A darabban olyan új elemek jelennek meg, amivel korábban nem találkozhattunk a magyar színműírásban. Elsősorban a szexualitás nyílt megvallása, az inas megaláztatásának finom, mégis erőteljes kritikája, ugyanakkor először jelenik meg a "szolga nép" véleménye is.
A Vőlegény és a Menyasszony házasságra készül. Csak az a baj, a Menyasszony mást szeret. A Vőlegény pedig mindenkivel flörtölni szeretne. Az Inas választottja a Komorna, kis híján in flagrantiba kerül, előkapják a pisztolyt, lövések dörrennek...
Szerencsére senki sem terül el holtan. A Ház (kissé álmatag) Ura, de főleg a Ház Úrnője úrrá lesz a helyzeten: a párok megtalálják egymást, Karády Katalin dalai betöltik a teret, a hölgyek és urak zavartalanul táncolhatnak tovább...
A Vígszínház korabeli bemutatóján - 1931-ben - a főbb szerepeket Ráday Imre, Makay Margit, Törzs Jenő, a Góth házaspár és Dayka Margit alakította.
A Júliusi éjszakán kívül, Hunyady Sándor számos nagyszerű művet írt, a Lovagias ügy, a Bakaruhában, A három sárkány, a Bors István, a Vöröslámpás ház, az Aranyifjú, a Téli sport filmre, aztán a tévé korában tévéfilmre került.
Polgár András író, dramaturg
A(z) Budaörsi Latinovits Színház előadása
Hozzászólások