Stúdiódarabot játszani - karnyújtásnyira a közönségtől - mindig különleges élmény. De különleges élmény a nézőknek is - olyasfajta intim beavatás a cselekmény, a jellemek titkaiba, - amit hagyományos színházi előadásból sosem kaphat meg.
Különösen így van ez, ha olyan - az emberi életet alapvetően meghatározó tematikus körül forog a mű cselekménye, mint: az Élet és a Halál kérdése. Mint régen a misztérium-játékokban a Jó és a Gonosz között folyt a vita, ebben a modern misztériumjátékban egy anya és a lánya csap össze, hogy érvényesítse az életigenlésbe illetve a halálvágyba vetett hitét. Súlyos, létünket legmeghatározóbb alapvetések ezek.
Marsha Norman darabja, mégsem tragédia, hanem groteszk tükör: milyen kisszerűek vagyunk, mikor nagyszerűnek hisszük magunkat. A "Jó éjszakát, mama!" egy lányról, Jessie-ről és az anyjáról, Thelmáról szól, Kettejük mindenre kiterjedő párbeszédéből megismerjük a köztük lévő ambivalens viszonyt.
Két színművésznő számára parádés játéklehetőséget ad ez a tragikomédia, a nézők számára pedig egy bizarr, gondolkodásra és érzelmi megnyilvánulásra is alkalmat adó estét.
A(z) Békéscsabai Jókai Színház előadása
Hozzászólások