Érthető okokból kevés forgalmazó vállalta fel a harcot az új hiperszuper Bond-film ellen, de aki megtette, az inkább kelet-európai – magyar, román vagy bolgár – művészfilmmel próbálkozik, és van egy teljesen más darab is, egy egészen különös, modernizált, mégis egészen jó A kis herceg feldolgozás.
Anyám és más futóbolondok a családból
Négygenerációs történet, amely az 1900-as évek legelejétől a 2000-es évek elejéig követi végig a szereplők sorsát. A főhősnő, Anya kilencven négy évet él és huszonhétszer költözik életében. A viharos természetű és példás veszélyérzettel megáldott nő végigvonszolja a férjét meg a lányát a fél országon, valahányszor veszélyt szimatol. Márpedig veszély mindig van: a XX. század viszontagságos eseményei elől rendre tovább kell állniuk. Át kell vészelni két világháborút, 1956-ot és még sok minden mást. Hurcolkodnak át az életen, egymásnak vetett háttal, önfeledten. Fekete Ibolya új filmje saját a rendezőnő saját családtörténetét dolgozza fel, és óriási jutalomjáték Ónodi Eszter számára.
A kis herceg
A történet főhőse egy kislány, akinek édesanyja mindent megtesz, hogy a nap minden órájában felkészítse a felnőtt életre, egy olyan társadalomban, ahol mindenki csak a dolgát végzi és senki sem mosolyog, ám szigorú menetrend szerint zajló napjaikat megzavarja a furcsa, ám jólelkű szomszéd. A pilóta egy egészen különleges világot mutat meg kis barátjának, ahol bármi lehetséges. Egy világot, amellyel sok évvel ezelőtt a kis herceg ismertette meg őt. Antoine de Saint-Exupéry csodás meséje itt új, modern olvasatot kap, de a lényeg sem veszik el, a két különböző valóságban és idősíkban kibontakozó képi világ, amelyért ugyanaz a stúdió felel, mint a nemrég bemutatott Münó, a holdbéli manót, pedig valóban lélegzetelállító, azt pedig magyaráznunk sem kell, hogy az eredeti Kis herceg kötelező darab minden gyereknek és szülőnek – rókástól, kisbolygóstól és repülőgépestől.
A lecke
A bolgár pedagógusok helyzete sem rózsás, noha őket nem pattogtatja a helyi KLIK, nem vár rájuk a portfóliókészítés és nem kell tartaniuk a PÖCS-öktől sem. Hősnőnk, Nadezsda tanítónő egy általános iskolában, és amikor az egyik diákját meglopják az osztályteremben, nyomozásba kezd, hogy megtalálja a tettest. Megszállottja lesz a bűntény felderítésének, noha odahaza sokkal nagyobb gondjai vannak: hála adósságainak, amelyet munkanélküli, részeges férjének köszönhet, a bank éppen ki akarja dobni őket és kislányukat a házukból. A becsületes és szigorú elvek szerint élő Nadezsda egyre mélyebbre sodródik munkahelyén és magánéletében egyaránt, kétségbeesett és megalázó megoldásokhoz kell folyamodnia összeomló élete megmentésére.
Miért én?
2002-ben egy fiatal államügyész öngyilkosságot követett el, miután nem volt hajlandó meghurcolni egy vidéki kollégáját, akinek volt mersze elrendelni egy maffiaügyekben érintett kormánypárti politikus letartóztatását. Tudor Giurgiu filmje ugyan megváltoztatott néhány nevet, ugyanakkor megtartotta a történet legfontosabb elemeit. Adott egy fiatal, alig 29 éves tehetséges, jóképű ügyész, az egyetemen is tanít, fontos barátai vannak, élvezi az életet, majd hirtelen olyan elvárásokkal kerül szembe, amelyeknek erkölcsileg képtelen megfelelni. Giurgiu csak lassan jut el addig a pontig, ahonnan már mi is látjuk, hogy főhősünk teljesen elveszett, ahol a paranoia veszi át az irányítást, és ez a film erőssége és gyenge pontja is.
007 Spectre - A Fantom visszatér
Egy titokzatos múltbeli üzenet arra készteti a 007-es ügynököt, hogy a szabályokat megszegve magánakcióba kezdjen Mexikóvárosban. A hajsza során eljut Rómába, ahol megismerkedik a titokzatos és gyönyörű Lucia Sciarrával, egy hírhedt bűnöző özvegyével. Miután Bond beférkőzik egy titkos találkozóra, felfedi egy velejéig romlott szervezet, a Spectre létezését. Eközben Londonban, a Nemzetbiztonsági Központ megkérdőjelezi Bond tetteit, amely veszélybe sodorja az MI6 létezését is. A megoldás kulcsa csakis egy nő lehet, mégpedig Madeleine Swann, az ügynök ősellenségének, Mr. White-nak a lánya. Egy rettegett bérgyilkos lányaként ő az egyetlen, aki úgy képes megérteni Bondot, mint senki más. Nagy valószínűséggel az utolsó Bond-film Daniel Craig főszereplésével – és Sam Mendes rendezésében -, ahol a kötelező két szépség Monica Bellucci és Léa Seydoux, a gonosz pedig Christoph Waltz, akiről tudjuk, milyen remekül tud gonoszkodni.