Színház

A Sütemények Királynője

előadás, 1 felvonás, 90 perc, 2004.

Értékelés:

33 szavazatból
Szerinted?

Gyermekkor - halljuk - és máris feldereng lelki szemeink előtt egy békés, szeretettel teli mesevilág, bárányfelhőkkel keretezett idilli képe.* Ezúttal hősünk, Kosár Erika kalauzolja el Önöket saját kis világába. Bepillanthatunk hétköznapjaiba, megismerhetjük családját, kis barátait. Kérem, engedjenek a parányi kéz szorító ösztönzésének, és éljék át újra a gyermeklét örömeit, és bizony apró bánatait is. Azért ne féljenek! Jó vége lesz. Mi akkor lennénk a legboldogabbak, ha Önök a nézőtéren felkiáltanának - természetesen, szigorúan csak magukban - "Gyermek vagyok, gyermek lettem újra!"** Mert bizony mindannyiunk lelke mélyén ott szunnyad a tágra nyílt szemű gyermek.

Pintér Béla
Csak 16 éven felülieknek!***

*Akinek más jut eszébe a gyermekkorról, az most hagyja abba az olvasást, de
az előadásra mindenképpen jöjjön el!

**Petőfi Sándor: Szülőföldemen

***Ez nem vicc!

A(z) Pintér Béla és Társulata előadása

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
ihorvath74 2022 jún. 26. - 22:58:13 10/10
Fantasztikus.... 10/10
10/10
Lili Marleen 2020 febr. 28. - 01:46:12 10/10
Három éve már láttam egyszer már, akkor nagyon erősen sokkolt és azt gondoltam a legjobb Pintér Béla darab. Most egy kicsit félve mentem el,mert anno nagyon szíven ütött.Nos a sokk és a "szíven ütés" most is megvolt,ha lehet még jobban mint először.Azóta már jó sok Pintér Bélát láttam de most is csak azt tudom mondani,hogy nekem ez a legjobb darabja .Pintér Béla egyszerűen zseni,mind íróként mind színészként,mind rendezőként.Fantasztikusan jó volt az előadás! Minden színész a maximumot hozta , Enyedi Éva , Friedenthal Zoltán különösen tetszett.Sajnálatos kis magyar valóság, még mindig az. :(
5/10
Shakespeare_07 2019 máj. 06. - 00:59:07 5/10 Előzmény nemm
Igen, nekem is életem egyik legrosszabb színházi élménye volt. Egy másik ilyennek a Katona Portugálját mondanám, amiről a többség szintén szuperlatívuszokban beszélt, és a pontjai is ilyenek a porton. Arra asszem 3-ast adtam.
5/10
Shakespeare_07 2019 máj. 06. - 00:57:00 5/10 Előzmény Edmond Dantes
Mivel meg lettem szólítva... :)
Igen, én 5-öt adtam, de ha nagyon nem tetszett volna (ha még ennyire se), nyugodt szívvel adtam volna rá 2-est vagy 3-ast is. Gondolkoztam is anno rajta, de aztán mielőtt pontoztam volna, felfedeztem néhány erényét is az előadásnak – ezekről írtam is lentebb.

Nem értem, miért ne lehetne valakinek a véleménye alapján 1-es? Azért van tízes skála, hogy 1-től 10-ig bármi lehessen adni. Az 1-es és a 10-es is ugyanolyan vállalható, a dolog természetéből fakadóan. Az 1-es osztályzat szempontjából pedig a 10-es tűnik szélsőséges felülpontozásnak... Szerintem mindenkinek hadd legyen meg a szuverén joga, hogy hányasra értékel.
1/10
nemm 2019 márc. 04. - 16:30:08 1/10 Előzmény Edmond Dantes
Pont itt van a problema ha masokrol akarjuk eldonteni hogy mi a 'vallalhato velemeny'. Miert ne lenne az 1-es egy vallalhato velemeny? En vallalom, nekem ez egy olyan darab volt amirol kijottem volna ha olyan szinhaz lett volna ahol konnyen ki tudok menekulni zavaras nelkul. Lattam mar sok unalmas/nem tul jo/kimondottan rossz darabot, de nalam ez messze a legrosszabb szinhazi elmeny volt, ennyi. Es csak ismetelni tudom onmagam: "a legegyszerubb talan elfogadni hogy mindannyian kulonbozoek vagyunk, kulonbozo velemenyekkel." Szerintem probald meg te is es tovabbi szep napot! :)
offtopic
Edmond Dantes 2019 márc. 04. - 16:17:06 Előzmény nemm
Ott következik, hogy 1/10 egy szélsőséges ajtóberúgás. Shakespeare 5/10-et adott, ami egy vállalható vélemény, azt jelenti, "nemigen-nem tetszett". Úgyhogy őrá hivatkozni és azt írni, hogy "hasonlóan" vélekedett, szerintem erős csúsztatás. Legalább 4 pontos csúsztatás lefelé = 5 mínusz 1
1/10
nemm 2019 márc. 04. - 16:10:52 1/10 Előzmény Edmond Dantes
En azert adtam 1-est mert nekunk ez egy 1-est ert a 10-es skalan.
Az a realis ha a negativ velemeny is kikerul, nem csak a pozitivak. Nekem semmi bajom azzal akinek tetszett a darab, senkit nem probalok befolyasolni vagy minositeni. Nem tudom ebbol hol kovetkezik hogy en ezzel nem fogadom el masok velemenyet, eleg furcsa logika ez...

offtopic
Edmond Dantes 2019 márc. 04. - 16:01:35 Előzmény nemm
"..a legegyszerubb talan elfogadni hogy mindannyian kulonbozoek vagyunk, kulonbozo velemenyekkel." Ezt magadra nézve is tekintsd érvényesnek! Te azért adtál 1-est, hogy lerontsd a mások által kialakított pontátlagot, nemde? Hát mi az, ha nem a más véleményének az el-nem-fogadása?!
1/10
nemm 2019 márc. 04. - 11:25:28 1/10
En voltam az aki 1-esre ertekelte. Ahogy akkor is irtam, nalunk a teljes tarsasag (4 fo) egybehangzo ertekelese az volt hogy "ezt gyorsan probaljuk meg elfelejteni". Plusz Shakespeare_07 is hasonloan velekedett, ugyanazt az eloadast lattuk.
Soha nem ertem miert kell masokat minositeni azert mert mashogy ertekelnek egy darabot (vagy barmit). Rengeteg oka lehet, peldaul az is hogy nekunk ez mar a sokadik Pinter Bela darabunk volt, legalabb 10 eve jarunk ezekre, talan mashogy hat mar ennyi ido utan a rendezo munkaja mint eleinte. De a legegyszerubb talan elfogadni hogy mindannyian kulonbozoek vagyunk, kulonbozo velemenyekkel.
10/10
Tomaki 2019 febr. 26. - 22:29:33 10/10
Most jöttem haza életem első "Pintérbéla" előadásáról. (Pedig sokat járok színházba.)
Gyorsan szavazni szerettem volna, mert az előadás csillagos ötös, szerintem - azaz tízes - a port skáláján. Itt meg azt látom, hogy valaki egyesre "értékelte". Hát nem tudom, hogy mit gondoljak róla. Ő van kisebbségben, az biztos. Az előadás végén kollektíven lefagytunk. Kellett pár perc, hogy a kezdeti sokk után a megérdemelt vastaps "kijöjjön" a lelkekből, kezekből.
1/10
nemm 2019 jan. 03. - 23:59:06 1/10 Előzmény Shakespeare_07
Sajnos ebben is igazad van, leginkabb azzal sokkolt vegul hogy mennyire rossz eloadas volt, na de azzal nagyon.
5/10
Shakespeare_07 2019 jan. 03. - 23:48:49 5/10 Előzmény nemm
Igen, a történet mintha hiányozna mögüle. Igazán viszont még csak sokkolni sem tud, mert ahhoz meg messze nem elég átütőek sem maguk a karakterek, sem a színészi játék.
1/10
nemm 2019 jan. 03. - 23:24:55 1/10 Előzmény Shakespeare_07
Igen, én is ma este. Engem is nagyon megleptek a magas pontszamok, azert is pontoztam kivetelesen es irtam le a velemenyemet nagyon roviden mert teljesen erthetetlen szamomra a csupa 10/10. Mi 4-en neztük ma meg és mind a 4-en ugyanolyan rossz elmenykent fogtuk fel.
Sajnos a kozonseggel kapcsolatban is egyetertek, neha hatborzongato volt hogy milyen reszeken tudtak nevetni.
Pinter Bela nekem tul sok volt most, szinte mar egy kabare volt az alakitasa a szokasoshoz kepest.
Nekem pont az volt az egyik problemam hogy nem ereztem hogy barmit hozzatett volna a temahoz. Igen, tudjuk hogy vannak ilyen csaladok, ebben semmi uj nincsen. De nem allt ossze belole egy szindarab sehogysem, semmi ujat nem tett hozza, inkabb mintha csak sokkolni akart volna.
5/10
Shakespeare_07 2019 jan. 03. - 23:12:33 5/10
De hogy legyen azért pozitívum is: Az elején, ahogy Pintér egyszer csak megjelenik a színen, az zseniális és hátborzongató, borzasztóan erős szimbólum.
Az 5 pontot pedig leginkább a téma miatt tudom megadni, mert az nagyon hiánypótló és szükséges (sajnos). Tipikus magyar, kelet-európai sztori, egy háborúban traumatizált nagyapával, egy 'terrorista' apával, "gyilkos" anyákkal és megnyomorított gyerekekkel.
5/10
Shakespeare_07 2019 jan. 03. - 23:04:16 5/10 Előzmény nemm
Na, ezek szerint te is ma este láttad.
Szerintem is gyenge volt. Vontatott, kaotikus (a vége számomra teljességgel érthetetlen volt), és a karakterek sem voltak hitelesek. Pintér Béla még úgy-ahogy, de nekem néhol nála is kilógott a lóláb.

Az pedig rettentően elkeserítő volt, hogy pár ember folyamatosan szakadt a röhögéstől a közönségben. A szarkazmusba csomagolt nyomasztó, brutális családon belüli erőszakon. Igazából az ötödik percben rájöhetett volna mindenki, aki kicsit is "olvassa az erkölcsöt", hogy ebben az ég világon semmi vicces nincs. De persze nem ez volt a fő baj az előadással, a közönségről nem a színészek tehetnek.

Tehát nem egy jó előadás szerintem, meglepnek a magas pontozások.
(Amúgy az itt feltüntetettel ellentétben nincs 90 perc, 20:10 körül kezdődhetett, és 21:25-kor már vége volt.)
1/10
nemm 2019 jan. 03. - 22:07:01 1/10
A Pintér-darabok többségét láttam és nagyon szerettem.
Na ez volt a kivétel....első perctől az utolsóig az egész egy kaotikus, nyomasztó zajforrás volt. Egyetlen pozitívuma volt: rövid volt. Sajnos ezen kívül semmi mást nem tudok felhozni ami mellette szólna.
1/10
10/10
szinyo1 2018 nov. 20. - 11:00:59 10/10
Brutál. Pintér Bécó géniusz.
10/10
toronyház 2016 nov. 01. - 17:10:05 10/10
A legjobb Pintér-darab.
10/10
euro 2014 jún. 12. - 10:33:46 10/10
Tegnap láttam, eléggé megviselt. Valahol hallottam egy interjút PB-val és azt mondta, hogy ez a darab tartalmazza a legtöbb életrajzi elemet. Nos zseniálisan játszotta a zsarnok, részeges rendõrtiszt apát, minden mozdulata hátborzongatóan hiteles volt. A darab zseniális, de ez nem igazán újság az õ darabjaival és az elõadásaival kapcsolatban. Családi kör, szó szerint (kör alakú színpad :)), csattanóval a végén. Nem véletlen, hogy nem lehet jegyeket kapni az elõadásaira. Nálam 10/10.