Örökség

Bakancslistához adom
magyar-francia filmdráma, 100 perc, 1980

Értékelés:

26 szavazatból
Szerinted?

1936-ban a dúsgazdag, meddő Szilvia "megvásárolja" a szép, intelligens, de szegény Irént, hogy férje, Ákos, a jóképű katonatiszt, aki feleségének köszönheti a karrierjét, ejtse teherbe és a születendő gyermek örökölje a hatalmas vagyont. Szilvia terve azonban meghiúsulni látszik: Ákos és Irén egymásba szeretnek, a férfi elhagyja Szilviát, együtt él Irénnel és még egy gyerekük születik. Szilvia számára 1944-ben következik el a bosszúállás ideje...
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
Dalmát jan. 18. 17:25:56 5/10
A filmben kisebb szerepben feltűnt Szakácsi Sándor is, illetve szöveg nélküli statisztaként Méhes Marietta, akit leginkább az Eszkimó asszony fázik című moziból ismerhetünk. Azt én sem értem, miért kellett Perczel Zitát és Szabó Sándort mással szinkronizáltatni.
Szerintem összességében egy közepes film, amiben az a legzavaróbb, hogy nem jön át a szereplők motivációja. Szilvia például egy olyan önző, rideg nő, hogy egyszerűen felfoghatatlan, miért akar gyereket. Irén esetében sincs rá magyarázat, miért megy bele az alkuba. Leginkább Ragályi Elemér operatőri munkája miatt érdemel figyelmet ez a film, ami a három évvel későbbi Jób lázadása testvér darabja is lehetne, ha több munkát fektetnek bele. Maga Mészáros Márta mondta egy interjúban, hogy két nap alatt írták meg a forgatókönyvet. Ez, sajnos, meg is látszik a végeredményen.
szepipiktor 2018 júl. 05. - 15:14:29 Előzmény Reiner Werner
Szép volt!
"Mészáros Mártának még egy normális filmje nem volt"
Ez a legjobb kritika...
Reiner Werner 2018 febr. 27. - 20:56:28
Egy abszolút hihetetlen történet, minden logikát nélkülözve.A magyar színészek más magyar színészek hangjait kapták.Mészáros Mártának még egy normális filmje nem volt.Jobb lett volna, ha a Szovjetunióban marad, és nem gyártja rengeteg pénzbõl a dögunalom filmjeit.
feketevipera 2009 dec. 17. - 20:11:56
Hûûû, ide még nem írt senki? Szerintem nem ez Mészáros Márta legjobb filmje, de elég jó ahhoz, hogy megnézzük. Az alaphelyzet sem egyszerû (ti. az, hogy egy nõ milyen módon gondoskodik arról, hogy a család ne haljon ki), de a kibontakozó szerelmi háromszög is azért válik pikánssá, mert az egyik nõ meddõ. Közben kapunk egy többé-kevésbé atmoszférateremtõ korrajzot, és a rendezõnõ újra az egyik kedvenc témájával foglalkozhat: az anyaság, a gyermekvállalás nehézségeivel. A színészek játékára nem lehet panasz, nagy nevekkel találkozhatunk a stáblistán. Érdekesség az, hogy ebben a filmben újra láthatjuk Perczel Zitát, aki hosszú kényszerszünet után tért vissza akkoriban a magyar filmmûvészetbe.