészt csak azok számára, akik amúgy sem járatlanok a témában. Azok, akiknek fogalmuk sincs a csillaghalálról, valószínûleg meg sem nézik, még ezt se. A tálalásmód az, amit én roppant irritálónak találok, és sajnos tendenciaszerûen zajlik, és sajnos nem csak ezen a csatornán. Vagyis érdekfeszítõ az, ami ember- és élõlénytömegek halálával jár, nagy fény és hangjelenség kíséri, vagy legalább füstöl. Legyen rikító és bombasztikus. Célozza a zsigeri ösztönöket, és ne az intellektust. És persze növelje a nézettséget. Attól tartok, itt e legutóbbi a kulcsmondat, és nem az ismeretterjesztés. Egy közúti balesetnek is van ismeretterjesztõ értéke, mert az emberek összefutnak, és szörnyülködve nézik - aztán minden megy tovább, mintha mi sem történt volna.

Assam:
"Ilyen módon ez a szellemi játék magától is gyakorlati hasznot hoz, *anélkül, hogy külön figyelnünk kéne erre.*"
Megbocsáss, ha kicsit erõsen fogalmazok, de: ez tipikus unatkozó kispolgári álláspont, amely úgy "csodálkozik rá" a világ dolgaira, hogy arra "külön figyelmet kéne" fordítania - vagyis okés, csak ne kelljen gondolkodni, mer az nehéz. Hogy hozna már gyakorlati hasznot az, amire nem kell "külön figyelmet" fordítani? Úgy vélem, éppen ékesen bizonyítottad, hogy ez nem más, mint "cirkusz a népnek".

szingh:
"Hogy hiábavaló lenne gondolkodni, játszani, ábrándozni? Nem hinném."
Én sem. De sajnos pont ez sikkad el ebben a soriban. A "tudomány" elég keveset foglalkozik az efféle "mi-lenne-ha" jellegû dolgokkal. Én még emlékszem, nagyjából miket jósoltak 2000-re az 50-es, 60-as évek futurológusai - okulásul érdemes lenne utána nézni, mi mindent találtak el. Ez ugyanis nagyjából hûen tükrözi, mennyit érnek az efféle mi-lenne-ha gondolatkísérletek. (Ó, és vajon melyik egyetemen tanítanak manapság futurológiát? O_o)
"Kissé felületes," Kissé?! Hajjaj...
"de mint már említettem: gondolatot ébreszt, utánanézésre sarkall." Kikben? Kiket?
El tudom képzelni, hányan rohantak a könyvtárba a film megtekintése után, hogy kimûveljék magukat csillagfejlõdésbõl.

Nem más ez a sori, gyerekek, mint egy szellemi gyorskajálda. Üres szórakoztatás a fogyasztói társadalom alapköveinek, a fogyasztóknak.

(Függetlenül attól, mennyire értek vagy nem értek egyet Michael Moore-ral, bennem az motoszkál e sorozattal kapcsolatban, amit - asszem a Kóla, puska, sültkrumpliban - a félelemrõl és a médiáról mondott.)
tombenko 2010 okt. 10. - 00:44:54 Előzmény 7szünyü
Azért van ismeretterjesztõ értéke. A legtöbben el nem tudják kézelni, mit jelent a csillaghalál.
Amúgy szerinted mivel kellene foglalkozni?
tombenko 2010 okt. 10. - 00:43:31 Előzmény makailaci25
Miért, mivel kellene foglalkozni?
Assam 2010 okt. 09. - 22:29:59
Nem is beszélve arról, hogy az alkalmazott kutatások, a gyakorlati kérdésekre való válaszkeresés (ami egyébként jellegében sokszor nem különbözik az elméleti tudósok munkájától, ugyanúgy eldöntendõ kérdések egymás utáni feltevése) mindig úgy haladt elõre, hogy felhasználta az elméleti, "l'art pour l'art" tudomány eredményeit, amit esetleg csak a "szórakozásból" mûveltek, akik mûvelték. Ilyen módon ez a szellemi játék magától is gyakorlati hasznot hoz, anélkül, hogy külön figyelnünk kéne erre. Szerintem ez nagy szerencse.
8/10
szingh 2010 júl. 24. - 12:36:46 8/10
Ez a film egy gondolatkísérlet, egy játék.
Hogy hiábavaló lenne gondolkodni, játszani, ábrándozni? Nem hinném.
Már csak azért sem, mert ettõl vagyunk emberek.
A filmnek vannak hibái, nem tökéletes; gondolatébresztõnek azonban megteszi.
Nem értek egyet azzal sem, hogy nincs ismeretterjesztõ értéke. Kissé felületes, de mint már említettem: gondolatot ébreszt, utánanézésre sarkall.
Tudományos tény, hogy a Nap, mint minden csillag, öregszik. Élete derekán jár, tehát még nagyon sok van neki hátra. Annyira sok, hogy emberi léptékkel nem is lehet értelmezni, egyszerûen felfoghatatlan. Mai ismereteink alapján feltételezhetõ, hogy ember addigra már nem is lesz, mire a Nap haldokolni kezd.
De hogy ne is gondolkozzunk, ne is ábrándozzunk errõl? Hát nem!
Bebaszna, ha csak gyakorlati értékkel rendelkezõ dolgokkal foglalkoznánk!
Hiszen akkor nem maradnának csak szürke hétköznapok.
Hisz kérdezem én: Mi a gyakorlati értéke az ünnepeknek, a verseknek, a filmeknek, a zenének?
Na ugye!
10/10
mgabbor 2010 júl. 24. - 11:43:02 10/10
Demagógia.....
Szerintem érdekes gondolatksérlet. Tanulságos végiggondolni mi is tartja fent az életet, hogyan mûködik a rendszer, és mennyire sérülékeny.
tiborz007 2010 júl. 04. - 19:38:58
Tényleg értelmetlen
Mi történne, ha a szomszéd kisgyerek hirtelen megöregedne?
Nem fordulhat elõ és kész!
A világegyetem történései nagyjából kiszámíthatóak és nincs "hirtelen"
ibacs 2010 júl. 04. - 19:26:01
Az lényegtelen, leegyszerûsítve olyan mint amikor egy emberrõl is meg tudod mondani, hogy cca. hány éves aszerint, hogy gyerek, kamasz, vagy ráncosodó öregember.
Petterson 2010 júl. 04. - 09:19:03
Hmmm...megöregedne... :D mihez képest? vajon mi számíyt egy napnál fiatalnak és mi öregnek? :D
makailaci25 2010 júl. 04. - 08:28:45
Nem tudom megérteni egyes emberek gondolkodását.Mi szükség van ilyen elképesztõ és gyakorlatiatlan dolgokkal fecsérelni a szellemi energiákat.Mi lenne, ha a nagymamámnak kerekei lennének, nyilván omnibusz lenne.értékesebb gondolatokkal kellene foglalkozni,ami elõrébb viszi a világot.Ezeket a gondokat{gondolatokat} hagyjuk meg azoknak, akiknek majdan akkor kell foglalkozni,amikor már egy-egy ilyen kérdés égetõ közelségbe kerül.
2/10
7szünyü 2010 jún. 28. - 17:08:55 2/10
Nabakker! Még egy veretes darab az NGC katasztrófaturizmuson kigyúrt fillerei közül. Ismeretterjesztõ értéke kb. mint a cirkuszban a csudaállat. Játszunk el a gondolattal: Mi történne, ha cigány gyerekek potyognának az égbõl? Vagy ha hirtelen az összes muskátli 50 méteres húsevõ növénnyé változna? Ha eltûnne a szerda?
2/10 (magára a sorozatra, nem az epizódra).
10/10
zathura 2010 jún. 25. - 21:42:27 10/10
Szerintem ez egy nagyon jó, és tanulságos sorozat. Izgalmas eljátszani a gondolattal hogy"Mi történe ha..."
ghg 2010 jún. 20. - 19:02:24
keminy vagy
xshampster 2010 jún. 20. - 10:11:06 Előzmény ghg
egyen salátát és akkor tovább húzza
ghg 2010 jún. 20. - 08:56:53
Sz*rba lennénk.