A Leda Krleža drámáinak negyedik része, a Glembajok trilógiájának karikája, melyet az úgynevezett eszéki előadások keretében jelentett be mint visszatérést az erős ,ibseni, konkrét, drámai cselekményhez.
A Leda az egyetlen dráma, melyet Krleža személyesen először "szerelmi játéknak" , majd pedig komédiának is nevezett. Mint vicces pont az "i"-re a nehézkes és sötét glembaji ciklusra, a Leda egy pillanattal a protagonisták szekszuális aktusa után kezdődik, de ritmikus hűtlenségekkel feltételezett, ez igazán szerelmi játék, szóbeli és testi játék a szerelemmel és annak árnyalataival, ahogy azt a polgárokhoz és arisztokratákhoz tartozó személyes érdekek és makacsságok igénylik, azon osztályhoz, amely az októberi forradalom után Krleža személyes meggyőződése szerint "pusztulásra van ítélve."
E dráma dekadens szellemét és szereplőinek hedonizmusát két éjszakai pillangó egészíti ki, akik lesik kuncsaftjaikat, amíg "munkahelyükön" a zágrábi utcák ködös dekorációján, az utolsó Glembajok és vágyaikból vagy érdekükből lefekvők közötti intrika megoldása folyik.
A(z) Újszínház előadása
Hozzászólások