Izraelben a homoszexualitás sokáig tabu-téma volt. A Yossi és Jagger nyíltan és szókimondóan tárja elénk két férfi, két katonatiszt szerelmét az izraeli hadseregben valahol az izraeli-libanoni határ közelében levő szolgálati helyükön. Egyikük titokban akarja tartani vonzalmát, a másik ott akarja hagyni a szolgálatot, és társát is erre bíztatja.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
emil999
2017 dec. 26. - 06:58:43
Hol lehet megnézni? Link sehol de azért kivan rakva.
Az izraeli filmhét kereti között láttam a filmet.
Érdekes volt számomra , hogy ebben a vallási alapokra épült országban léteznek a másságra is utaló filmek, illetve milyen drámai
módon képesek az izraeli filmesek ezeket képre alkotni.
Ráadásul nem is ez volt az egyetlen ilyen témájú alkotást.
Einaym Pkuhot / Eyes Wide Open / Tágra nyílt szemek arról az oldalról közelítette meg a témát , mit jelent az ortodoxia és a másság ütközése.
Mindkét film markáns dramaturgiával, következetes rendezõi karakterrel rendelkezik, arról nem is beszélve, olyan kvalitásos színészi alakításokkal ami díszére válna bármelyik európai színjátszási iskolának.
Persze, nem meglepetés hiszen iráni, indai, vagy mondjuk török filmekben is nagyszerû szerepjátszókkal találkozhatunk.
A Yossi és Jagger egyszerre szól a háborúról és az ember viszonyáról, ugyan akkor arról mit jelent egy társadalomban az , hogy ha titkolva kell megélni az identitást, meddig tarthat a szerelem és meddig a társadalmi érvényesülés, lehet-e ez
pozitív végkicsengésû.
A film balladai feszültséggel vezet végig az idilltõl a görög sorstragédia beteljesüléséig.
Szikár képekkel, felesleges sallangok és képi "varázslatok" nélkül.
Innen Kelet-Európa "nyugodt" békéjébõl nehéz elképzelni mit jelenthet a háború napi jelenléte és fenyegetése.
Miképpen alakul az ember élete néhány kilométerrõl a libanoni határtól.
Érdekes amint látjuk az örömteli együttlétet , ezeket a fiatalokat akik a háború fenyegetése mellett is képesek önfeledten tombolni az elektronikus zenére és arra a döbbenetes pillanatra amikor szembesülnek a "háború könyörtelen angyalával".
Kivel azonosulhat a nézõ ha nincs sorsközössége a mássággal?
Melyik életfelfogás követendõ a társadalomba besimulni akaró Yossié vagy a nyíltan önmagát felvállalni akaró Jaggeré?
Nehéz döntés elõtt áll az aki a film megnézése után választ keres erre.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások