Két igazán fontos premier akad a héten, a 2008-as pénzügyi válságot cincáló A nagy dobás és a Nick Hornby tollából született Brooklyn, mindkettő komoly Oscar-esélyes, de akad egy Barbie-film, egy fekete vígjáték, egy furi horror és egy argentin-brazil közös munka is a válogatósoknak.
Barbie: Titkos ügynökök
Újra eljött az idő, hogy azok az anyukák, akik kizárólag rózsaszínbe szeretik öltöztetni kislányaikat, fogják a gyereket, és elvigyék a moziba, hogy együtt elmerüljenek egy kissé cukormázas álomvilágban. Barbie és legjobb barátnői, Teresa és Renee titkos ügynökökké válnak ebben az izgalmas kalandban, amikor egy szupertitkos kémügynökség felfigyel a lányok elképesztő tornászi képességeire, és megbízzák őket, hogy eredjenek egy drágakövekre specializálódott besurranó tolvaj nyomába, akinek eddig mindig sikerült kereket oldania. Szuperkütyüikkel, káprázatos álcáikkal és cuki robotállatkáikkal a lányok bizonyítani próbálják, hogy ügyességgel és csapatmunkával végre lehet hajtani a küldetést.
A boldogság titka
Santiago és Eugenio kapcsolata több egyszerű barátságnál. A két férfi évtizedek óta üzlettársi viszonyban van: mindent együtt csinálnak, szavak nélkül is megértik egymást, és örömben-bánatban mindig ott vannak egymásnak. Amikor egy napon Eugenio nyom nélkül eltűnik, barátja Laurával, a férfi feleségével együtt indul a keresésére, és útjuk során azonban nem egy megdöbbentő fordulattal szembesülnek, és rádöbbennek, hogy néha az álmok fontosabbak, mint a régen tett és azóta kiüresedett ígéretek. Ez a kedves argentin-brazil romantikus vígjáték elsősorban a középkorúaknak szól, de spanyol nyelvgyakorlásnak sem utolsó.
Brooklyn
Eilis többre vágyik, mint amennyi jutott neki. Elhagyja hát az anyai otthont, és Írországból New Yorkba költözik. 1950-ben ez egy magányos, kíváncsi lány számára olyan, mintha egy másik bolygóra került volna. Hamar magával is ragadja a nagyváros forgataga, és a honvágyat gyorsan legyőzi egy mindent elsöprő szerelem. Ám nem ilyen egyszerű új életet kezdeni. A lány régi élete nem tűnik el nyomtalanul, és Eilis hamarosan válaszút előtt találja magát: választania kell két világ és két élet között. A Brooklyn az idei Oscar-verseny nagy esélyese, és az alábbi kategóriákban lehet befutó: a legjobb film, legjobb adaptált forgatókönyv Nick Hornby, és a legjobb női alakítás jelölés Saoirse Ronan révén. Hogy ebből melyiket váltja díjra, az csak márciusban derül ki.
A fekete ötven árnyalata
Nem muszáj mindig Oscar-gyanús filmekre várnunk, kell egy kis lazítás is, idétlen, tiszteletlen és laza humorral, és ezt rendszerint a Wayans testvérek biztosítják – igaz, időnként vegyes eredménnyel. Műfajparódiában már évek óta ők a piacvezetők, és a Horrorra akadva széria még most is menő, A fekete ötven árnyalata pedig ezt a vonalat követi. Ha valaki nem találta volna ki, a szerintünk is túlértékelt A szürke ötven árnyalatának kifigurázásáról van szó, ahol egy bizonyos Christian Black (Marlon Wayans) fülledten erotikus játékait ismerhetjük meg, miután felkeresi egy fiatal újságírólány, de egy sor más film is megkapja a magát, az pedig magától értetődő, hogy fittyet hánynak a politikai korrektségre, és némi ízléstelenségre is van esély.
A Fiú
Egy amerikai lány pénzkereset gyanánt egy angliai családnál helyezkedik el, mint bébiszitter. Azonban a gyermek, akire vigyáznia kell, nem más, mint egy 8 éves gyermek mására készített porcelánbaba, és sokan már ezen a ponton hátat fordítottak volna a munkának, de ez a lány valamiért mégsem, pedig a háziak által szabott szabályok be nem tartása súlyos következményeket von maga után, és néhány nem várt esemény arra enged következtetni, hogy a baba talán nem is olyan élettelen. Főszerepben a The Walking Dead Maggie-je, Lauren Cohan, aki ugyan kicsit idősebb, mint a legtöbb bébiszitter, de nagyon csinos, és tudjuk róla, hogy kemény is tud lenni.
A nagy dobás
Talán kissé túl könnyen mentünk el mellette, de nem is olyan rég az egész világot megrázta egy pénzügyi válság – ekkor kezdtek nálunk (is) bedőlni a valutahitelek, és akkor zuhant a mélypontra a lakáspiac is. Adam McKay filmje pont azt vizsgálja, kik és hogyan látták előre az egész folyamatot, és bár a bankszektor működése alapjáraton nem a világ legizgalmasabb témája, ez a rendező és ez a szereposztás azzá teszi – mert nem mellesleg a három legvonzóbbnak kikiáltott színész állt itt össze, három különböző generációt képviselve: Christian Bale, Brad Pitt és Ryan Gosling. Ők alakítják azokat a kívülállókat, akik észrevették azt, amit a nagy bankok, az amerikai média és a kormány nem tudott vagy akart észrevenni - a gazdaság globális összeomlását -, és támadt egy merész ötletük, és a bankok ellen fogadtak.