Film

Négykezes géppisztolyra

/Mobsters/
amerikai krimi, 104 perc, 1991

Értékelés:

54 szavazatból
Szerinted?

New York, a múlt század első harmadában. A szervezett bűnözés világában generációváltás készülődik. Olyan sikeréhes fiatalok lépnek színre, mint a később legendává váló Lucky Luciano, Bugsy Siegel, Meyer Lansky. Az üzletet előtérbe helyező ifjú titánoknak azonban mindenek előtt még a régi eszközökkel kell megküzdeniük a hagyományos módszerek: vér, fegyver, megfélemlítés révén uralkodó kivénhedett keresztapákkal. A hatalom közelébe jutó ifjoncoknak azonban semmi sem túl drága, hogy felküzdjék magukat a csúcsra...

Stáblista:

Szereplők

Lucky Luciano
Meyer Lansky
Bugsy Siegel
Frank Costello
Don Giuseppe Masseria
Don Salvatore Faranzano
Arnold Rothstein
Tommy Reina

Vélemény:

szavazat: 4/10 2015 okt. 02. - 19:26:25
2015 okt. 02. - 19:26:25 OFFTOPIC
ha arról van szó, hogy bûnözõk ezentúl ritkábban gyilkolják meg egymást, mert egyetértésben munkálkodnak a törvénytisztelõ emberek kizsákmányolásán és terrorizálásán, azt azért kissé cinikus dolog "viszonylagos békének" nevezni...
szavazat: 7/10 2014 márc. 11. - 12:45:34
2014 márc. 11. - 12:45:34
egyszer nézhetõ ,de nincs a top gengszterfilmek közt. a színészek elég gyengék +a rendezés is az.nagyon vontatott/unalmas film kevés akcióval.egy Scorsese vagy DePalma sokkal jobb filmet készített volna a sztoriból.10/7.
2012 jún. 18. - 23:39:04
2012 jún. 18. - 23:39:04
Nekem tetszik a film. A színészek egy része nem hiteles, bár azért nekem megfelelt. A karakterek igencsak egysíkúak. Az alaptörténet nekem tetszik, a cselekményvezetés néhol izgalmas. Mivel megtörtént eseményeket dolgoz fel eme alkotás ezért szerintem nehéz izgalmas és egyben valósághû filmet készíteni. Többen emlegetik a Casino címû filmet, hogy mennyivel jobb. Nekem is jobban tetszik, de attól, hogy izgalmasra sikerült még több helyen igencsak elrugaszkodott a megtörtént és dokumentált eseményektõl. Mivel a Spektrum csatornán láttam egy dokumentumfilmet pontosan errõl a témáról. Engem például ilyen filmeknél kifejezetten zavar, ha ferdítenek a történteken. Ebben a filmben is a fõszereplõ maffiózók pozitív figuraként kerültek bemutatásra, ami számomra azért nem elfogadható, mert eme személyek is irtották a többieket, tehát õk sem voltak jobbak. Aki szereti as gengszteres filmeket szerintem nézze meg, egyszer mindenképpen érdemes, de ne legyenek nagy elvárások.
2011 jan. 30. - 20:06:01
2011 jan. 30. - 20:06:01 OFFTOPIC
Ha valóságra vágyik az ember, akkor dokument filmeket néz, habár ma már abban sem lehet biztos.

A könyvekben sem, sõt semmiben.

Az az egy igaz, hogy tényleg megpróbálják felmagasztalni.

Viszont az is igaz, hgoy létre hozta a bizottságot, és viszonylagos békét teremtett :$
szavazat: 1/10 2011 jan. 30. - 18:58:38
2011 jan. 30. - 18:58:38
Jól összefoglaltad,és ráadásul a fõ bûne a filmnek az hogy nem túl érdekfeszítõ ,mondhatnám elég unalmas.
szavazat: 4/10 2011 jan. 30. - 18:54:30
2011 jan. 30. - 18:54:30
valósághû, drámai történetet írni nem annyira pénz kérdés szerintem... írnék én ingyen is jobbat, csak nem kerülne filmszalagra...
szavazat: 4/10 2011 jan. 30. - 18:50:39
2011 jan. 30. - 18:50:39
Kedvelem a gengszterfilmeket, és a kor történetét is szívesen tanulmányzom. Viszont ez a film kvázi hõst csinál Lucianoból, holott jól tudjuk, hogy semmivel sem volt kevésbbé kegyetlen gyilkos, mint akiket itt is annak ábrázolnak. A végére teljesen felmagasztalják a jóságos, demokratikus, békeszeretõ maffiavezért... ilyen mértékben nem kívánok bûnözõkkel azonosulni.
A történeti esemélyekkel igen lazán bánik a film, a torz koncepciót leszámítva is. Sematikus karaktereket használ, a színészi játékok nem kiemelkedõk (kiváltképp Slater gyenge a szerepre), a történetvezetés pedig bukdácsol, próbál korábbi filmek bevált elemeivel élni, de nem teremt semmilyen magával ragadó, átütõ hangulatot. Az egész kicsit tévéfilm-szagú. Maranzanoból hogy lett Faranzano, azt nem tudom, bár nem is ez zavarna, ha minden más rendben lenne itt. Egyszer nézhetõ, nem túl elgondolkodtató.
2011 jan. 25. - 17:19:41
2011 jan. 25. - 17:19:41 OFFTOPIC
Azért azt láthattuk a filmben, hogy elég szerencsés, azaz Lucky volt :$

Jól össze jöttek neki az üzletek, megúszta a merényleteket.

Továbbra is azt mondom, hogy sem az alkotó gárda, sem a költségvetés nem tette lehetõvé egy olyan kaliberû alkotás létrehozását, mint a keresztapa.

Van, amikor egy jó gárda igen kevés pénzbõl hihetetlen eredményt tud produkálni, pl ponyvaregény. (A 8 millió dolláros költségvetésbõl 5 millió dollárt tett ki a sztárok gázsija)

És ott van a terminátor Salvation, amikor rengeteg pénz áll rendelkezésre, de az alkotó gárda pocsék.

Szerintem a film ár érték arányban jónak mondható.

mr veszett kifejezetten jó. Ami baj, a rövid játék idõ, így nem foglalkoznak sokat a tényleges felemelkedéssel, minden idõszakba csak bele bele kapnak, de igazán mélyen nem mutatják be.

A lényeg továbbra is az, hogy nem fogja elérni az általad példának hozott filmek színvonalát, de attól még jó.
szavazat: 1/10 2011 jan. 25. - 12:13:24
2011 jan. 25. - 12:13:24
Figyelj mán teljesen igazad van,igen ez afilm meg sem közelíti azokat.De mit érdekli anézõt ,hogy mennyi volt aköltségvetés pl?
Neki csak avégeredmény számít ,az meg gyengus.A klisséket felsoroltam:keresztapa motívum,piálgatás ,nõk.stbstb Ettõl még lehetne jó ha eredeti lenne ,de nem az hanem koppintása a már bevált sablonoknak ,miközben az az ember érzése a film közben,hogy mán nincs érdemi cselekmény,legalábbis ami lekkötné a nézõt, csak jönnek mennek és a kétségkívül kíváló A. Qiunn böförészik:).Rothstein figuráját egy másik filmben De Niro mennyivel jobban alakítja pl?
Aztán az sem gyõzött meg igazán ,hogy aszemélyes ambíció hogyan volt elég Luccano csúcsra jutásához?Ha jól rémlik még azt sem tudtuk meg hogy miért volt a ragadványneve Lucky?
2011 jan. 25. - 09:01:42
2011 jan. 25. - 09:01:42 OFFTOPIC
A film költségvetése meg sem közelíti az általad sorolt filmek költségvetését, és mik is azok a klisék. Hogy bosszút áll az apja gyilkosán. Nos igen, ez lehetne klisé, ha éppen nem Charlie Lucky Luciano lenne a fõszereplõ.

Megölik a mentorát, Rothstein-t, nos ez mind megtörtént. 100 % nem ebben a formában, de a film attól még jó.

Nem lehet össze mérni sem egy Casinoval, vagy keresztapával, de sem a rendezõ, sem a forgatókönyv író nem mérhetõ fel azon alkotások készítõihez.

Ez olyan, mint pl a Loki, meg a Real. Idehaza egy nagyon jó csapat a Loki, és büszkék vagyunk rá, és élvezzük a mecseiket, de ha össze akarnánk hasonlítani a Real-al, akkor ....

Persze a Loki költségvetése sokkal kisebb, ezért az elvárásaink is kisebbek.

nem szeretem, amikor valaki egy civic type-R-t egy Lambo-hoz méreget, vagy ha igen, akkor ár-érték arányban tegye!!!!
szavazat: 1/10 2011 jan. 25. - 02:31:47
2011 jan. 25. - 02:31:47
Hát ez afilm nem egy nagy durranás Nagymenõk,Casino stb is sokkal jobb.Többször is leül az egész,csupán klissékbõl áll:Keresztapa,,mulatók piálás,haverkodás.Még az egyik figura Rodstein is elõfordul a Nagymenõkben.Gyenge.
2011 jan. 25. - 01:29:12
2011 jan. 25. - 01:29:12
Na,.. ezek voltak az igaz (szabad) és szép idõk... ;)
2011 jan. 25. - 01:12:29
2011 jan. 25. - 01:12:29
Magasságosszentségesatyaúristen!! :D:D:D:D:D:D

Ha nem vagy biztos abban,hogy mi fog történni veled a mellékhelyiségben, ha nem szereted a meglepetéseket, akkor helyben kérhetsz egy gyors kártya vetést a közeljövõrõl! :D:D
2011 jan. 25. - 01:10:55
2011 jan. 25. - 01:10:55 OFFTOPIC
...és a kedvencem: "boldogságkutató" - mindenki az a maga módján, nemdebár? Csak sokan vannak, akik nem találják meg, csak az ilyen szemfényvesztõk útján... ;-)
2011 jan. 25. - 01:01:39
2011 jan. 25. - 01:01:39 OFFTOPIC
Egy kis adalék: a konkurrencia kiszeltünci szülinapján forgatott, meginterjúvolták a ruhatáros nénit (aki elmondta, hogy ennél azért többen vannak, csak nem mindenki adta be neki a kabátját, mert kicsit még hideg van ;-) és a vécésnénit (az éjszakás takinéni meg biztos nem ért rá...) aki

" a másik tévécsatornán asztro-jós (biztos mellékállásban, fizetéskielégítésként!) ezért arcát kitakartuk" (meg biztos randa is)

( http://rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/110665 - 02:40 )

Értsd: életvezetési tanácsokat AD...

No, komment? ;-)
2011 jan. 25. - 00:15:29
2011 jan. 25. - 00:15:29 OFFTOPIC
Hosszú évek óta van már itthon is létezik "kamu hittérítõ", aki elõtt ugyanúgy "rángatóznak", mint az amerikai kollégáik. A jelszó: Vidám vasárnap! (ATV) :D
Szomorú, de inkább nevetek,mint sírjak ezen... Bár azt vallom, hogy mindenkinek az az igaz hit, amitõl többé/jobbá válik. Épp ezért lehet egy õszinte hitgyülis a szememben sokkal értékesebb, mint pl. egy álszent katolikus.

Mellesleg nem is kell ebbe a vallást belevonni: elég,ha megnézed azt az agymosást,ami megy: talk show-k, valóság show-k, közéleti hírmûsornak kikiáltott bulvár maszlagok, stb. Ha kényszerítenének,hogy nézzem õket, lehet én is elkezdenék rángatózni, tikkelni! :D
2011 jan. 25. - 00:02:17
2011 jan. 25. - 00:02:17
Igen, igen...A hókusz-pókusz mûsorokról nem is beszélve...
A végén már sátánista mûsor is lesz?
De az biztos lesz, ami Amerikában van, mikor rángatóznak egy kamu hittérítõ elõtt..Amilyen röhejessek ezek a dolgok, annyira ijesztõ is ám...
Gondold el az ilyen emberek, akik ezt elhiszik, meg rángatóznak, mire használhatók még fel...!
Mire képesek, ha valaki(és nem is ám komoly eszközökkel, hanem ilyen ócska sz@rral) irányítja Õket...
RÉMISZTÕ....
szavazat: 1/10 2011 jan. 24. - 23:54:31
2011 jan. 24. - 23:54:31
A múltkor láttam egy dokumentumfilmet ,hogy hogyan kötött egyezséget a maffiával az amerikai kormány Lucianoval,lanskyval a második világháború alatt a németek ellen.mert a maffia megmutatta hogy alegnagyobb szállítóhajót New York kikötõjében felgyújtotta és elsüllyedt.Az egyezség után pedig nem történt ilyen eset.Lucky lucianot átszállították egy luxusbörtönbe és aháború után külföldre távozhatott ,onnan irányította az alvilágot.Ennyit anemes kormányokról .
2011 jan. 24. - 23:42:55
2011 jan. 24. - 23:42:55
Csatlakozom az elmondottakhoz! Legtöbbször minõsíthetetlen, amit fõmûsoridõben ezek az adók sugároznak! Az a bizonyos pont az "i"-re pedig az, hogy még a kristálygömbös, tarot kártyás vénasszony is elõbb kerül mûsorra, mint ez a film! Én is hulla leszek reggel, de ezt a filmet én is megnézem.
2011 jan. 24. - 23:32:39
2011 jan. 24. - 23:32:39
Igen, ez amúgy szándékos, hogy a butító dolgokat adják fõmûsor-idõben, ezeket meg ilyenkor.
Mert így a prolit tovább tompítják, de ha valaki azt mondja, hogy ezek az adók csak a trágyát ömlesztik, akkor tudnak mutatni egy százalékos arányt, hogy:
- Kérem mi adunk komolyabb filmeket is, itt van a papíron feketén-fehéren(pl. 25%-ban)...
Igen ám...DE mikor adják..Ezt már a statisztika persze, vagy a grafikon nem mutatja...
Ez amúgy nyugaton is így megy, csak ott több embernek van ideje, meg energiája fent maradni(mert ugye kel mondjuk 9-10h-kor és hazaér 15h-18h..míg az átlag magyar indul! 6:30h-kor és hazaesik 20h-kor pl.)...
De én megnézem..Tegnap is hajnali 4h-ig neteztem, 8h-kor keltem..De van akinek ennyi alvás ugye nem elég.
Nagyon csípem amúgy a gengszter-filmeket...
Összes hozzászólás